Spaans leren in Zuid-Amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

Spaans leren in Zuid-Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 15:39

Als ik klaar ben met mijn studie zou ik graag Spaans willen gaan leren in Zuid-Amerika. Ik wil niet te lang van huis, een maand vind ik ruim voldoende. Nu zou ik graag ervaringen horen van mensen die iets soortgelijks hebben gedaan. Hoe heb je het geregeld? Hoe lang ben je gegaan? Heb je de taal goed kunnen leren? Ben je alleen of met anderen gegaan? Hoe heb je het over het algemeen ervaren?

Brand los! :D

Ir111

Re: Spaans leren in Zuid-Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:44

Ik ben een jaar of eh, 6(?) geleden naar Peru geweest, Cusco. Ik vond het geweldig.

Ik logeerde in een gastgezin en ging elke ochtend naar school. Ik sprak echt geen woord Spaans dus ik ben gelijk 4 weken naar school gegaan. Omdat mijn gastouders nauwelijks engels spraken ging mijn Spaans met sprongen vooruit, ik moest al het geleerde gelijk in praktijk brengen. :)

Ik heb het via StudieTravel geboekt geloof ik, op de Oranjesingel in Nijmegen. Prima geregeld. Ben alleen gegaan.

Ik vond het geweldig! Ben na mijn 4 weken school nog een paar maanden lekker met mijn rugzak gaan rondtrekken. Ik kon me toen echt prima redden met mijn Spaans.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:25

Aaah supergaaf, dat wil ik dus ook gaan doen.

Ik wil volgend jaar, na januari, naar Cordoba in Argentinië om voor ongeveer een maandje spaans te gaan leren en daarna wil ik doorreizen. Ik ben nu nog bezig met de voorbereidingen van een andere reis (haha eerst nog naar Azië) en daarna zal ik ongetwijfeld meer info hebben.

Wanneer heb je gepland om te gaan? Wanneer ben je klaar met je studie? En heb je al een land in gedachten?

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:58

Ik ben ook stiekem aan het rondkijken om zoiets te gaan doen, maar dan richting Argentinië.
Ben net afgestudeerd en in principe houdt niets me tegen nu.... Heb op mijn opleiding ook al Spaans gehad dus ken al wat beginselen!

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:49

Ik ben ook van plan om na mijn middelbare school naar een Spaanstaligland te gaan om daar Spaans te leren. Ik ga pas weer terug naar Nederland als ik vloeiend Spaans spreek.

Ik ben dus eigenlijk ook wel benieuwd naar ervaringen? Hoe lang duurde het voordat je je kon redden in het land?(okee, okee, de een leert sneller dan de ander)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:07

Ik zit er ook over na te denken om misschien komend schooljaar een cursus Spaans in een Midden- of Zuid-Amerikaans land te gaan volgen. Het ligt er bij mij alleen aan of ik de studie waarvoor ik mij heb ingeschreven, kan gaan volgen of niet. Als ik deze studie kan gaan volgen, ga ik in september gewoon naar school. Lukt dit niet, dan wil ik in oktober of november naar het buitenland vertrekken voor een cursus spaans.

Ik heb een brochure liggen van Plus-taalreizen en ben dan ook van plan om via hen een talencursus te doen. Ik denk dat ik voor 3 a 4 weken ga en daarna kijk of ik nog een weekje 'vakantie' er achteraan kan plakken.
Op www.plustaalreizen.nl staat meer informatie. :)

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:23

Willen jullie in een gastgezin of op een campus leven?

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:36

Het lijkt me allebei wel gaaf, maar ik denk dat je in een gastgezin wel sneller de taal oppakt, omdat je daar ook echt Spaans moet spreken.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:46

dutchy_ schreef:
Het lijkt me allebei wel gaaf, maar ik denk dat je in een gastgezin wel sneller de taal oppakt, omdat je daar ook echt Spaans moet spreken.

Jep. Anders switch je al snel naar engels. Het leuke is ook dat -als je een leuk gastgezin hebt- je ook veel meer meekrijgt van het leven van alle dag. Boodschappen doen, wat voor werk doen mensen maar ook vier je bv een verjaardag mee of ga je mee op familiebezoek in een ander stadje. Echt heel leuk! :j

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:03

Als ik een taalcursus ga doen, verblijf ik in de accomodatie die ze via de organisatie van de cursus aanbieden. In mijn geval zal dat waarschijnlijk Plus taalreizen zijn en die bieden voornamelijk appartementen of kamers op de campus aan. Dit vind ik prima, een gastgezin lijkt me ontzettend leuk maar misschien wel een nét te grote uitdaging voor mij.. :')

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:22

Die site van Plus taalreizen ziet er ook erg goed uit. Ik heb zelf via Studytravel en Projects abroad informatie aangevraagd. Het spreekt mij namelijk ook wel aan om de taal te leren en vrijwilligerswerk te doen. Echter vind ik al die organisaties zo prijzig voor enkel en alleen het doen van vrijwilligerswerk!

Gastgezin is denk ik wel een hele ervaring op zich. Toch zou ik het denk ik ook prettiger vinden om in een appartement (desnoods 2-persoons) te verblijven. Gastgezin is voor mij denk ik ook iets te...

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:40

LouB schreef:
Die site van Plus taalreizen ziet er ook erg goed uit. Ik heb zelf via Studytravel en Projects abroad informatie aangevraagd. Het spreekt mij namelijk ook wel aan om de taal te leren en vrijwilligerswerk te doen. Echter vind ik al die organisaties zo prijzig voor enkel en alleen het doen van vrijwilligerswerk!

Gastgezin is denk ik wel een hele ervaring op zich. Toch zou ik het denk ik ook prettiger vinden om in een appartement (desnoods 2-persoons) te verblijven. Gastgezin is voor mij denk ik ook iets te...

Mag ik vragen hoeveel die taalcursus kost?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:40

Waarom lijkt een gastgezin jullie iets té als ik vragen mag? Het lijkt mij namelijk mss nog wel makkelijker om in een gastgezin te zitten dan in een appartement. :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:45

Omdat je in een appartement met medecursisten ook nog met Engels terecht kunt. Bij een gastgezin heb je vaak alleen de mogelijkheid om Spaans te spreken omdat niet iedereen (goed) Engels kan. En als ik nog maar net een paar woorden Spaans spreek, zullen de conversaties waarschijnlijk vrij stroef verlopen. :)

Maargoed, als ik via de organisatie waarmee ik de cursus zou volgen bij een gastgezin terecht kom, vind ik dat ook prima hoor. Het heeft zeker z'n charmes en je zal er veel sneller en beter Spaans door leren spreken, maar ik denk ook dat het best pittig zal zijn, zeker in het begin.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:57

Vergeet niet dat die mensen in het gastgezin ervaring hebben met communiceren zonder woorden. Ik vond het erg meevallen. En echt, na één en zeker na 2 weken kun je met je gebroken spaans echt al goed uit de voeten hoor!

Euh en als ik jouw onderschrift zie spreek je al wat spaans?

Echt, het is heel leuk in een gastgezin. Wanneer vier je nou een verjaardag bij mensen in het land zelf? Of ga je naar het 25jarig huwelijksfeest van mensen in het land zelf? Of hoe weet je waar de leukste winkeltjes zitten? Juist door bij de locals te wonen. Moet je wel wat geluk hebben maar ik ben naar dit soort feestjes dus meegeweest. Echt fantastisch!

Maar goed dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. :D

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 14:17

Leuk dat zoveel mensen dit willen doen of al gedaan hebben!
Welk land spreekt jullie het meest aan? Ik zou het liefst na een taalcursus nog rond willen trekken. Helaas is het allemaal wel heel erg duur!

Weet iemand of het eventueel mogelijk is om met vriendje bij een gastgezin te slapen?

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:24

Dit lijkt me ook echt zo gaaf! Maar daarnaast zou ik dan ook nog rond willen trekken.
Ik ga volgend schooljaar (niet komend schoojaar, maar 2011/2012) waarschijnlijk een half jaar studeren in Spanje. Alle vakken worden dan in het Spaans gegeven, dus ik zou het wel fijn vinden als ik van te voren goed Spaans zou spreken. Daarnaast zou ik zo graag nog eens naar Zuid Amerika of Midden Amerika gaan, om daar rond te trekken. Dus dan zou ik het mooi kunnen combineren. Nu nog even kijken naar de kosten!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:33

Ik wil naar Argentinië en dan het liefst naar Cordoba en niet Buenos Aires. Daarna wil ik rondreizen via Bolivia naar Peru en eventueel nog Ecuador en Galapagos eilanden meepakken, maarja ligt eraan hoeveel geld ik nog overhoud.

Ik wil al bijna 6 jaar naar Zuid-Amerika om rond te reizen, maar ik wil eerst de taal leren, want als meisje alleen en je spreekt geen taal is het toch wel lastig lijkt me. Dus dat maakt het extra duur, maar hopelijk kan ik dit jaar (begin 2011) gaan.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:00