Maleisie 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nts19

Maleisie 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 11:26

Bokkers!

Ik ga dit jaar voor het eerst vliegen!!
En jawel hoor gelijk 14 uur!
We gaan namelijk naar: MALEISIE! <3
Samen met mijn zus ga ik 3 weken rond lopen in Maleisie.
11-10-2010 <3
We hebben zoveel plannen en dingen wat we willen doen en we zijn alleibei bang dat we te weinig tijd ervoor hebben!
we gaan 3 weken lang naar maleisie met z'n 2e!

We hebben zoveel plannen om te doen.
op nummer 1 staat shoppen & paardrijden over de witte lange stranden! <3

Wie is er wel eens meer naar Maleisie geweest ?
Heb je tips of informatie over Maleisie dan hoor ik het graaag!

laulau85

Re: Maleisie 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:17

Maleisië is echt een super mooi land. Prachtige natuur, veel cultuur en ook hele vriendelijke mensen. Ga je echt rondtrekken? Zo ja waar ga je allemaal naar toe? Dan kan ik gerichter zeggen was ik leuk vond..

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:36

Eens met LauLau, lastig tips geven zo ;)
Ik heb gehoord dat vanaf oktober de eilandjes en stranden in de oostkust niet zo goed te doen zijn wat betreft het weer (te wilde zee om op de eilanden te komen). Jammer is dat, want dan mis je misschien 1 van de mooiste plekjes namelijk Perhentian Islands.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 18:09

We zijn van plan om sowieso een paar dagen in Kuala lumpur te verblijven. Lekker shoppen enz.
En misschien nog naar een surfgebied waar veel vrienden wonen van mijn oom.
die heeft daar namelijk gewoond totdat hij met mijn tante kreeg.
Die plaats heet Cherating! Schijnt ook een mooi gebied te zijn!

Wat we ook willen doen is met de olifanten gaan zwemmen.

En het klopt wij gaan echt precies een maand voor het regenseizoen maar dat maakt ons niet echt veel uit!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:44

Regenseizoen is daar pittig maar nooit lang. Het giet echt een uur flink maar daarna is het meestal weer de rest van de dag droog. Vaak regen 's middags...

KL is echt geweldig. Heerlijke stad met veel bezienswaardigheden en als je van shoppen houdt ook echt niet verkeerd. Winkelcentra groter dan groot en echt met van alles. Maar ook China town is heerlijk om te shoppen! Wel flink afdingen etc. maar dat moet je gewoon als een sport beschouwen.
Verder eten in China town is zoo lekker en sfeervol en heerlijk om mensen te kijken haha...

Die andere plaats zegt me zo gauw niks.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:17

Ik ga bijna! de 27e voor 3,5 week, ben al aan het aftellen :D
In 2001 ben ik er al eens geweest met mijn ouders (in oktober).

Met een beetje pech heb je veel regen in oktober en zijn eilanden "gesloten"

Aanrader: de Perhentians
Verder was Taman Negara leuk en de markt in Kota Bahru.

Dit jaar gaan we ook naar Sabah, ben benieuwd.

Jose1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:20

He wat een leuk topic, ik ben vanochtend terug gekomen na twee weken Maleisie. Eigenlijk is het hele land een aanrader, we hebben het super gehad.

Mijn vriend en ik hebben eerst een 8-daagse rondreis gemaakt met huurauto. We begonnen in Kuala Lumpur. Daar ben ik twee jaar geleden met een vriendin geweest die stewardess is bij de KLM. Superstad. Tip: gewoon op straat eten, heerlijk en goedkoop. Voor 5 euro de man ben je wel klaar. Een leuke plek om te eten (ook om te shoppen trouwens) is in Chinatown bij de 'rode tafeltjes'. Zo heet het niet maar ziet het er uit. Als je door de poort gaat bij de kruising naar links en dan kom je ze tegen. We zijn ook naar de Batu Caves geweest, ook mooi om te zien. Gaat sinds kort een trein heen, stuk goedkoper dan met een excursie.
Na KL zijn we met de auto naar de Taman Negara geweest. Wegen zijn prima. Auto geparkeerd en met de boot de jungle in waar we ook een hotel hadden. Het is daar wel toeristisch, maar heb me er niet aan gestoord. Nachtwandelingen is spannend (veel grote spinnen gezien whaa).
Na Taman Negara naar de Cameron Highlands geweest. Daar is het wat koeler. Je kan weer prima op straat eten. Wij hebben de theeplantage bezocht en een boeddhistische tempel. Verder hadden we daar regen, dus even rustig aan.
Onze reis ging verder naar Penang. Vond ik dubbel. Het heeft een rijke historie maar daar is weinig meer van over. Je ziet weinig nog uit de VOC tijd. Daarentegen is er wel geinvesteerd in toerisme en is er veel hoogbouw. Sommige stukken doen niet voor Florida onder.

Na onze rondreis zijn we nog 5 dagen uit gaan rusten op Langkawi. Mooi eiland. Wel ook wat tropische buien gehad, volgens mij is het seizoen in okbtober daar beter. We hadden een prachtig resort, was niet zo druk dus overal plek zat. Ik heb daar ook paard kunnen rijden. Op Langkawi zit de Perdana stables. Erg mooi complex. Ze fokken daar Arabische volbloeden en het endurance team rijdt daar mee. Je kan helaas niet op de Arabieren naar buiten maar ze hebben wat leuke paarden staan. Ik had uiteindelijk een ex endurance paardje, 18 jaar maar de pit was er zeker nog. Eerst een stukje jungle gedaan (die paden naar zijn echt spannend) en daarne heerlijk in galop over het strand. Verder is een scooter huren ook erg leuk.

Oh ik kan blijven vertellen over Maleisie, maar het is dus super. Als er nog vragen zijn hoor ik ze graag!