Japan,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Japan,

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:12

Het is wat vroeg om misschien al aan te gaan denken, maar mijn vriend en ik willen volgend jaar naar Japan. Twee weken, en dan niet perse een grote stad zien, maar ook de natuur, zoals bij Wie is de Mol eigenlijk ook het geval was. Echt kennismaken met de cultuur en daarbij een of twee steden meepakken (Tokyo zowiezo).

Waar moeten we op letten bij het zoeken van een reis hierheen? Qua vlucht willen we iig niet economy vliegen, maar een slagje duurder. Hoe lang is het ongeveer vliegen?

Nickeltje

Re: Japan,

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:15

Ik ben in 2004 4 weken in Japan geweest.
Was een geweldige vakantie. Hebben veel gezien en veel mee gemaakt.
Wij zijn vanuit Pareis gaan vliegen, dat was ongeveer 13 uur vliegen maar wel 400 euro goedkoper dan vanuit Amsterdam...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:20

Alternatieve luchthavens gaan we ook zeker bekijken, Schiphol is vaak een van de duurdere inderdaad. Vloog je toen met Airfrance / KLM?

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:21

afhankelijk van met welke maatschappij je vliegt kun je in 11 uur vanaf amsterdam op Narita, bij Tokyo landen. Je kunt ook kiezen om met cathey pasific te vliegen met een tussenstop in Hongkong. Van dat vliegveld kun je echt heel makkelijk met de trein Hongkong in en daar een paar uur rondhangen.
Als je links van de weg durft te rijden kan ik je aanraden om in Japen een auto te huren. Dan heb je de vrijheid om overal te komen waar je wilt. In de grote steden heeft een auto trouwens weinig nut. Dan kun je beter een dagkaart voor het opebaar vervoer nemen. Verschilt per stad wat het voordeligst is, Tokyo is de metro of fiets het goedkoopst, Osaka heeft ook goede matro aanbiedingen, Kyoto is het beste met de bus te doen en Nagasaki met de tram. Hostels zijn vrij eenvoudig vanuit Nederland al te boeken, al kun je er ook voor kiezen om alleen de eerste paar nachten te reserveren en dan zelf verder te zoeken. In hotels heb je vaak de keuze tussen een westerse kamer of een japanse. Westerse heeft een echt bed en de japanse een matje op de grond.
Mocht je meer willen weten dan staat mijn pb box voor je open. Heb ruim twee jaar vlak bij Nagasaki gewoond, dus kan je wel wat over Japan vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:23

Ik heb er zelf niet echt problemen mee aan de andere kant van de weg te rijden. Vriendje weet ik niet, maar ik gok dat die het ook niet heel problematisch zal vinden. Voor rondreizen is de auto dus een aanrader.

DeHP, als vriendje en ik specifieke vragen hebben zal ik je PBen, bedankt voor het aanbod!

Is de euro / Yen koers een beetje gunstig?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:25

Je wil daar zelf gaan rijden?
Hou er dan wel rekening mee dat buiten de grote steden, op het platteland zeg maar, lang niet alle verkeersborden leesbaar zijn.
Wij hebben rondgereisd met het OV en dat was zo goed te doen. Treinen top op tijd, trams, metro's, bussen, echt het meest afgelegen boeren gat is prima te bereiken...

Ik weet niet meer welke maatschappij we hadden, ik denk dat dat toen Air France was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:26

Ik wil zelf rijden inderdaad, ik rij zowiezo altijd voorzichtig en oplettend, en ga van te voren ook mezelf inlezen in de verkeersborden etc.

Wel grappig, ik verneem dat mn broertje ook naar japan wil volgend jaar, maar echt puur de steden bekijken :+

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:58

Doe vooral niet te veel moeite op de verkeersborden en regels. Doen de Jappaners zelf ook niet.
Even zonder gekheid, vaak heb je de mogelijkheid om als je tussen twee steden zit te kiezen tussen een tolweg en een gewone weg. Tolweg rijdt als een tiet, maar kost ook wat. Over de gewone weg ben je vaak wat langer bezig, maar zie je ook veel meer. Verkeersregels doen ze niet echt aan. U-turn waar het niet mag is heel normaal en afslaan doe je eerst, daarna kun je misschien nog en knipperlicht aanzetten.
De belangrijkste regel voor de Japanse (buiten)weg is: Waar je doorheen kunt kijken, kun je ook doorheen rijden. Dit omdat sommige stukken weg nogal smal kunnen worden.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:01

Mijn ouders + oom en tante zijn ook naar japan geweest.
Je hebt er hele leuke dingen om te bezoeken.
Tempel & dingen.
Je moet wel goed uitkijken waar je gaat eten.
Dus het liefst bij hotels , Want je weet echt nooit wat je anders voorgeschotelt krijgt. Want de normale resteurantjes kunnen meestal alleen japans en geen engels of duits. :P

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:06

Alleen bij hotels eten is wel heel saai. Veel restaurants hebben een vitrine waarin ze plastic voorbeelden van eten hebben staan, kun je gewoon met de serveerster naar buiten lopen om het aan te wijzen. Anders hebben ze ook vaak plaatjes op de menu kaart staan. En bij kleine Yakitori's ligt het eten gewoon achter een vitrine en kun je aanwijzen wat je lekker lijkt.
En niet vergeten om ook bij een sushi train binnen te lopen, dat moet je echt meegemaakt hebben.
Let vooral in de toeristenplaatsen op bij wat voor bar/ kroeg je naar binnen gaat, sommigen vragen een bedrag per uur dat je binnen bent boven op de prijs van eten en drinken.