Wat te doen in de Ardennen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Wat te doen in de Ardennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 12:34

Hoi!

Na mijn stage van 5 maanden (die in oktober klaar is) ben ik er wel aan toe om eens lekker een weekje weg te gaan.
Ik ga samen met bokker Jilletje op vakantie. En aangezien zij gebonden is aan schoolvakanties hebben we besloten om in de buurt te blijven.

Het plan is om naar belgie te gaan, naar de ardennen.

Nou weet ik dat je daar een hoop kunt doen, klimmen e.d
Wat zijn dingen om te doen in (half)Oktober? Rekening houdend met de temperaturen die frisjes kunnen zijn.

We zijn van plan om naar Bungalowpark Domaine De Chodes te gaan.
http://www.domainedechodes.be/site/

Iemand nog leuke ideetjes?
Ik ben al opzoek op internet of je daar ergens paarden kunt huren of mee kunt op ritten. Evenals of je daar kunt klimmen e.d

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:12

Ik heb zelf een drietal keren bij Les Olivettes in La Roche gereden en heb daar echt super herinneringen aan. Je rijdt daar op merens-pony's en zelf vergelijk ik het altijd met offroad rijden (met de auto). De ritten worden natuurlijk wel aangepast aan het niveau van de ruiter, maar als je aardig kunt rijden en je wilt het, dan kan het een aardig ruig ritje worden, waar je veel wild kunt spotten. Zelf heb ik wat herten, zwijnen en een lynx gezien en zo stijl bergaf gegaan dat de pony haast op z'n kont zat. Ook voor het oversteken van een snelstromende rivier draait de eigenaresse haar hand niet om. Kortom: avontuurlijk genieten te paard.

http://www.lesolivettes.be/dutch/index_dutch.html

Ik zag alleen op google-maps dat jullie daar ongeveer een uur rijden vandaan zitten, dus ik weet niet of het dan nog een optie voor jullie is.

Wat ook erg leuk is, maar ook weer richting La Roche, is kayakken op de Ourthe. Ondanks het koudere weer misschien nog goed te doen, aangezien je op het eindpunt kunt douchen.
Als je googled op La Roche, dan zie je dat daar heel veel buitensportactiviteiten worden georganiseerd (klimmen, mountainbike, kayakken, speleologie enz)

En mocht je besluiten om door te rijden naar La Roche, dan is het leuk om de dag af te sluiten met een bezoekje aan Durbuy (nog een stukje zuidelijker) Dat is het kleinste stadje ter wereld (volgens de bewoners) en erg gezellig om nog even een hapje te eten. Persoonlijk ben ik verliefd op Durbuy in kersttijd, maar die sfeer zal er wel nog niet hangen in oktober.

Is er een reden voor dat jullie zo "noordelijk" blijven. Slechts een klein stukje verder vind ik persoonlijk de ardennen mooier en is het (volgens mij) net iets toeristischer en dus ook meer te doen. Nu ben ik natuurlijk redelijk verwend wat betreft de Ardennen want voor mij is La Roche maar 1.45 uur met de auto, maar als je al dat stuk in de auto zit, dan loont het zich misschien om die 45 minuutjes door te rijden.

Veel plezier en lekker genieten in ieder geval

Jilletje

Re: Wat te doen in de Ardennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:25

de reden???? het verblijf was goedkoop :+

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:47

Hahaha, dat kan natuurlijk.
Ik weet natuurlijk niet wat jullie budget is, maar volgens mij kun je in de omgeving van La Roche ook voor schappelijke prijzen een huisje huren.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:58

Ik vertrek vanavond naar La Roche. Ga met een nicht (haar vader heeft er een abnormaal groot huis) en haar vriend, even eruit na een heftige periode...
We hebben verder nog niks afgesproken om te gaan doen, ik zal het wel zien... Maandag komen we weer terug..

Het is voor mij alweer 3 jaar geleden dat ik er geweest ben...
Toen ook in Durbuy geweest om een hapje te eten, was erg mooi in het voorjaar...

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:04

Mikkie schreef:
Ik heb zelf een drietal keren bij Les Olivettes in La Roche gereden en heb daar echt super herinneringen aan. Je rijdt daar op merens-pony's en zelf vergelijk ik het altijd met offroad rijden (met de auto). De ritten worden natuurlijk wel aangepast aan het niveau van de ruiter, maar als je aardig kunt rijden en je wilt het, dan kan het een aardig ruig ritje worden, waar je veel wild kunt spotten. Zelf heb ik wat herten, zwijnen en een lynx gezien en zo stijl bergaf gegaan dat de pony haast op z'n kont zat. Ook voor het oversteken van een snelstromende rivier draait de eigenaresse haar hand niet om. Kortom: avontuurlijk genieten te paard.

Je vergeet de leistenen trappen waar je nog af gaat :D Of heb je die niet gehad?
Les Olivettes is heel erg gaaf en die vrouw ook.

Gaan jullie met de auto Jollie? Dan is er genoeg te doen. Overal de eerder genoemde dorpjes en onderweg is het hardstikke mooi, zeker in de herfst!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 11:14

We gaan met mijn auto ja :j
maar we zijn nu nog aan het rondkijken of we toch gaan kiezen voor een vliegvakantie.
Budget is +- 300 euro. Ik heb wel meer,is ook wel uitgeefbaar. maar ik denk dat ik met 300 euro een heel end kan komen voor een korte vakantie :)