Malediven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Malediven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 23:19

Zijn er hier mensen die naar de Malediven zijn geweest?

Wat is jullie ervaring? :)

En is het echt zo'n 'droomresort' zoals je op veel foto's ziet? O:)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:51

Ik ben er nog nooit geweest, maar ik heb me er wel redelijk in verdiept. EN ja,het is echt zo mooi als je op de foto's ziet. Houd er wel rekening mee dat er verder weinig te doen is. Maar goed, ik zou me wel enkele weken kunnen vermaken met het uitzicht :+

_lautje_

Re: Malediven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:41

Ik ben paar jaar geleden 16 dagen naar de Malediven en geweest en ik kan je zeggen, het is mooier dan op de foto's.

Wij zijn naar Sun Island geweest (mooiste resort van de Malediven zo'n beetje) en het was echt een droomvakantie.
Staat op het lijstje om een keer romantisch over te doen met vriendlief :D

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:42

peanutbutter schreef:
Ik ben paar jaar geleden 16 dagen naar de Malediven en geweest en ik kan je zeggen, het is mooier dan op de foto's.

Wij zijn naar Sun Island geweest (mooiste resort van de Malediven zo'n beetje) en het was echt een droomvakantie.
Staat op het lijstje om een keer romantisch over te doen met vriendlief :D

Maar ik vraag me af, he..

Hoe in hemelsnaam krijg je dat geld bij elkaar gesprokkeld? 8)7

Je zou er nog bijna een lening voor afsluiten.. :=

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:48

Wij zijn toen met de hele familie geweest (ouders, broertje zus en zwager) na het overlijden van beide grootmoeders in een jaar tijd. Was voor ons dus echt een soort retraite met de familie en kon ook door geld uit de erfenis.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:51

Oh, op die manier..

En als je nu wil gaan met je vriend dan? :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:00

Dat zou zijn voor over een paar jaar zijn en (waarschijnlijk/hopelijk) hebben wij beide dan een baan die dat kan bekostigen.

Overigens kun je kijken op de Duitse sites. Dat kan gauw duizend euro schelen.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:31

Sorry voor de late reactie maar moet mijn ervaringen over dit geweldige land kwijt :)
Ik ben er geweest en het is echt geweldig. :)
Ik heb er heel veel mensen leren kennen en het is een geweldig land met geweldige mensen.
Ik heb een liveaboard gedaan, dat wil zeggen dat je alles op een boot doet, dus eten slapen en alles maar ben ook op het vaste land geweest.
Wij waren in principe voor een duikvakantie maar hebben zo ontzettend genoten van alles wat we tegen kwam inclusief dolfijnen en tientallen onbewoonde eilanden, de ene nog mooier dan de ander.
En het is indd een paradijs op aarde.
Alleen zo jammer dat het in het land zelf niet zo goed gaat, heel veel werkeloosheid waardoor er drugsproblemen enzo zijn.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:20

Ik vraag me altijd af hoe je het daar 16 dagen volhoudt. Het lijkt mij echt hééérlijk, voor 3 of 4 dagen. Maar dan ben je uitgerust en heb je 3 boeken gelezen, en dan?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:46

Je kan er geweldig duiken en snorkelen. Dat verveelt echt niet :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:31

Wij wilden er dit jaar heen, maar aangezien mijn vriend ook mee gaat op vakantie en mijn ouders zijn reis betalen gaan we er toch niet heen aangezien het minimaal €4000,- pp is voor 14 dagen..
We gaan nu op rondreis door Zuid-Afrika en Mozambique.. ach ook niet slecht :')

Maar ik vind het zo mooi daar :) :) Zou er graag wel een keer heen gaan!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:40

Wij zijn er een jaar of 10 geleden geweest. Wát een bounty gevoel. Het is echt zoals het eruit ziet op plaatjes en mooier ! 8 dagen was voor ons meer dan genoeg. We hebben gedoken en gesnorkeld, verder veel lezen, luieren, eten en slapen en weer eten en zwemmen. Veel meer kan niet op een zandbank met wat palmen. Wel een prachtig resort. Wij zaten vrij ver weg op het zuid atol geloof ik waardoor vanaf Male met een watervliegtuig naar ons resort moesten. Dat was vrij spectaculair, de Flying Doctors waren er nix bij :-) De meeste andere resorts wordt je per bootje naar toe gebracht. Wij zijn via Sri Lanka gevlogen (met tussenstop op het vliegveld). Totale reisduur: zo'n 13 uur vliegtijd.

Als je wilt gaan, raad ik je wel aan te gaan als het hier winter is (iin deze tijd dus), want als je in onze zomer gaat (zoals wij destijds) dan zit je op de Malediven in het regenseizoen, waardoor ook het water heel troebel is (veel krill) en het snorkelen c.q duiken lastiger gaat. Ik zeg er wel eerlijk bij dat het koraal inmiddels erg slecht erbij ligt door de klimaatsverandering en opwarming van de zee (dat was toen al en zal nu niet minder zijn) en het is niet helemaal het tropisch aquarium wat ik in gedachten had. Als je echter met een bootje op zee naar duikplekken gaat is het vele malen beter dan rond het "huisrif".
Het is wel een bestemming die je 'once in your life' gezien moet hebben !
Hier zaten wij: http://www.vilamendhooisland.com/
Op zoover.nl kun je ook veel recensies vinden van resorts.

Succes !

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 22:25

Ik wil er ontzettend graag naartoe, maar dat prijskaartje, he..
Het lijkt gewoon onbetaalbaar voor de meeste mensen! :\

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:27

Ik vind het wel een honeymoon-bestemming, dan kan je het combineren met een reis aan India of Sri Lanka.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 22:41

Ja, een honeymoon bestemming inderdaad. :j
Voor nu, blijft het bij dromen..

Welke eilanden of landen liggen 'in de buurt' van de Malediven?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:44

Ik zou niet perse zoeken naar wat in de buurt ligt maar wel meer naar wat er op lijkt.

Seychellen ligt meer richting Afrika maar zijn ook erg mooi (maar ik dacht ook erg duur).

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:49

Ja, ik ben er geweest, twee weken en dat was veeeeeeeeellllllls te lang! Het is inderdaad een paradijs alleen is er niks te doen behalve zwemmen,snorkelen en duiken. Mijn eiland was 1.5 kilometerlang en 60 meter breed! Dan ben je dus snel klaar met je rondje over het eiland........ Leuk om een keer gezien te hebben maar zou er geen tweede keer heen gaan.

Wat ik wel zou doen als je er heel graag heen wilt, is een rondreis door Sri Lanka boeken met als afsluiter 4 dagen Malediven.

Ik was op het Zuid Ari Atoll. Vliegreis naar Male en dan nog eens 2 uur op een moterboot! Terug kon ik gelukkig met het watervliegtuig mee.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 22:50

Dus eigenlijk..
Als je niet van duiken of snorkelen houdt, zijn de Malediven niet geschikt voor je?

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:52

Steentje schreef:
Dus eigenlijk..
Als je niet van duiken of snorkelen houdt, zijn de Malediven niet geschikt voor je?

Ehm, als je erg verliefd bent dan weer wel... Lekker met je vriend of man een eiland bijna voor jezelf! Plus 20 boeken meenemen en je breinaalden, hihi.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 22:52

Serieus, eiland bijna voor jezelf? :oo
Dus je hebt echt het 'Remy' gevoel daar, zeg maar?

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:56

Steentje schreef:
Serieus, eiland bijna voor jezelf? :oo
Dus je hebt echt het 'Remy' gevoel daar, zeg maar?

Ik was er in een rustige periode, en het was er echt uitgestorven... Als je een actief type bent zou ik voor wat anders kiezen!

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:05

Mijn man en ik zijn een kleine tien jaar geleden geweest. Eerst een week rondgetrokken in Sri Lanka -wat zeker de moeite waard is- en daarna een week Malediven. Wij zijn geen stilzitters maar ik heb me geen moment verveeld. Wij hadden voor ons vertrek ons duikdiploma gehaald en zijn bijna iedere dag gaan duiken. Een absolute aanrader! Het eiland is echt tropisch mooi, de rust daalt als het ware over je heen.
We hadden er een fantastisch hotel met alle comfort. Ik raad je wel aan om half of vol pension te nemen want als je elke avond in een van de restaurants apart moet gaan eten/betalen, wordt het behoorlijk prijzig.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:44

De malediven is de enige plek waar ik all-inclusive zou willen zitten :D

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 10:33

Hmm, ik zwijmel al compleet weg bij de gedachte.. :))

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:40

Ik was afgelopen oktober op de Seychellen, we hadden specifiek hiervoor gekozen omdat er op de Seychellen net wat meer te beleven dan op de Malediven. Denk aan kerken, bars en restaurantjes, lokale markt etc. Op de Malediven heb je vaak je all inclusive hotel op een van de eilanden en dat was het. Ook op de Seychellen kan je ook prachtig duiken en snorkelen en ook daar is het werkelijk prachtig!