Overnachten in Zuid-Afrika, waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Overnachten in Zuid-Afrika, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 20:34

We gaan in oktober naar Zuid-Afrika. Ik heb daar wat familie wonen en ik ben er 11 jaar geleden voor het laatst geweest, dus ik wil heel graag weer terug. Mijn vriend zag Zuid-Afrika gelukkig ook zitten, dus South Africa it is. Weliswaar een paar maanden te laat, maar dat mag de pret niet drukken. :D

Onze voorlopige reisplanning ziet er qua overnachten zo uit:

Johannesburg/Pretoria
Mlilwane National Park, Swaziland
St. Lucia
Hluhluwe-Imfolozi park
Drakensbergen or Wild Coast
Port Elisabeth
Knysna
Cape Town

Voor Swaziland weet ik waar ik wil slapen (in een Beehive! <3) en in Pretoria en Port Elisabeth heb ik familie, maar ik weet nog niet zeker of we daar gaan overnachten. En überhaupt kunnen overnachten.

Wat we zoeken. Een niet al te dure, maar wel nette en veilige plek om te overnachten. Die beehive is bijvoorbeeld best back to basic, maar dat lijkt me echt onwijs cool. Daarentegen voel ik er weinig voor om in een backpackers-hostel met slaapzalen voor 50 tot 120 backpackers te overnachten. Een guesthouse met kamers van € 100 de nacht vind ik ook niet nodig. Kortom: eigen kamertje, toilet, douche, netjes en veilig.

Weten jullie een goede site om 'inexpensive but neat' onderdak te vinden?
Of nog beter: zijn er mensen met contacten in Zuid-Afrika die iets voor me kunnen betekenen of die bekend zijn met slaapplekken in bovengenoemde regio's?

Gerbenfroh

Re: Overnachten in Zuid-Afrika, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:00

Bijna in elke backpackers heb je 2-persoons kamers :j Zeker een leuke en goedkope oplossing. Heb er een half jaar gewoond en rondgereisd. Ik moet even mijn fotoboek induiken voor de kaartjes van een paar backpackers, tenzij je daar echt niet geinteresseerd in bent!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 22:26

We gaan wel een rondje maken, maar niet backpacken. We rijden dat stuk op 3 weken. :+ De foto's die ik heb gezien van 1 backpackers hostel was niet echt wat we zoeken zeg maar... Daar hadden ze ook 2p-kamers, maar dat waren gewoon een stel stenen op mekaar, een bed dat er niet echt heul jofel uit zag en het zag er vooral niet al te schoon uit. En ik wil wel graag een eigen douche hebben zeg maar. :o

Mocht je websites oid hebben van backpackers, die zijn uiteraard altijd welkom! Ik heb inmiddels de familie in Port Elisabeth gemobiliseerd, die gaan op zoek naar accomodaties in de regio Port Elisabeth, Knysa en Cape Town. En zelf ben ik ook nog enthousiast verder aan het zoeken. :)

Ik heb iig geen haast, ik begreep van de familie dat ik echt heel erg buiten het seizoen zit, geen schoolvakanties oid. En tenzij ik naar een gamepark ging was het niet nodig om (lang) van te voren te reserveren. :)

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:20

Nee dat begrijp ik, ik heb ook alles met de auto gedaan, ook van links naar rechts en terug in 3 weken incl. bijna een week kaapstad :') En omhoog naar beneden en andersom ook in zo'n 3 weken. Makkelijk te doen. De tweepersoonskamers die ik heb gezien waren vrij netjes! Bij jouw vraag zou ik dan zoeken naar bed&breakfast dingetjes, daar weet ik er alleen niet veel van, dus aan mij heb je, behalve een heleboel sight-seeing tips en grote liefde voor SA, niets :)) Wij hebben nooit gereserveerd haha, zelfs in de drukke perioden niet. Was er iets vol, reden we een stukje verder. :)

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:22

Wat ik wel zo uit mijn hoofd weet is dat we in Kaapstad in de Blue Mountain Backpackers sliepen, ook met 2 pers kamers, was heeel netjes, midden in dé straat van Kaapstad, mooi gebouw met ruim balkon en veilig :j
http://bluemountainbackpackers.co.za/

Bij Drakensbergen sliepen we in de Sani Lodge, ook uit mijn hoofd, aan de voet van Lesotho, vanuit daar zijn geweldige excursies te boeken! :)
http://www.sanilodge.co.za/

Daar had je ook leuke cottages voor jezelf (misschien ook tip om op te zoeken, cottages)

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:10

Wij hebben overnacht in Moonriver Bush Bungalows. Echt helemaal geweldig, hele aardige mensen en een super locatie.
Weet niet precies meer waar het ligt maar was niet heel ver van Johannesburg.

http://www.moonriverbungalows.co.za/

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:14

als je langs oudshoorn komt 1 plek 1 ding
Buffelos Drift
http://www.buffelsdrift.com/
zoo mooi (L)
daat kun je gewoon olifanten aaien enzo,
en btw ik heb daar op een struisvogel gereden echt geweldig
(ik ben er geboren)
en zowiezo moet je naar de tafelberg
ooh en kaapstad is ook echt mooi
en natuurlijk kruger park :P
maar goed hoelang blijf je daar?

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:35

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 12:10

Wauw, super mensen! +:)+ Ik heb van het weekend iets te doen... :D

Ik ben al een paar keer in Zuid-Afrika geweest, maar nog nooit zonder mijn papa en mama. En aangezien hun budget iets groter is dan het mijne en ik het vriendlief niet aan wil doen om 2 weken bij familie te slapen die hij niet kent (en het mezelf ook maar niet aan te doen, just to be sure)...

Het lijstje met sight-seeing dingetjes is dus al klaar. :D

Ik twijfel nog een beetje over dat reserveren. Volgens een tante in PE is het niet nodig om (lang) van te voren te reserveren en voor het stuk PE-Cape Town durf ik dat ook wel aan... Maar op het stuk Johannesburg-PE rij je niet 'even iets verder'. En ik ben echt een controlfreak, ik vond het al bijzonder stressvol om mijn vriend de camping voor 4 dagen te laten regelen. :')

Als we het op de bonnefooi gaat doen gaat er iig wel een lijst met B&B/cottages/guesthouses/backpackers mee. Dan wordt het wsn 's ochtends bellen en dan op stap.

Maar nogmaals ontzettend bedankt voor de linkjes!!! :):)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:58

Ja in Swaziland in een Beehive is leuk!! Ik heb daarin ook overnacht. Lag in een wildpark waar je ook heel mooi kan wandelen (geen leeuwen enz.). Wel een meer met krokodillen en nijlpaarden.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 17:21

Ik denk dat hetzelfde park is Faringo. :) Er ligt een Hippopool/restaurant op loopafstand van de beehives. :)

In het kader van de betere vragen... Zit er een eigen toilet bij zo'n beehive of is het meer campinglike met een gezamelijk toilet?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:24

Ja dat is hetzelfde. Is een erg leuke plek.

Wij hadden toen een Beehive met toilet, maar volgens mij hebben ze dat niet allemaal.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 01:13

Sylvia schreef:
Ik twijfel nog een beetje over dat reserveren. Volgens een tante in PE is het niet nodig om (lang) van te voren te reserveren en voor het stuk PE-Cape Town durf ik dat ook wel aan... Maar op het stuk Johannesburg-PE rij je niet 'even iets verder'. En ik ben echt een controlfreak, ik vond het al bijzonder stressvol om mijn vriend de camping voor 4 dagen te laten regelen.

Ik herken die drang :D Maar deel de ervaring van de tante. Toen ik me er één keer toe zette bleek het allemaal goed kortdag te regelen :)

Sommige backpackhostels waarin wij overnachtten waren trouwens bijna van die Bounty-paradijsjes. Dat verschilt zo enorm per land & streek.