hebben jullie er ook zo n hekel aan??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ra_chel

hebben jullie er ook zo n hekel aan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 12:45

aan het inpakken van die koffers?

as vrijdag gaan wij voor een weekje naar het balatonmeer in hongarije, even lekker ertussenuit en genieten en niks doen.
maar oh oh oh die voorbereidingen!
ik heb er echt een hekel aan, koffers inpakken voor mn 2 kids en mezelf, handdoeken mee, toilettassen inpakken, en welke schoenen kunnen we nou het beste meenemen? wat voor weer werd er trouwens ook alweer verwacht? oh ja en een klein koffertje voor de overnachting in oostenrijk, moet er ook nog bij..... die schoenen doe ik in een aparte tas , en die handdoeken ook, en oh ja! miss is een jas meenemen ook wel handig? en natuurlijk de senseo, want we kunnen niet zonder koffie smorgens.... was ik nou nog iets vergeten? OMG ik zou bijna de zwemkleding vergeten! ja maar dan de zonnebrand natuurlijik ook nog........
manlief pakt zn eigen koffer en spulletjes in, en kijkt af en toe verbaasd op wat ik allemaal in de koffers stamp.
kinderkoffers zijn nu gepakt, enkel hun schoenen nog, en dan aan mn eigen koffer beginnen.

hemeltjelief mn hoofd loopt over....wat heb ik hier toch een hekel aan!
en dan weet ik op voorhand al dat ik weer veel te veel ingepakt heb, maar ben te bang om mis te pakken als we er zijn.
en het ergste? volgend jaar doe ik het weer.......

Kimbers

Re: hebben jullie er ook zo n hekel aan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:46

Inpakken is zoooo leuk! Wel een beetje veel stress, maar heerlijk toch al die zomerkleding inpakken, wetende dat je heerlijk op vakantie gaat.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:47

Hahaha ja heeeeel herkenbaar! Vooral veel te veel meenemen voor als en dan en dat uiteindelijk niet nodig hebben of datgene wat je toch maar thuisgelaten had, toch nodig hebben etc. :') Ik vind het ook een ramp, vooral als je deze keer bedenkt dat je nu écht niet zoveel mee gaat nemen en dan toch weer een koffer vol hebt := En met de auto gaan is helemaal erg, wij zijn 3 weken wezen kamperen en we hadden echt een asociaal volle auto, niet normaal :oo Volgend jaar moet het inderdaad anders maar ik heb zo'n vermoeden dat het dan weer zo gaat :')

Sterkte nog even met inpakken ;)

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:49

Bah heb er ook zo'n hekel aan!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 12:49

vergeet erbij te melden dat ik dan ook nog een lief dochtertje van 6 heb die van mening is dat ze mij wel even zal "helpen".

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:51

Ik vind het nooit zo heel erg, wel neem ik veel te veel mee. Als ik bijv. een weekendje wegga dan neem ik al twee spijkerbroeken mee, want "stel nou dat die ene natregent en dan heb ik niks meer om aan te trekken."

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:54

LZP --> BEU

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:55

heel herkenbaar :')

ik ben precies hetzelfde met koffers inpakken.
ik maak altijd een lijstje met wat ik er precies in doe. *zoveel shirtjes voor de ene *zoveel shirtjes voor de andere *zoveel broeken enzo, omdat ik anders geen overzicht kan houden wat ik er allemaal in heb gestopt. :') en dan nog de kinders die er vanalles nog extra bij willen stoppen..

en idd. het te veel mee nemen.. daar ben ik ook echt een ster in.
met 2 volle koffers vertrekken (onder het mom van.. je zal het maar nodig hebben) en dan de helft maar nodig hebben. :=

succes nog met de koffers inpakken en een fijne vakantie :D

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:56

rachel_j schreef:
vergeet erbij te melden dat ik dan ook nog een lief dochtertje van 6 heb die van mening is dat ze mij wel even zal "helpen".

_O-

Je schrijft heel leuk, ik lig hier dubbel om je verhaal!

Ja ik heb er ook een enorme hekel aan inderdaad, gelukkig hoef ik maar 1 koffer! Is vaak wel snel gepakt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:37

Ik vind 't heerlijk :D Begin vaak een week vantevoren al met bedenken wat ik mee ga nemen en een lijst maken. Dan rustig alles beetje bij beetje bij elkaar verzamelen. Rustig inpakken. Heerlijk :j

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:48

Ik vind het juist geweldig om mijn koffer in te pakken.. :Y) Kan niet vroeg genoeg beginnen! :D Vind dat echt bij de voorpret van de vakantie horen.. :j
Neem altijd veel te veel mee, maar ach zolang ik onder de 20kg zit (ga meestal vliegen) is het prima. :P

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:49

nee ik vind t uitpakken bij thuiskomst verschikkelijk want dat betekend WASSEN

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:54

Uitpakken is ook heerlijk :j Alles weer op z'n plekje leggen, wat is vies, wat is schoon. Wasmachine lekker laten draaien :D

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:06

Ik begin mijn koffer (nja, rugzak) meestal de avond voor ik vertrek in te pakken :+. Op een dik half uur is het meestal gefikst! Snap nooit zo goed waarom zoveel mensen daar al dagen op voorhand aan starten :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:24

Het helpt mij enorm om een lijst te hebben waarop staat wat je mee moet. Voorbeelden zijn er trouwens in overvloed op internet, dan heb je een goed houvast. Die deel ik bovendien op in prioriteiten.

De essentials MAG ik niet vergeten: reispapieren, paspoort, medicijnen, telefoon (+opl), geld + pasjes, gegevens voor nood (telefoonnummers / verzekering etc).
Die check ik eerst en laatst.

De rest kun je in geval van nood kopen - zonde van je geld maar stukken minder 'gedoe' dan de essentials. Geeft mij alvast een geruster gevoel - je hoopt compleet te zijn maar het hoeft niet. En dan: kleding voor warmte (zonnebril, bikini, pet, korte broek, slippers), kleding voor regen, kleding voor kou (ook in de zomer, je kunt het altijd verkeerd treffen.) Daarna kun je ongeveer tellen: hoeveel sokken, hoeveel tshirts...
En dan tenslotte de niet-kledingspullen.

Om je dochter erbij te betrekken (en toch het overzicht te behouden) zou je die lijst misschien ook heel groot uit kunnen printen, en dan een soort bingo spelen: dat zij natelt en als je genoeg hebt kan ze een mooie grote 'check' op de lijst zetten. Jij weet dat je alles hebt, zij heeft een taak, en jij kunt toch het grootste deel van de aandacht richten op het in de juiste tassen stoppen.

Bewaar de lijst bovendien - kun je 'm volgend jaar hergebruiken en aanvullen :)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 02:15

tja, en als wij op vakantie gaan dan komt mijn broer hier in huis om voor de beessies te zorgen (3 honden, 2 hamsters en 2 cavias,voor mn paardjes zorgen de stalhouders)
dus wil mn huis ook nog even aan kant hebben, en de bedden verschonen voor als we terugkomen, en alles nog n keer nalopen , en een lijstje voor mn broer maken en hem laten zien waar alles ligt , telefoonnummers klaarleggen en aan de buuf vragen of ze idd een oogje in het zeil houd, bij stalhouders nog ff checken of ze idd de juiste nummers hebben.
oh ja!! en natuurlijk niet vergeten om mn broer op te halen en hier te zetten!!(heeft geen vervoer)
vergeet ik nou nog iets?

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 03:42

tantjeuh schreef:
Ik begin mijn koffer (nja, rugzak) meestal de avond voor ik vertrek in te pakken :+. Op een dik half uur is het meestal gefikst! Snap nooit zo goed waarom zoveel mensen daar al dagen op voorhand aan starten :D

Yeeah, lekker simpel.
Paspoort, tickets, telefoon, sleutels, portemonnee aan de ene kant, de rest schuiven we in de plunjezak.
:Y)