Selecties voor een animatieteam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danique07

Selecties voor een animatieteam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 19:37

Hoi :wave:

Ik zou graag volgend jaar zomer animatiewerk gaan doen in het buitenland. Via het animatieteam van de camping (ca' savio) waar ik dit jaar was heb ik een bedrijf gekregen voor wie welke zij werken. Dit bedrijf is wintour.it (gaat alleen over Italiaanse campings).

Er staat op de site dat je bijvoorbeeld eerst schriftelijk moet "solliciteren" en daarna als je uitgekozen word autitie moet doen.
Heeft iemand een idee wat je hiervan moet verwachten en of het hele strenge selecties etc zijn.
Wat zoeken ze precies etc en wat moet je doen?

Alvast bedankt!
Groetjes, Danique

Waikiki

Re: Selecties voor een animatieteam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:48

Echt hele stenge selecties zijn het meestal niet, maar dat is ook afhankelijk van het bedrijf. Ik mocht in egypte ook in het animatie team komen (one nation club) Maar die stellen totaal geen eisen, je moet een beetje gezellig ingesteld zijn en engels spreken.
Een vriend van mij had wel in Spanje in een animatieteam gedraaid, die hadden weer strengere eisen en kwamen ook naar een aantal landen in europa toe waarbij je moest dansen en je een gesprek had.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:25

Ik heb een trainingsweekend bij de animatie compagnie gedaan, een aantal jaar terug.. dat was niet heel streng hoor, maar ik kan best geloven dat er genoeg organisaties die meer van je vragen.
Zeker als je echt in een beetje goede hotels ver weg komt, ook zeer zeker qua taal..

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 21:28

Ik zou het liefst op een camping komen, vandaar ook via wintour.it

Bedankt voor jullie reacties!

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:55

Afgelopen jaar heb ik ook geprobeerd om in het animatieteam bij Wintour te komen en mocht toen ook op sollicitatiegesprek komen,, mijn ervaring was dat ze in principe niet echt heel streng waren maar je moet wel je Engels goed onder de knie hebben want dat was mijn struikelpunt.
Ik kan namelijk best goed Engels praten,, haalde er altijd cijfers als zevens en achten voor maar die dag was ik zó zenuwachtig voor het gesprek dat ik er helemaal niet meer uitkwam en daarom is mijn tip ook om je Engels van te voren goed te oefenen (dat had ik namelijk niet gedaan :o )

Verder zijn ze niet echt heel streng, je moet wat over jezelf vertellen in het Engels uiteraard want het zijn echte Italianen die dus geen Nederlands begrijpen/verstaan en daarna krijg je een aantal vragen. En geen gewone vragen van: "hoe oud ben je" of "wat is je werkervaring?". Je moet dan meer denken aan vragen als: "wie heeft er veel betekent voor Nederland bijvoorbeeld in de economie" en soort van "spelletjes" als: "als ik dit zeg, waar denk jij dan aan?".. Dus dan zegt diegene bijvoorbeeld stoelpoot en dan moet jij tafel zeggen ofzo 8)7

Maar als je dan eenmaal door het gesprek bent, dan ben je ook wel voor 99% aangenomen en dan krijg je nog een trainingsweek op een camping daar in Italië zodat je beiden nog kan beslissen of de samenwerking wat word of niet. Wat ik ook heb gemerkt is,dat als je eenmaal een zomer daar aan de slag bent geweest in Italië, dat je dan ook makkelijk weer terug kan komen het volgende jaar want zo was er bij mij die dag ook in het groepje sollicitanten een jongen bij die had er de vorige zomer al gewerkt en die mocht zo weer terug komen, maar ik denk dat dat ook afhankelijk is van je werkhouding.

Wat ik toch ook wil zeggen is dat je er écht rekening mee moet houden dat het niet altijd leuk is en dat het ook heel zwaar is, want ik ken mensen die het bijvoorbeeld niet goed konden vinden met de leiding en die daarom naar huis zijn gegaan. Verder is het heel zwaar werk, naast dat je allerlei optredens/shows/kinderdisco's geeft moet je daar natuurlijk ook aan trainen en daar zit ook de nodige tijd in en dat gaat vaak ook tot laat door. Heel veel mensen van wat ik hoor die het gedaan hebben die zeggen: "volgend jaar niet meer want ik heb amper het gevoel gehad dat ik vakantie had".
En dat zeg ik niet om het allemaal negatief te maken, maar dat is wel heel belangrijk en het zijn dingen waar je toch goed over na moet denken, want het kan je zomaar overkomen als je daar zit!

Heel veel succes in ieder geval! :D
En ik ben benieuwd of je doorgaat :)

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 12:56

Super bedanktvoor je reactie, ik heb hier echt wat aan aangezien je dus ook bij wintour bent geweest etc.

Engels moet ik dan maar eens flink gaan bijspijkeren maargoed, daar heb ik nog de tijd voor. Ik wil het ook heel erg graag dus dan moet het engels leren nog wel lukken.

Ik begrijp dat er ook mindere punten aan zitten, maar ik denk dat je dat overal bij hebt, bij je werk, school, paard etc etc etc. Dat ik geen echte vakantie heb vind ik (denk ik) niet heel erg. Ik hoop er een hoop te leren en ik denk er toch veel aan te hebben in de toekomst (ik ben aan het leren voor onderwijsassistent, daarna lerares ;) )

Bedankt voor je reactie en als het zo ver, is laat ik het je horen :D !

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:32

Kijk ook eens bij cirkel.nl die zijn ook best leuk vond ik.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:38

Ik heb dit jaar Estifun team gedraaid van Estivant (ongeveer zelfde als Cirkel, maar de concurrent). Was super leuk! Ook op een Italiaanse camping, echter heb je dan te maken met Nederlandse gezinnen.

Mijn ervaring hiermee is dat Italiaanse animatieteams het heeel zwaar hebben (collegaatje van mij draaide daar mee), ze draaien dagen van 10 's ochtends tot 's avonds 12 met amper pauze. Hebben ze al pauze oefenen ze voor andere dingen. Voor een hongerloon. De Italiaanse jeugd is blij met een baantje an sich. Maar als je dit in acht neemt is het super om een zomer animatie te draaien!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:40

Oh en ja over de selectie, die was inderdaad mild. Laat wat enthousiasme zien tijdens de selectieavond en je bent waarschijnlijk aangenomen. Op het trainingsweekend kijken ze dan nog wat verder en kun je er eventueel nog uitvliegen, maar heel streng is het niet.

Enthousiasme is het toverwoord!