Afgelopen jaar heb ik ook geprobeerd om in het animatieteam bij Wintour te komen en mocht toen ook op sollicitatiegesprek komen,, mijn ervaring was dat ze in principe niet echt heel streng waren maar je moet wel je Engels goed onder de knie hebben want dat was mijn struikelpunt.
Ik kan namelijk best goed Engels praten,, haalde er altijd cijfers als zevens en achten voor maar die dag was ik zó zenuwachtig voor het gesprek dat ik er helemaal niet meer uitkwam en daarom is mijn tip ook om je Engels van te voren goed te oefenen (dat had ik namelijk niet gedaan
)
Verder zijn ze niet echt heel streng, je moet wat over jezelf vertellen in het Engels uiteraard want het zijn echte Italianen die dus geen Nederlands begrijpen/verstaan en daarna krijg je een aantal vragen. En geen gewone vragen van: "hoe oud ben je" of "wat is je werkervaring?". Je moet dan meer denken aan vragen als: "wie heeft er veel betekent voor Nederland bijvoorbeeld in de economie" en soort van "spelletjes" als: "als ik dit zeg, waar denk jij dan aan?".. Dus dan zegt diegene bijvoorbeeld stoelpoot en dan moet jij tafel zeggen ofzo
Maar als je dan eenmaal door het gesprek bent, dan ben je ook wel voor 99% aangenomen en dan krijg je nog een trainingsweek op een camping daar in Italië zodat je beiden nog kan beslissen of de samenwerking wat word of niet. Wat ik ook heb gemerkt is,dat als je eenmaal een zomer daar aan de slag bent geweest in Italië, dat je dan ook makkelijk weer terug kan komen het volgende jaar want zo was er bij mij die dag ook in het groepje sollicitanten een jongen bij die had er de vorige zomer al gewerkt en die mocht zo weer terug komen, maar ik denk dat dat ook afhankelijk is van je werkhouding.
Wat ik toch ook wil zeggen is dat je er écht rekening mee moet houden dat het niet altijd leuk is en dat het ook heel zwaar is, want ik ken mensen die het bijvoorbeeld niet goed konden vinden met de leiding en die daarom naar huis zijn gegaan. Verder is het heel zwaar werk, naast dat je allerlei optredens/shows/kinderdisco's geeft moet je daar natuurlijk ook aan trainen en daar zit ook de nodige tijd in en dat gaat vaak ook tot laat door. Heel veel mensen van wat ik hoor die het gedaan hebben die zeggen: "volgend jaar niet meer want ik heb amper het gevoel gehad dat ik vakantie had".
En dat zeg ik niet om het allemaal negatief te maken, maar dat is wel heel belangrijk en het zijn dingen waar je toch goed over na moet denken, want het kan je zomaar overkomen als je daar zit!
Heel veel succes in ieder geval!
En ik ben benieuwd of je doorgaat