Wonen in amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Wonen in amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 23:48

Hallo!
Ouders mee eens, etc. etc.
Maar de plannen waren dat ik naar amerika zou verhuizen om bij mijn vriend te wonen.
Ik hoef geen betweterige opmerking van je bent nog maar..
Ouders willen het ook graag,
Hoe met ik een visum krijgen om te blijven wonen in amerika?
Groetjes Melissa

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:49

Ouders willen graag dat je naar amerika gaat?
Hoe zit het eigenlijk met je opleiding dan, en geld? Vraag me gewoon af uit interesse lijkt me namelijk niet makkelijk op jonge leeftijd! :)

Ik zou gewoon even naar de ambassade gaan en dan vragen wat je moet doen! Die kunnen het best informatie op maat geven

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:55

Het visum dat je nodig hebt als je in Amerika wilt wonen is een Greencard. Er zijn drie stappen nodig om de Greencard te krijgen:

De USCIS moet je aanvraag goedkeuren
Het Ministerie van Buitenlandse Zaken moet je een visumnummer toewijzen
Je moet een aanvraag doen om de status van je visumnummer te veranderen in ‘permanent resident’.

Er is een beperkt aantal visumnummers dat ieder jaar mag worden afgegeven. Zelfs wanneer de USCIS je aanvraag heeft goedgekeurd, zit er nog een kans in dat je geen visumnummer krijgt. Hierdoor kan het soms jaren duren tot je een Greencard krijgt. Dit gaat door middel van een loting. Om mee te doen, moet je een bedrag van $50 betalen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:55

Mijn man is Amerikaans en ik kan je vertellen dat het makkelijker is om je vriend hier heen te verhuizen ;)

Om 3 maanden naar Amerika te gaan heb je geen visum nodig, maar tijdens je verblijf daar kun je geen visum aanvragen, dit moet je in Nederland doen. Ik geloof dat dit een maand of 9 duurt. Je vriend moet dan enorm veel verdienen per jaar en jij moet daar volgens mij ook al een optie op een baan of school hebben.
Mochten jullie verloofd/getrouwd zijn duurt het nog langer, zo'n 1,5 jaar.

Nee, naar Nederland is makkelijker :)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 23:56

lesilla schreef:
Ouders willen graag dat je naar amerika gaat?
Hoe zit het eigenlijk met je opleiding dan, en geld? Vraag me gewoon af uit interesse lijkt me namelijk niet makkelijk op jonge leeftijd! :)

Ik zou gewoon even naar de ambassade gaan en dan vragen wat je moet doen! Die kunnen het best informatie op maat geven

Ik ben al erg lang met die jongen en ik wou altijd al graag naar school in amerika :)
Ze stemden er mee in en gaan me ook helpen.
De familie en ouders van die jongen ken ik goed en die willen ook graag dat ik kom.
Van school moet je dan uitwisselen toch? :)
Ik had al een website gevonden die je er mee kan helpen, ik ga die mensen morgen maar eens bellen.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 23:57

phormicola schreef:
Mijn man is Amerikaans en ik kan je vertellen dat het makkelijker is om je vriend hier heen te verhuizen ;)

Om 3 maanden naar Amerika te gaan heb je geen visum nodig, maar tijdens je verblijf daar kun je geen visum aanvragen, dit moet je in Nederland doen. Ik geloof dat dit een maand of 9 duurt. Je vriend moet dan enorm veel verdienen per jaar en jij moet daar volgens mij ook al een optie op een baan of school hebben.
Mochten jullie verloofd/getrouwd zijn duurt het nog langer, zo'n 1,5 jaar.

Nee, naar Nederland is makkelijker :)

Hij had nogal makkelijk praat over mexicanen die zo legaal worden etc :o
Dus hem hier heen halen is makelijker? hoezo dat?

Grapjasjes12

Re: Wonen in amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:01

Nou, de mexicaanse illegal aliens hebben het echt niet makkelijk hoor met green cards krijgen :P Dat is een fabeltje dat nogal in de rondte gaat daar ;)

Ik ben door de hele molen gegaan en we hebben er uiteindelijk vanaf gezien, want dan moesten we heel lang zonder elkaar leven.
Je vriend kan gewoon een retour vliegticket kopen, hier naartoe vliegen, je meldt 'm aan bij de gemeente en het IND (daar vraag je een verblijfsvergunning aan, kun je gewoon via internet doen), et voila.

Er moet dan wel iemand garant voor je kunnen staan, zoals je ouders, die moeten dan meer dan 1300 euro netto in de maand verdienen, of een ziektewet uitkering.

Het is iig niet zo makkelijk als je denkt, ga je eerst maar eens verdiepen erin, want anders kom je echt van een koude kermis thuis. Dit komt van iemand die haar paard in een opwelling heeft verkocht en dacht het allemaal wel even te regelen ;)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 00:03

phormicola schreef:
Nou, de mexicaanse illegal aliens hebben het echt niet makkelijk hoor met green cards krijgen :P Dat is een fabeltje dat nogal in de rondte gaat daar ;)

Ik ben door de hele molen gegaan en we hebben er uiteindelijk vanaf gezien, want dan moesten we heel lang zonder elkaar leven.
Je vriend kan gewoon een retour vliegticket kopen, hier naartoe vliegen, je meldt 'm aan bij de gemeente en het IND (daar vraag je een verblijfsvergunning aan, kun je gewoon via internet doen), et voila.

Er moet dan wel iemand garant voor je kunnen staan, zoals je ouders, die moeten dan meer dan 1300 euro netto in de maand verdienen, of een ziektewet uitkering.

Het is iig niet zo makkelijk als je denkt, ga je eerst maar eens verdiepen erin, want anders kom je echt van een koude kermis thuis. Dit komt van iemand die haar paard in een opwelling heeft verkocht en dacht het allemaal wel even te regelen ;)

Dat was ook de eerste optie om hem hierheen te halen,,
Mijn ouders verdienen genoeg,
Dus ik kan hem gewoon aanmelden en hij krijgt zo een verblijfsvergunning? Kunnen ze hem ook afwijzen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:10

Ze wijzen Amerikanen eigenlijk niet af nee. OH! Wel heel belangrijk, hij moet een hele hoop apostilles meenemen. Dit kan ook terwijl hij al in Nederland is, in ons geval heeft zijn moeder deze apostilles aangevraagd en opgestuurd. Maar zoek daar nog even naar op internet, want ik weet niet meer precies van wat etc. :) Het IND is zo snel als een slak op een teerton, dus hij heeft niet meteen een verblijfsvergunning. Hij kan wel in de tussentijd stempels halen in z'n paspoort (dat moet ook). Het is een hele klus, maar als Amerikaan heeft ie het dan echt nog makkelijk, want hij hoeft ook geen cursussen te volgen.

MVV heeft ie niet nodig, want hij is Amerikaans. Verder is dat het denk ik wel :) Als hij eenmaal een verblijfsvergunning heeft, moet je 'm zo snel mogelijk aanmelden voor het ziekenfonds. Dit zijn wij vergeten en we kregen een mega boete.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 00:15

phormicola schreef:
Ze wijzen Amerikanen eigenlijk niet af nee. OH! Wel heel belangrijk, hij moet een hele hoop apostilles meenemen. Dit kan ook terwijl hij al in Nederland is, in ons geval heeft zijn moeder deze apostilles aangevraagd en opgestuurd. Maar zoek daar nog even naar op internet, want ik weet niet meer precies van wat etc. :) Het IND is zo snel als een slak op een teerton, dus hij heeft niet meteen een verblijfsvergunning. Hij kan wel in de tussentijd stempels halen in z'n paspoort (dat moet ook). Het is een hele klus, maar als Amerikaan heeft ie het dan echt nog makkelijk, want hij hoeft ook geen cursussen te volgen.

MVV heeft ie niet nodig, want hij is Amerikaans. Verder is dat het denk ik wel :) Als hij eenmaal een verblijfsvergunning heeft, moet je 'm zo snel mogelijk aanmelden voor het ziekenfonds. Dit zijn wij vergeten en we kregen een mega boete.

jeetje dit klinkt best wel makkelijk??
Moet hij ook een cursus volgen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:26

nope :) Heel simpel dus :D Als ie na 5 jaar genaturaliseerd wilt worden moet ie volgens mij wel een of andere taalcursus volgen.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 00:27

phormicola schreef:
nope :) Heel simpel dus :D Als ie na 5 jaar genaturaliseerd wilt worden moet ie volgens mij wel een of andere taalcursus volgen.

jeetje dankjewel! ik heb je even op msn toegevoegd als i kvragen heb, vind je dat goed?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:29

ja hoor :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:30

In belgie, dus wel wat anders maar misschien telt het voor jullie ook. Moest je taalcursus volgen als je wou studeren in het hoger onderwijs.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 00:31

lesilla schreef:
In belgie, dus wel wat anders maar misschien telt het voor jullie ook. Moest je taalcursus volgen als je wou studeren in het hoger onderwijs.

:) dankje!

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:41

Is je vriend wel meerderjarig? Zie namelijk dat jij 16 bent, dus verhuizen naar de VS lukt dan denk ik nog niet. Misschien een jaartje highschool?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 00:52

Consort schreef:
Is je vriend wel meerderjarig? Zie namelijk dat jij 16 bent, dus verhuizen naar de VS lukt dan denk ik nog niet. Misschien een jaartje highschool?

in augustus 20 :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:59

Je kan een jaartje high-school doen in de USA en bij zijn ouders verblijven misschien. Dan kun je na dat jaar wel verder zien.
Voor een greencard moet je dacht ik meerderjarig zijn om het zelfstandig aan te kunnen vragen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 01:16

Het moet kunnen. Mijn Amerikaanse familie had een paar jaar geleden een meisje uit Duitsland via zo'n organisatie. Haar broertje wilde nu ook graag bij hen komen en dat kon.

Maar ik weet niet of elke organisatie ermee instemt dat je zelf al een gezin hebt gevonden waar je naartoe wilt. In principe zoeken zij die voor je. Ik zou daar vliegensvlug achteraan gaan voor het nieuwe schooljaar begint.

Denk er wel aan wat de opties zijn als het uit mocht gaan met je vriend. Moet je daar dan verplicht blijven om je schooljaar af te maken? Dan zit je lekker met je ex in een huis... Kun je dan vervroegd naar huis? Wie betaalt dat dan? Kun je eventueel naar een ander gezin? etc etc.

Oh, en wat ik me nog afvroeg... Ben je daar al eens geweest?