Ja over een week of twee, wil ik met vriendlief richting Parijs gaan(auto). En gewoon even weekendje rustig aan doen en genieten. Iemand een idee qua hotel?(redelijk luxe, maar betaalbaar) En misschien dingen om te doen? tuurlijk eiffeltoren bezoeken enz!
Paris Leuk! Qua hotel heb ik geen tips voor je, ik zat in een low-budget hotel.
Maar qua bezienswaardigheden heb ik wel wat tips Sowieso de Mont-Martre, met de Sacre-Coeur natuurlijk en het schilderspleintje. Lekker een broodje eten op de trappen met het mooie uitzicht over Parijs Musee de L'Armee vond ik erg indrukwekkend, van buiten alleen al. Eerlijk gezegd heb ik er spijt van dat ik daar niet naar binnen ben geweest. Het Louvre en de Notre Dame zijn ook erg leuk, erg toeristisch ook. En de Champs-Elysees, daar moet je natuurlijk ook even overheen lopen als je in Parijs bent
Ja dat is een show, staat wel een filmpje van op YT. Dat hangt er vanaf wat je allemaal wilt doen en zien. Wij waren voor de reis zelf 220,- kwijt per persoon, dat is dus de trein en hotel. We zijn naar gewone, dus geen superdure restaurantjes gegaan en daar ben je gewoon met hoofdgerecht en wat drinken ook voor 20,- p.p. klaar. De metrokaart voor 2 dagen (die heb je absoluut nodig) is was geloof ik iets van 25,-. Ennn.. hangt er vanaf, als je op de Eiffeltoren wilt ben je ook 10,- kwijt en het Louvre is geloof ik 16,-. En de lunch natuurlijk, die wij ook simpel hielden door bij een bakker een stokbroodje te halen.
Het is dus net hoe duur je het zelf maakt!
Steentje
Geplaatst: 09-08-10 16:06
Dit topic ga ik volgen.
Ik zit er ook aan te denken om in september of oktober een weekendje weg te gaan met mijn vriend, en Parijs trekt me wel ontzettend. Ook omdat het natuurlijk de 'stad van de liefde' wordt genoemd, en de Eiffeltoren 's nachts prachtig schijnt te zijn!
Ik wil dan wel met de trein of het vliegtuig gaan.
Voor een goedkoop hotel zou je eens op Booking.com kunnen kijken. Aangezien je over twee weken al wil gaan kun je ook op andere bekende sites kijken of er last minutes zijn.
Qua bezienswaardigheden kun je naast de standaard dingen ook eens naar Versailles gaan. Ik ben er nu 2 keer geweest en eigenlijk nog steeds niet uitgekeken, ik vind het schitterend. Ik weet niet hoeveel dagen je wilt blijven, maar misschien een dagje Disney er achteraan plakken?
Ik zou voor een pakketreis gaan met hotel, treinreis en ov dagkaarten ineen. Wij waren vorig jaar juli minder dan 300,- pp kwijt. Met de auto zit je ook met parkeerkosten die erg kunnen oplopen. Sowieso moet je in Parijs niet rekenen op grote hotelkamers. Die zijn over het algemeen erg klein.
Qua bezienswaardigheden is het in Augustus rondstruinen door Parijs al heerlijk. Wij hebben bv een middagdutje gedaan op het grasveld schuin onder de eifeltoren en dan wordt je toch wel erg bijzonder wakker.