Onze voorlopige reisplanning ziet er qua overnachten zo uit:
Johannesburg/Pretoria
Mlilwane National Park, Swaziland
St. Lucia
Hluhluwe-Imfolozi park
Drakensbergen or Wild Coast
Port Elisabeth
Knysna
Cape Town
Voor Swaziland weet ik waar ik wil slapen (in een Beehive!
) en in Pretoria en Port Elisabeth heb ik familie, maar ik weet nog niet zeker of we daar gaan overnachten. En überhaupt kunnen overnachten. Wat we zoeken. Een niet al te dure, maar wel nette en veilige plek om te overnachten. Die beehive is bijvoorbeeld best back to basic, maar dat lijkt me echt onwijs cool. Daarentegen voel ik er weinig voor om in een backpackers-hostel met slaapzalen voor 50 tot 120 backpackers te overnachten. Een guesthouse met kamers van € 100 de nacht vind ik ook niet nodig. Kortom: eigen kamertje, toilet, douche, netjes en veilig.
Weten jullie een goede site om 'inexpensive but neat' onderdak te vinden?
Of nog beter: zijn er mensen met contacten in Zuid-Afrika die iets voor me kunnen betekenen of die bekend zijn met slaapplekken in bovengenoemde regio's?
Zeker een leuke en goedkope oplossing. Heb er een half jaar gewoond en rondgereisd. Ik moet even mijn fotoboek induiken voor de kaartjes van een paar backpackers, tenzij je daar echt niet geinteresseerd in bent!
De foto's die ik heb gezien van 1 backpackers hostel was niet echt wat we zoeken zeg maar... Daar hadden ze ook 2p-kamers, maar dat waren gewoon een stel stenen op mekaar, een bed dat er niet echt heul jofel uit zag en het zag er vooral niet al te schoon uit. En ik wil wel graag een eigen douche hebben zeg maar.
En omhoog naar beneden en andersom ook in zo'n 3 weken. Makkelijk te doen. De tweepersoonskamers die ik heb gezien waren vrij netjes! Bij jouw vraag zou ik dan zoeken naar bed&breakfast dingetjes, daar weet ik er alleen niet veel van, dus aan mij heb je, behalve een heleboel sight-seeing tips en grote liefde voor SA, niets
Wij hebben nooit gereserveerd haha, zelfs in de drukke perioden niet. Was er iets vol, reden we een stukje verder.