efteling here we come

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

efteling here we come

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 11:47

aangezien ik wel een disneyland parijs topic zag dacht ik ik open een topic over de efteling.

ik ga zaterdag heen en was benieuwd of mensen al in de nieuwe rides zijn geweest?
wat vinden jullie van de efteling enz...

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:50

Ik ben fan van de Efteling! Ga elk jaar sowieso 1 keer. Vorig jaar twee keer geweest. Het is niet dat ik niet vaker wil maar vanwege de prijs helaas dus niet zo vaak.

Het leukste vind ik toch wel de Vliegende Hollander! Joris en de Draak ben ik nog niet ingeweest, toen ik er dit jaar was waren ze hem nog aan het bouwen. Denk dat ik in het najaar hem even ga uitproberen.
Daarnaast vind ik gewoon de hele sfeer, aankleding e.d. super, dat maakt een pretpark.

xxelviraxx

Re: efteling here we come

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:52

Joris en de draak is heel leuk. Wij zijn algelopen maandag geweest. We hoefden nergens langer dan 10 min te wachten. Ideaal.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 11:57

joris en de draak is toch de nieuwe houten achtbaan? waar eerst de oude houten achtbaan stond

ik ga zaterdag heb er echt mega veel zin in :D

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:59

Ja dat is ook een houten achtbaan met 2 routes. Je strijdt tegen de draak zeg maar. Dus je kan er twee keer in, en dan is het nog anders. Ben er zelf nog niet ingeweest :P

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:00

Leuk dat je zaterdag gaat! Als ik ga ga ik eigenlijk nooit in het weekend, kan niet zo goed tegen drukte. Afgelopen jaar ben ik in mei ergens geweest, konden overal in blijven zitten, hadden na een uur ook al alle achtbanen een paar keer gehad! Dat was erg leuk!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:03

Ja je hebt water en vuur. Ik ben er 3 keer in geweest en water was elke keer sneller. Is heel leuk want je ziet naast je ook mensen in de andere baan zitten.

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:07

@ buster4ever: wat vind jij het leukste aan de Efteling dan?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 12:08

enkel vind ik dat huis met die bank dus echt dood eng :o ....
als kind zijnde in die actractie over me nek gegaan en sindsdien vind ik em eng

ik vind t park een hele gezellige sfeer dat t een echt familie park is zeg maar dat maakt t park juist zo leuk om heen t gaan
de leukste attractie uhm goh moeilijke keuze...
vind de vogelrock erg gaaf, en de droomvlucht eigenlijk wel romantisch...en vind die 3de scherm mega lollig.

mooie weergave van de efteling

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 13:24

iemand al keer in t hotel blijven slapen?? en hoe duur is t daar voor een nachtje??

ik en me vriend willen dan zaterdag dan denk ik blijven overnachten in t hotel maar er staan geen prijzen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:39

He, weer eens een Efteling topic. Er zijn er wel meer, maar die bloeden altijd een beetje dood.

Ik ben ook een Efteling liefhebber. Blijft een geweldig park, met inderdaad een goeie sfeer en leuke attracties.

Met het hotel heb ik geen ervaring, maar de prijzen moeten op de Eftelingsite staan.
Over twee weken gaan we naar Bosrijk en zijn dus drie dagen in de Efteling te vinden. Ben erg benieuwd naar Bosrijk zelf en ook naar Joris en de Draak. Die lijkt me erg gaaf.

Verder vind ik de Vliegende Hollander en Droomvlucht erg leuk. Maar de meeste andere attracties ook hoor.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:18

Ik ben gisteren geweest :)
Joris en de draak is inderdaad heel tof! Gaat ook heel hard, zeker voor een houten achtbaan :)

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:21

wij zijn in mei geweest en hadden een huisje in bosrijk.
Het zijn erg mooie huisjes, prima naar ons zin gehad

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:24

Wij zijn 2 weken geleden geweest, en we hebben toen overnacht in het Efteling hotel. Heb nu alweer heimwee.
Wat was dat weer geweldig. Joris en de draak leek mij heeeelemaal het einde, maar vriendlief (1.90 lang en
inclusief grote mond) durfde daar niet in. Helaas is dat hem dus niet geworden.

Voor het hotel waren wij (schrik niet) 175 euro kwijt voor 1 nacht. Daar zit dan wel voor 2 dagen entree
bij voor 2 personen, en het ontbijt.

Heeeel veel plezier!!

Edit: Zie net dat de mensen die het filmpje hebben gemaakt, dezelfde kamer hadden als wij. Toevallig :D.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:37

Ga je er dan niet in je eentje in?
Snap het wel hoor. Mijn vriend wil dat soort dingen ook niet. Maar als ik het erg graag wil meemaken ga ik wel in mijn eentje. Dat is alleen wel een stuk minder leuk. En als de wachtrij te lang is doe ik het toch niet. Staan we allebei in ons eentje te niksen.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:40

Nee inderdaad, er stond een behoorlijke rij, en alleen vind ik eigenlijk niet zo leuk.
Hij had de houten achtbaan van WB movie world nog in zijn hoofd zitten denk ik O:).

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:47

Hoezo, is die schokkerig? Daar ben ik nooit geweest.

Mijn vriend en ik zijn vorig jaar naar Disneyland geweest en heb daardoor helaas ook best veel overgeslagen. Heel veel had ik al eens gedaan, maar toch. Ik ben best een achtbaanliefhebber.

Alleen de Tower of Terror wilde ik perse doen en toen het niet zo druk was, ben ik dan maar alleen gegaan. Supergaaf, maar leuker met z'n tweeen of nog meer

Gelukkig gaan we dus binnenkort naar de Efteling met z'n vijven. Dan heb ik dat probleem niet ha ha. Vriendlief kan fungeren als kapstok e.d.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:58

Siets schreef:
Wij zijn 2 weken geleden geweest, en we hebben toen overnacht in het Efteling hotel. Heb nu alweer heimwee.
Wat was dat weer geweldig. Joris en de draak leek mij heeeelemaal het einde, maar vriendlief (1.90 lang en

Voor het hotel waren wij (schrik niet) 175 euro kwijt voor 1 nacht. Daar zit dan wel voor 2 dagen entree

Heeeel veel plezier!!

Edit: Zie net dat de mensen die het filmpje hebben gemaakt, dezelfde kamer hadden als wij. Toevallig :D.

175 euro valt mee toch?
4 keer entree (a 29 euro) is al 116 euro.
2 keer ontbijt (a 20 euro) is 40 euro.
dat loopt al heel snel op hoor :)

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:01

xxelviraxx schreef:
Joris en de draak is heel leuk. Wij zijn algelopen maandag geweest. We hoefden nergens langer dan 10 min te wachten. Ideaal.

pfoe, toen ik er was heb ik dik 3 kwartier in de rij gestaan voor de vliegende hollander! :=

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:03

Vind de prijs voor dat arrangement (€ 175,-) ook nog wel meevallen, zeker als je alles optelt zoals hierboven.

Wij vonden Bosrijk ook best duur. Maar dan heb je niet alleen een huisje, maar ook 3 x entree.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:03

Storm schreef:
Siets schreef:

Heeeel veel plezier!!

175 euro valt mee toch?
4 keer entree (a 29 euro) is al 116 euro.
2 keer ontbijt (a 20 euro) is 40 euro.
dat loopt al heel snel op hoor :)

Wij vonden het inderdaad ook meevallen, maar veel mensen schrikken toch van die prijs.
Als je verder gaat kijken zie je ook wel dat ze er bijna op toe leggen. En alles is perfect
en tot in de puntjes geregeld. Zei op de terugweg nog tegen mijn vriend dat ik me echt
als één van de rijken der aarde heb gevoeld daar :D.

mbkaatje schreef:
Hoezo, is die schokkerig? Daar ben ik nooit geweest.

Daar knalde je inderdaad wel met je hoofd tegen de steunen aan. We liepen allebei met hoofdpijn
de attractie uit. Toch is hij erg leuk ;).
Laatst bijgewerkt door Siets op 18-08-10 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:05

Leuk, over het Eftelinghotel hoor je altijd goeie verhalen. Volgens mij hadden ze vorig jaar zelfs de Zoover award gewonnen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 16:59

prijs van t hotel valt idd wel mee zal t eens vanavond met vriend lief over hebben zaterdag is de efteling gewoon open tot 9 uur savonds :P..

heb er best wel zin in... ben wel heel benieuwd naar zowel die nieuwe houte achtbaan als de vliegende hollander

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 01:01

Leuk een topic over de Efteling :=

Heb inmiddels alweer een jaar of 5 een abonnement. Hoef denk ik niet te zeggen wat ik er van vind.

Moet wel zeggen dat ik vaak commentaar krijg dat mensen mij raar vinden dat ik attractieparken bezoeken als hobby heb, maar ach.. Ieder zijn ding. De Efteling is echt mijn 'thuisparkje'.

Joris en de Draak is echt een geweldige baan, vind hem voor een familie achtbaan best heftig nog. En heerlijk soepel voor een houten achtbaan. Als je daarna in de Python stapt is die gewoon oersaai.
De Vliegende Hollander word ik niet meer warm of koud van, eeuwig zonde dat ze die zo neergezet hebben... :P

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 01:05

de vogel rok en de droomvluct zijn mijn favorieten :D