Werk Scandinavie gezocht. Tips/ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quinette

Werk Scandinavie gezocht. Tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 15:59

Hi!
Al jaren loop ik met het idee in mn hoofd dat ik naar het buitenland wil om daar te werken op een boerderij, liefst natuurlijk met paarden.
Nu ik klaar ben met school en nog thuis woon zou de ideale tijd zijn daarvoor, dus ben ik hard opzoek naar een adres waar dit kan.
Via internet vind ik wel diverse sites die je tegen betaling helpen aan een adres, maar dit wil ik echt pas gebruiken als ik niks anders kan vinden. In Fins Lapland dacht ik een adresje gevonden te hebben, maar helaas...die mensen stoppen met hun bedrijf en komen terug naar nederland.

Mijn vraag dus...
Weten jullie misschien nog bedrijfjes waar ik naartoe kan mailen om te vragen of ze interesse hebben in een helpende hand?
Waar je bijvoorbeeld op ruitervakantie bent geweest of iets dergelijks of misschien zelfst van eigen ervaring?
Ik wil voor ongeveer n halfjaar gaat en ik hoef er niet veel aan over te houden...puur de ervaring. Dus kost en inwoning en misschien n klein zakcentje is prima.
Ik zou dus het liefst naar een van de scandinavische landen gaan, maar mocht je een super adres weten in een ander europees land, dan hoor ik dit ook graag. Canada/US lijkt me ook waanzinnig en australie, maar daar zijn de kosten van n ticket ook naar.

Nou...barst maar los :D

Groetjes Neomie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:29

Wat voor werk zoek je? Kijk anders eens bij de DNT http://www.turistforeningen.no, daar zoeken ze vaak huttenwachten, mensen die op een berghut passen en daar wat dingen regelt. Eerlijk gezegd weet ik niet of je er voor betaald krijgt of dat het vrijwilligerswerk is, maar dat valt uit te zoeken natuurlijk.

Quinette

Re: Werk Scandinavie gezocht. Tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 16:44

Ik heb de site bekeken. Wel even vertaald met google :P Kan alleen niks vinden over huttenwachten. Is ook niet echt wat ik zoek en aangezien je aangeeft dat je daar waarschijnlijk dingen moet regelen...en ik geen Noors ken, lijkt t me niet echt n optie.
Evengoed bedankt voor de tip natuurlijk