Ik zag het andere topic over een wereldreis net, maar aangezien daar het plan was om maar een half jaar weg te gaan en er toch net iets anders werd gevraagd, heb ik toch maar een eigen topic gemaakt. Ik wil namelijk 2 jaar weg, waarvan 1,5/1,75 jaar hopelijk gevuld gaat worden met Aziatische landen. Ik ben van plan een klein bedragje te sparen en een open vliegretour te boeken van Amsterdam naar Bangkok. Daar wil ik 7 weken blijven, waarvan ik 5 weken lang vrijwilligerswerk wil gaan doen in een weeshuis. En vanaf daar, is het helemaal blanco! Ik wil in ieder geval erg graag naar Maleisië, Mongolië, Japan, China en Egypte(toch ook redelijk dicht in de buurt), maar verder heb ik echt nog geen idee. Een Algemeen informatie boek over Azië is al aangekaart bij mama(misschien een leuk cadeautje voor mijn 17e verjaardag?
) en tot die tijd huur ik boeken van de bieb, ik heb er nu al 5 liggen, waar ik zo snel mogelijk in ga beginnen. Ik ben van plan onderweg hier en daar te werken en erg goedkoop te leven, uit mijn rugzak dus en goedkope backpackers-hotelletjes waar die er zijn. Verder wordt het kamperen vrees ik. Nu weet ik dat het nou niet de beste plek is om als (dan)19-jarig blond meisje rond te gaan trekken in je eentje, en ben dan ook van plan me goed in te lezen over de landen en me, waar nodig, aan te passen(hoofddoek dragen etc.) maar Azië trekt me gewoon meer aan dan Australië/Amerika. Aangezien het me interessant lijkt om te leren over al die verschillende culturen en levensstijlen.Nu komt het er dus op neer dat ik alle tips vanuit alle richtingen goed kan gebruiken, en nu leek bokt me wel een goed onderdeel daarvan. Verder heb ik een aantal familieleden en kennissen met ervaring waar ik ook nog langs ga.
Ook komt het er dus op neer dat ik niet op reis zal gaan met een startbedrag van €10.000,-. Dat red ik simpel weg niet, maar had sparen ga ik zeker en als iemand backpack-organisaties kent waar je goede ervaringen mee hebt, zou ik dat erg graag horen, aangezien die me misschien nog wat tips zouden kunnen geven voor het vinden werk of me zelfs zo nu en dan zouden kunnen helpen met het vinden van tijdelijk werk. Tips over dingen die ik echt moet doen zijn ook welkom, duurdere dingen ook, wie weet hoeveel ik nog bij elkaar weet te sparen!
Op deze reis zal ik trouwens nog minstens 2 jaar moeten wachten, maar het lijkt me handig om me nu al voor te bereiden.
Ik ben vast van alles vergeten, maar daar is de edit-knop voor
Mijn ex gaat binnenkort voor 14 maanden weg met €50.000.

Het lijkt mij ook erg gaaf, en hoop écht dat het allemaal gaat lukken.
) en begin nu dus pas echt. Moet er wel bij zeggen dat het maar een prijs is die zo opkwam in mijn hoofd(naar aanleiding van een snelle berekening die ik laatst even had gemaakt, dat wel) en ik het eigenlijk nog niet écht berekend heb. Toch goed dat ik dus nu al een topic heb gemaakt 
, dan leer je koken met de ingredienten van het land. Erg leuk maar eerder duurder dan goedkoper. Ik ben zelf eigenlijk nooit in een accomodatie geweest waar je zelf kon koken, geen idee of dat bestaat, ben er ook nooit op zoek naar gegaan. 
Scheelt me wel aan gesjouw met een pan!