Ik zag het andere topic over een wereldreis net, maar aangezien daar het plan was om maar een half jaar weg te gaan en er toch net iets anders werd gevraagd, heb ik toch maar een eigen topic gemaakt. Ik wil namelijk 2 jaar weg, waarvan 1,5/1,75 jaar hopelijk gevuld gaat worden met Aziatische landen. Ik ben van plan een klein bedragje te sparen en een open vliegretour te boeken van Amsterdam naar Bangkok. Daar wil ik 7 weken blijven, waarvan ik 5 weken lang vrijwilligerswerk wil gaan doen in een weeshuis. En vanaf daar, is het helemaal blanco! Ik wil in ieder geval erg graag naar Maleisië, Mongolië, Japan, China en Egypte(toch ook redelijk dicht in de buurt), maar verder heb ik echt nog geen idee. Een Algemeen informatie boek over Azië is al aangekaart bij mama(misschien een leuk cadeautje voor mijn 17e verjaardag?

Nu komt het er dus op neer dat ik alle tips vanuit alle richtingen goed kan gebruiken, en nu leek bokt me wel een goed onderdeel daarvan. Verder heb ik een aantal familieleden en kennissen met ervaring waar ik ook nog langs ga.
Ook komt het er dus op neer dat ik niet op reis zal gaan met een startbedrag van €10.000,-. Dat red ik simpel weg niet, maar had sparen ga ik zeker en als iemand backpack-organisaties kent waar je goede ervaringen mee hebt, zou ik dat erg graag horen, aangezien die me misschien nog wat tips zouden kunnen geven voor het vinden werk of me zelfs zo nu en dan zouden kunnen helpen met het vinden van tijdelijk werk. Tips over dingen die ik echt moet doen zijn ook welkom, duurdere dingen ook, wie weet hoeveel ik nog bij elkaar weet te sparen!
Op deze reis zal ik trouwens nog minstens 2 jaar moeten wachten, maar het lijkt me handig om me nu al voor te bereiden.
Ik ben vast van alles vergeten, maar daar is de edit-knop voor