Suriname 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Suriname 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 18:00

Afgelopen weekend was ik met een vriendin op stap en hadden we het over onze vakantie naar Milaan van een paar weken geleden.

Ze vertelde dat ze van plan was om in de eerste helft 2011 naar Suriname te gaan om o.a. bij haar broer op bezoek te gaan.
En vroeg of ik met d'r mee wilde. :D

Lijkt me hartstikke gaaf!!
Maar..........

- Wat ben je zo ongeveer kwijt als je die kant op gaat? Dan kan ik vast gaan sparen ;-)
- Welke tijd kun je het beste gaan, ivm regentijd etc
- wat moeten we perse bezichtigen?
- zijn er nog speciale entingen etc nodig?

friezegek

Re: Suriname 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:52

Ik heb er begin dit jaar 3 maanden gezeten. Tickets kosten al snel €700,- en tripjes zijn ook zeer prijzig. Om iets te bezichtigen moet je bijna altijd de stad uit, meestal zijn het dag tripjes of een dag of 3-4. Binnenlanden zijn wel echt mooi. Prijzen van deze tripjes verschillen heel erg. Ik heb nog wel een goed adres voor je waar veel studenten boeken en de prijzen meevallen. Welke spuiten je precies nodig hebt weet ik niet want ik ging voor langere tijd en heb door het vele reizen inmiddels wel alle spuiten gehad die je kan krijgen. let wel op dat ze je geen malaria pillen aansmeren. Deze heb je alleen nodig als je echt naar het zuidelijkste deel van het land gaat en daar voor langere tijd verblijft. Daar zijn ze trouwens overal te verkrijgen voor veel lagere prijzen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:03

Ik schop je topic even omhoog, want ik ga samen met mijn zus in Januari ook naar Suriname :D :D

Mijn zus gaat daar een co-schap lopen en ik ga in het begin 2,5 week mee :).

Ik lees even mee, wij hebben ook nog geen informatie gezocht/gehaald/gevraagd aangezien het pas sinds vorige week bekend is :D

Wij vliegen zowiezo met KLM en tickets liggen rond de 750 euro. Je kan ook via Surinameair (ofzoiets), maar mijn ouders vinden dat niet prettig en het is of me KLM/AirFrance ed of niet :P.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 18:29

Leuk!

Ik weet dat ik in ieder geval heel wat entingen moet halen.
Dus dat ge ik nu eerst uitzoeken.
We willen ook het binnenland in dus hebben ook malariapillen nodig. Het is nog even afwachten op welk merk pillen we moeten hebben.
Want ze schijnen niet allemaal even goed te werken.

Heb afgelopen week een boek bij het reisbureau gehaald zodat we alvast een beetje kunnen kijken wat de highlights zijn.

friezegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:50

De meeste mensen gebruiken Malarone omdat deze de minste bijwerkingen hebben. Deze heb je alleen nodig al je echt helemaal naar het zuiden gaat van Suri dus niet bij kleine tripjes naar het binnenland. Ik heb in 3mnd helemaal niks hoeven te slikken zelfs en bijna elke weekend op pad geweest.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:59

Oeh, ik ben jaloers! ;) Ik ben vorige jaar november 3 weken in Suriname geweest en ik vond het geweldig, kan het je dus zeker aanraden.

De kosten zullen denk ik heel erg afhangen van hoe je de vakantie invult. Weet je al waar jullie gaan verblijven? Wil je veel excursies gaan doen? etc. Wij hebben eigenlijk geen georganiseerde excursies gedaan, we hadden een auto gehuurd waarmee we er lekker zelf op uit zijn getrokken.

Ticket is inderdaad rond de € 700,- volgens mij. Je kunt met KLM of SLM vliegen, denk niet dat SLM minder veilig is hoor ;) Wat misschien wel goed is om uit te zoeken is hoe het zit met de vliegtuigmaatschappij (Blue Wings?) die naar het binnenland vliegt (als je daar gebruik van wil maken), ik geloof dat daar een tijdje geleden een negatief advies voor is afgegeven.

Wanneer de regentijd is kun je vast wel op internet vinden. Wij gingen eind november weer terug naar NL en toen kwam het regenseizoen er geloof ik weer aan, we hebben de laatste dagen ook vrij veel regen gehad.

Ik kan je wel aanraden om op tijd bij de GGD te informeren voor de entingen.
Laatst bijgewerkt door Pluutje op 15-09-10 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:09

Wij hebben alles geboekt momenteel. Tickets vlogen letterlijk omhoog en liggen nu op 920 euries voor ons (pp). Hostel/hotel is een lachertje hierbij, dus dat valt allemaal mee. Onze tripjes staan eigenlijk ook al vast, alleen de volgorde nog niet.

Al met al begint het hier al vaste vormen aan te nemen, dus gaaaf :D

Pluutje, ik kan ze ook vertellen dat SLM minder veilig is, maar geloven doen ze het niet haha. Mijn moeder is een beetje angstig omtrent vliegen, dus het moet en zal via KLM. Naja, ook goed :D

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:15

Ach, ik geloof dat er ook geen prijsverschil is verder. Wij zijn ook met KLM gevolgen, dat was toen volgens mij goedkoper dan SLM. Wel balen dat de tickets zo duur zijn nu! :\

Waar is jullie hostel/hotel? En welke excursies gaan jullie doen?

Ik hoop toch stiekem dat ik ooit nog een keer kan gaan :o

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:30

Wij zitten eerst in Zus&Zo en daarna zitten we lekker luxe (vader komt dan over). Overigens allebei in de buurt van Paramaribo (Zus&ZO zit in het centrum en de andere er net buiten als ik mn zus moet geloven)

Verder hebben we de volgende trips op de planning staan:
- tocht met zonsondergang in een bootje en dan dolfijnen spotten
- Schildpadden kijken
- En nog 2x bushbush tocht, waarvan 1 zowiezo naar de apenberg (?) en naar watervalletjes enzo.

Mijn zus heeft alles geboekt en ik volg hahaha.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:44

Ik heb nog even nagedacht wat ik zou aanraden om te bezichtigen:
- Parabello: recreatie gelegenheid;
- Brownsberg: een beetje het begin van het binnenland, daar kun je met de auto heen (4x4 is wel aan te raden, net als iemand die de weg een beetje weet :+ ). Je kunt er wandelen (vrij pittig) naar de watervallen;
- ik zou zeker een keer met de bus gaan;
- de klassiekers zoals white beach, cola kreek, fort Zeelandia, palmentuin, etc.;
- als je de gelegenheid hebt om ergens een feest(dag) mee te maken, altijd leuk. De begrafenisrituelen zijn ook mooi, maarja, beetje raar om daar als bezienswaardigheid heen te gaan :+ ;
- wat ik leuk vond was gewoon een beetje sfeer proeven, lekker door de stad lopen, schaafijs eten, etc.

Om te eten (in Paramaribo): Zus&Zo (internationaal), Fa Tai (Chinees) en eventueel de vrij luxe Italiaan in het Waag gebouw. Of gewoon bij een klein Chinees "restaurantje" een flinke bak (vegetarische) nasi kopen voor ongeveer € 1,50. Er is overigens ook een McDonald's en Burger King.

@ Zap: aha, dat heeft je zus denk ik wel goed geboekt :P Dolfijnen had ik inderdaad ook nog wel willen zien, schildpadden was het de verkeerde tijd voor. Ik weet niet wat de apenberg is, bij ons zaten er op een gegeven moment wel apen boven ons bij een waterval bij Brownsberg :D

Wij verbleven gewoon in een woonwijk, buiten het centrum. Dat heeft de vakantie voor mij denk ik alleen maar leuker gemaakt, ondanks het gebrek aan warm water ;)

O ja, nog één ding: waarschijnlijk zijn jullie ongeveer net zo wit als ik? :D Dat gaat vaak niet ongemerkt voorbij, zo werd naar mij een keer "sneeuwwitje" geroepen (in het centrum, waar ze dus wel gewend zijn aan toeristen). Ook is de kans groot dat er hogere prijzen voor dingen gevraagd worden omdat ze weten dat je toerist bent. En er zullen waarschijnlijk veel taxi's aan je aangeboden worden ;)