Stedentrip in je eentje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Stedentrip in je eentje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 15:01

Ik heb echt de behoefte om er 'even uit' te gaan. De laatste paar maanden heb ik hard gewerkt aan mijn studie, veel gewerkt, veel stress gehad om mijn lichamelijke gezondheid in combinatie met mijn paardje en stress om relaties/vriendschappen en ik móét echt even rust hebben.

Nou keek ik op Ryanair, en zag hele aantrekkelijke aanbiedingen van vliegtickets. Wat er aan tax bijkomt weet ik niet (iemand die dat wel weet?), maar in combinatie met goedkope hostels, lijkt het me heerlijk lekker alleen een paar dagen naar een mooie stad te gaan.

Maar, waarheen? Hoe pak ik het het beste aan? Iemand ervaringen met alleen een lang weekendje naar een leuke Europese stad? Aanraders? Ik hoor het graag! :)

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:04

Ik ben met Ryan air al in Rome, in Barca en in Marseille geweest.
Rome ben ik met mijn zussie geweest, Marseille zijn we doorgereden naar vakantiehuisje, maar Barca ben ik alleen heen geweest (en ik ga in september weer). Parijs ben ik ook in mijn uppie heen geweest maar dan met de trein (en in mei met de auto :D )

Ik zoek hotel uit in de buurt van een station of waar een bus stopt zodat ik niet te erg hoef te zoeken als ik aankom. Nu in september ben ik geloof ik om een uur of 15u in centrum Barca dus dan ga ik op mijn gemakkie zoeken (wilde zwembad er bij)

Tja ik vind stedentrips alleen erg fijn (met camera uiteraard) enne ach ja je weet me vast wel te vinden als je meer vragen hebt :P

Joyce_

Re: Stedentrip in je eentje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 16:22

Hihi, dat jij nou uitgerekend moest reageren! :D Ik werd geïnspireerd door jouw WWW op hyves namelijk, haha!

Ik heb ik Alicante een leuke B&B gevonden, €70,- voor twee nachten, kijk, dan ga je nog eens weg. Maar Barca schijnt dan weer leuker te zijn, omdat het zo een mooie stad met prachtige gebouwen is. Daar ga ik dan ook echt voor, inderdaad, lekker me and my camera, saampjes foto's maken, haha. :)

Maar ik hou Barcalona in de gaten dan! Thanks! :D

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:15

Ben heel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen :D (en als ik er nog niet geweest ben dan wil ik graag een (foto)verslag zodat ik daar inspiratie uit kan halen :P )

NY was echt te duur......3 dagen kostte me zo onderhand 1000,-- to 1500,-- euries......en met Ryanair Barca en nog wat bestemmingen zo'n 45 (incl. creditcard kosten, priority boarding etc).

Wel rekening houden dat Ryanair altijd buiten de steden vliegt dus dat je vaak nog een eindje met de bus of trein moet. Maar mijn ervaring is wel dat ze vaak bussen naar een stadscentrum hebben (en vandaar dat ik ook altijd een hotel zoek in de buurt van waar die bus stopt :D )

Ik heb al zin in Barca!!! Wil heel graag naar Barca zoo heb ik besloten hahahaha, tripje buitenland voor de zoo :+

Dat Alicante klinkt ook top hoor...70 euro. Via wie of wat is dat?? (met mijn baan vaak toe aan korte tripjes :P )

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:44

Ik ga dit topic ook volgen. :j

Stoer dat je zoiets durft, het lijkt me toch wel een grote stap. :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 11:06

Fran, die 70 euro is een b&b in alicante. Via de site van ryanair (en dan €17 vliegen ofzo, maar heb alle toeslagen er niet bijgerekend. Geen idee hoe dat werkt) Echt twee straten van het strand vandaan, maar verder schijnt Alicante niet zo boeiend te zijn en ik ga natuurlijk niet alleen voor het strand, dat heb ik hier om de hoek liggen.. :P
Dus misschien wordt het toch barca dan. Ga dan van de 17e tot de 19e, nog een goede tip qua hotel/hostel? Verblijf doe ik niet zo moeilijk over, een bed en een douche is oke. :D bedenk me net dat ik ook nog een hotelbon heb liggen, 3 gratis overnachtingen, maar dan wel eten in het hotel zelf. Is misschien ook een goedkope oplossing.. :P

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:27

Alicante heeft wel leuke terrasjes enzo.. Maar dat is het eigenlijk wel een beetje :p

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:01

Dublin! En het vliegveld van Dublin ligt ook vlak bij de stad.

Het weer is daar alleen net als in NL, dus wil je meer kans op goed weer, dan zou ik idd voor een wat zuidelijker bestemming kiezen. :D

Hostels kun je boeken via Hostelworld.com, zoeken op prijs en beschikbaarheid en bij de meeste hostels staan ook wel reviews.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:16

New York!
Ook bij uitstek dé stad om in je uppie heen te gaan, je valt dan niet zo op als toerist en hebt meer kan om bij dingen betrokken te worden. Oud stalgenootje heeft dit vorig jaar gedaan en na haar verhalen wil ik ook zeker nog een keer erheen, maar dan wel alleen.. :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 23:49

Hihi, new york ligt net wat boven mijn budget. :D en als ik die kant op ga, wil ik gelijk het hele land zien, niet alleen de grote stad, maar ook de westerndorpjes, de mooie natuur, de drugsbendes en voorsteden. Iets voor na mijn studie, dus. :P zoek nu iets voor echt een lang weekendje, in europa.

Maar denk dat het Barcelona wordt! Spreek dan wel geen woord Spaans, maar dat is ook wel een uitdaging. :')

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 07:00

NY wilde ik dit jaar eigelijk doen, maar dat lag toch wat boven budget :\
Nou ga ik volgende week even met een collega babbelen (ik ben consultant vaak alleen op pad voor het werk en spreek mijn collega's niet dagelijks....voor mensen die denken dat ik niet met mijn collega's praat :) ) die ook geweest is en vond dat het veeeeeeeeeeel goedkoper kon dan wat ik gevonden had. Minimaal € 1.500,-- :roll:, maar ja als ik in mijn uppie ga wil ik niet dat ik in een of ander agenebbes hotel terecht kom dus alles goed van tevoren regelen, zeker aan de andere kant van de oceaan ;)

Barca heb ik gewoon een hotel geboekt via bookings.com, ook voor Rome, Parijs en de vorige keer Barca. Is prima bevallen, echt goedkoop is het niet zo'n € 290,-- voor 3 nachten maar ik heb ook een zwembad ter beschikking *D (lijkt me wel fijn in september). Ik heb liever een hotel dan een hostel, maar dat is puur persoonlijk :D en omdat ik alleen ga heb ik ook liever wel een beetje een hotel zeg maar......niet superluxe maar toch wel fijn. Zwembad vind ik deze keer zeker fijn zodat ik 's avonds lekker een baantje kan trekken als het mooi weer is en ik niet meer de straat op ga.

Ik spreek ook geen spaans, frans of italiaans, maar in Parijs zien ze me aan voor francaise (ach ja lijkt op mijn naam dus hebben ze bijna gelijk :Y) ), in Italië voor italiaanse en in Spanje voor spaanse dus ze beginnen tegen mij vaak spaans, frans of italiaans te kletsen als ik in die landen ben :+. Ik kijk ze gewoon een beetje suf aan, daarna heel lief O:) en dan blijkt zelfs voor franse mensen engels niet zo moeilijk te zijn.....

Ik had via Ryanair een vlucht van € 7,-- heen (zonder toeslagen) en iets van € 15,-- terug (geen echte aanbieding dus wel toeslagen, maar da's iets van € 5,-- ofzo). Ik heb priority booking, kost € 12,-- (€ 6,-- heen, € 6,-- terug) dan mag ik als een van de eerste het vliegtuig in en dat vind ik fijn. Hoef ik ook niet in een ellelange rij te gaan staan, maar dit is optioneel en dus niet verplicht. Er komen ook nog €10,-- creditcard kosten bij. Mjn complete ticket is dus iets van € 45,--. Dan nog de bus vanaf Reus naar Barca centrum (retour rond de € 20,--) dus voor € 65,--/€ 70,-- sta ik in hartje Barca :P

Wel vliegen vanaf Eindhoven (treinstation is niet dichtbij maar het vliegveld is vanaf het treinstation wel met de bus te bereiken).
Voor mij no problemo want ik werk in Eindhoven, ben het reizen van Utrecht naar EHV gewend :+ en kan deze keer zelfs mijn auto gratis in onze parkeergarage laten staan omdat ik door de week vlieg :=.

Of vliegen vanaf Maastricht (of Weeze, Duitsland net over de grens bij Nijmegen), dus hou er wel rekening mee dat je vervoer van en naar EHV of Maastricht (of Weeze) moet regelen/hebben. Ga je met de auto en vlieg je vanaf EHV, in EHV alleen maar betaald parkeren of wegsleepregeling want parkeren is een klein drama in EHV ^)

Oh en je moet bij Ryanair niet vergeten online in te checken want anders ben je meer geld kwijt voor het inchecken......dus vooraf heen- en terugreis inchecken en tickets uitprinten :j. Koffer of tas gewoon als handbaggage als je de juiste grootte koffer hebt, handig want dat kost niets extra en je hoeft niet te wachten tot je koffer van de band komt (en daarom is priority booking ook fijn want anders is het altijd zoeken naar een plekje voor je tas of koffer na het instappen en kan het zijn dat jij voorin zit maar je koffer achterin oid >;) )

Heb er nu al zin in!!! Ben wel toe aan een vakantietje Barca

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:12

Ik wou ook Dublin zeggen. Ik ben er voor 200 euro vorig jaar in september 5 dagen heen gegaan, supergezellige stad :j

Hoe het werkt bij Ryanair: je hebt de prijs van je ticket die wordt aangegeven op de site. Reken daarbij €20 per bagagestuk dat je wil inchecken. En de laatste keer dat wij boekten, hadden we ook een toeslag van €20 omdat we met credit card betaalden. Online inchecken is ook €5, maar ik weet niet of dat al in de prijs die wordt geadverteerd is inbegrepen.

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:22

In mei heb ik een paar dagen in mijn eentje doorgebracht in Barcelona. Ik vind het een geweldige stad om in je eentje te verkennen.
Ticket had ik toen via Transavia.com, maar het wil nog wel eens verschillen welke maatschappij het goedkoopst is, dus gewoon even googelen :D

Heel veel plezier in elk geval.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:06

Yasmine schreef:
Hoe het werkt bij Ryanair: je hebt de prijs van je ticket die wordt aangegeven op de site. Reken daarbij €20 per bagagestuk dat je wil inchecken. En de laatste keer dat wij boekten, hadden we ook een toeslag van €20 omdat we met credit card betaalden. Online inchecken is ook €5, maar ik weet niet of dat al in de prijs die wordt geadverteerd is inbegrepen.

Als je alleen handbagage meeneemt hoef je geen toeslag van de bagage te betalen ;) en die handbagage mag best een aardige koffer zijn (ik red het er wel mee voor 4 dagen met mijn camera tas er ook nog in).

CC kosten zijn bij mij (ING CC) € 10,-- (alle voorgaande vluchten, Barca, Rome, Marseille ook trouwens) en verder hoef je alleen toeslag te betalen als je niet de aanbieding neemt. Mijn heen ticket voor € 7,-- daar zitten geen incheck kosten bij, terugticket wel dat was dan weer niet de aanbieding (15,--) dus daar komt idd iets van € 5,-- bij.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:50

Daarom zeg ik "per bagagestuk dat je wil inchecken" ;) Toen ik naar Dublin vloog, mocht het volgens mij alleen een rugzak of handtas zijn, wat ik wel jammer vond. Ze verplichten je dan echt om een extra tas te betalen.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:23

Apart dat het alleen een rugzak of handtas mocht zijn naar Dublin bij jou.....officieel zijn de maximale afmetingen 55 cm x 40 cm x 20 cm van de cabinbagage (best een redelijke koffer) en mag het niet meer dan 10 kilo wegen. Vandaar dat ik dus in mijn hele vliegcariere :+ met Ryanair nog nooit (verplicht) een extra tas of koffer heb moeten betalen.

Het is wel zo dat mijn handtas (die ik overigens niet heb :P ) of losse rugzak die je bij je hebt als handtas in de koffer moet zitten anders zijn het 2 stuks bagage. Dus als ik mijn camera tas los wil meenemen heb ik wel bagage in te checken, zit mijn camera tas in de koffer niet. In dat geval ben je idd verplicht extra in te checken >;). Mijn zus moest vorige keer echt haar handtas in haar koffer doen anders kwam ze het vliegtuig niet in :=

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 21:59

Bedankt allemaal! Ook voor de info over Ryanair, dat is goed om te weten!
Heb besloten om naar Barca te gaan, nog even kijken waar ik kan slapen en wanneer ik ga, maar heb er zin in! :j

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:10

Ga ook ergens rond 20 t/24 september kunnen we een avondje samen tapas gaan eten ergens ;)
Ben benieuwd hoe je Barca vindt!!

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:07

Gaan jullie alleen? Ik vind het vinden van een redelijk geprijsd hotel erg lastig als je alleen gaat! Iemand nog tips? Wil graag naar Barcelona of Madrid!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:58

Even zoeken via Booking.com of Hostelworld.com, zo vind ik altijd wel accommodatie als ik in mijn uppie reis.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:59

met ryanair moet je ff verder klikken, dan zie je de gewone prijs wel. :)
ik zou trouwens gillend gek worden als ik in mn eentje weg zou gaan. := ik moet gewoon praten. ken wel vriendinnen die het gedaan hebben toen k aupair was in rome. eentje is zelf naar venetië geweest, toen florence, perugia, assisi en siena. en een ander meisje ook in haar eentje naar florence en zij vonden het heel leuk. onderweg hebben ze ook heel veel andere mensen leren kennen in hun b&b enzo. :)