Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lesilla schreef:Ouders willen graag dat je naar amerika gaat?
Hoe zit het eigenlijk met je opleiding dan, en geld? Vraag me gewoon af uit interesse lijkt me namelijk niet makkelijk op jonge leeftijd!
Ik zou gewoon even naar de ambassade gaan en dan vragen wat je moet doen! Die kunnen het best informatie op maat geven
phormicola schreef:Mijn man is Amerikaans en ik kan je vertellen dat het makkelijker is om je vriend hier heen te verhuizen
Om 3 maanden naar Amerika te gaan heb je geen visum nodig, maar tijdens je verblijf daar kun je geen visum aanvragen, dit moet je in Nederland doen. Ik geloof dat dit een maand of 9 duurt. Je vriend moet dan enorm veel verdienen per jaar en jij moet daar volgens mij ook al een optie op een baan of school hebben.
Mochten jullie verloofd/getrouwd zijn duurt het nog langer, zo'n 1,5 jaar.
Nee, naar Nederland is makkelijker
phormicola schreef:Nou, de mexicaanse illegal aliens hebben het echt niet makkelijk hoor met green cards krijgenDat is een fabeltje dat nogal in de rondte gaat daar
Ik ben door de hele molen gegaan en we hebben er uiteindelijk vanaf gezien, want dan moesten we heel lang zonder elkaar leven.
Je vriend kan gewoon een retour vliegticket kopen, hier naartoe vliegen, je meldt 'm aan bij de gemeente en het IND (daar vraag je een verblijfsvergunning aan, kun je gewoon via internet doen), et voila.
Er moet dan wel iemand garant voor je kunnen staan, zoals je ouders, die moeten dan meer dan 1300 euro netto in de maand verdienen, of een ziektewet uitkering.
Het is iig niet zo makkelijk als je denkt, ga je eerst maar eens verdiepen erin, want anders kom je echt van een koude kermis thuis. Dit komt van iemand die haar paard in een opwelling heeft verkocht en dacht het allemaal wel even te regelen
phormicola schreef:Ze wijzen Amerikanen eigenlijk niet af nee. OH! Wel heel belangrijk, hij moet een hele hoop apostilles meenemen. Dit kan ook terwijl hij al in Nederland is, in ons geval heeft zijn moeder deze apostilles aangevraagd en opgestuurd. Maar zoek daar nog even naar op internet, want ik weet niet meer precies van wat etc.Het IND is zo snel als een slak op een teerton, dus hij heeft niet meteen een verblijfsvergunning. Hij kan wel in de tussentijd stempels halen in z'n paspoort (dat moet ook). Het is een hele klus, maar als Amerikaan heeft ie het dan echt nog makkelijk, want hij hoeft ook geen cursussen te volgen.
MVV heeft ie niet nodig, want hij is Amerikaans. Verder is dat het denk ik welAls hij eenmaal een verblijfsvergunning heeft, moet je 'm zo snel mogelijk aanmelden voor het ziekenfonds. Dit zijn wij vergeten en we kregen een mega boete.