help weekendje weg... tips!!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

help weekendje weg... tips!!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 20:14

hoi hoi ,

Nou ja zoals de titel al zegt: Mijn vriend en ik willen een weekendje weg eind augustus/begin september, we zaten zelf te denken aan Rome, Parijs of Barcelona? Wie is er wel eens in 1 van deze steden geweest? En wie kan wat aanraden?
We willen met vliegtuig...En ik wil het graag betaalbaar houden, het is tenslotte maar een weekendje!

Mensen ideeën of tips/ervaringen?

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 08:51

Wij zijn in alle 3 de steden geweest voor een weekendje/weekje. Het zijn, wat mij betreft, alle 3 aanraders.
Met het vliegtuig voor een weekendje: Ryanair, easyjet of transavia. Geloof dat ze allemaal wel in die richtingen vliegen voor rond de 50 euro, beetje rondkijken. Qua hotels kun je het beste kiezen voor iets wat net uit het centrum ligt. In Barcelona zaten we tussen de stad en het strand in, hotel was niet veel soeps, maar binnen 3 min liep je in het centrum en dat was prima :)

Rome is veel zien, heel indrukwekkend, veel lopen (tenminste dat hebben wij gedaan). Om iedere hoek zie je weer wat anders, aan het einde van de dag ben je ook best wel moe ;) Qua restaurantjes vond ik het persoonlijk wat minder, wel lekker fruit bij de Trevi fontein!

Parijs is een combi van shoppen, musea en gebouwen. Van de 3 zou ik het minste snel hiernaartoe gaan. Wel leuk als je er nog nooit geweest bent. In het Louvre kun je heel lang rondlopen, dus voor een weekendje zou ik het niet snel doen; wel indrukwekkend aan de buitenkant alleen al (zo groot!). De schilderswijk (is dat Montmartre?) leek me leuk, maar toen wij er waren was dit afgeladen vol. Iets te toeristisch.

Barcelona heeft de combi strand/stad. Het centrum ligt op ongeveer 20 min lopen van het strand. De Ramblas vielen me onwijs tegen, maar het centrum zelf (en dan vooral het oude deel) super! Kreeg echt een Schaduw van de wind gevoel. Lekker tapas eten op de terrasjes, wel oppassen met prijzen. Zo af en toe gaan de prijzen door t dak :) Vriendin van mij is losgegaan op de Desigual? kleding daar, die winkels zitten op de 300m.

Dus.. Alle 3 leuk, veel te zien en lekker rondslenteren.

Mijn persoonlijke favoriet: Stockholm. Mocht je daar meer over willen weten dan hoor ik t wel!