gastgezin of iets dergelijks gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sandro

gastgezin of iets dergelijks gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 15:14

We zijn op zoek naar een gastgezin of een b&b waar we kunnen verblijven om zo het land een beetje te ontdekken. We zouden graag willen emigreren. Maar eerst zouden we het reilen en zeilen eens willen meemaken. We willen geen hotel omdat je dan toch een ander beeld krijgt van het land. We willen een handje toesteken zodat we echt een gevoel hebben van hoe het leven er echt is.
Het gebied waar we naar uit kijken. Ofwel canada. Ofwel iets anders arizona of tuscon.
ervaringen over verblijf bij gastgezin of b&b is ook welkom. Foto's enzo. mss via pb.
Groeten

Abeltje77

Re: gastgezin of iets dergelijks gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:15

is het niet handig om het land waar je heen wilt in de titel te zetten?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:57

Surf eens rond op www.couchsurfing.org ... Zijn allemaal mensen die een extra plaatsje in huis hebben (zetel/extra bed/..) en dat graag (gratis) openstellen voor mensen die op reis zijn! Heel fijn principe, betrouwbaar omwille van het ratingsysteem en de referenties. Je krijgt er allesinds wel een heel stuk 'gewone' leven mee...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:05

Ik verblijf heel vaak in B&B wanneer ik op vakantie ga en als je op internet een beetje rondzoekt zie je vanzelf allemaal websites met B&Bs. Tripadvisor is ook fijn, die heeft een speciale categorie met B&Bs. Besef je wel dat B&Bs eigenlijk huizelijke hotels zijn ... bij sommige krijg je meer van het dagelijks leven mee als bij andere.

Couchsurfing is misschien wat dat betreft beter.

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 10:03

alvast bedankt voor de antwoorden. heeft er iemand ervaring met couchsurfing?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:26

sandro schreef:
alvast bedankt voor de antwoorden. heeft er iemand ervaring met couchsurfing?

Ik heb een goeie week geleden 4dagen bij een Russisch koppel in Moskou verbleven, samen met een vriendin. Heel goed meegevallen, super vriendelijke en toffe mensen. Als je zoiets doet: wel in je aanvraag aangeven wat je bedoeling is (bij jou: het dagelijkse leven een beetje leren kennen), want de mensen waar wij bij verbleven waren bv echt niet zoveel thuis omwille van een drukke job. Voor ons (als toerist) helemaal geen probleem, maar voor jou zou dat vervelend zijn. Maar ik ken genoeg mensen die met dit principe rondreizen, en nooit anders meer willen. Een vriend van me heeft met CS drie maanden in Zuid-Amerika rondgetrokken.... daar wordt je bij veel mensen echt opgenomen in het gezinsleven, ze laten je de omgeving zien,... in ruil voor zijn verblijf kookte hij dan 's avonds telkens voor hen.
Je moet natuurlijk wel openstaan voor wat minder luxe dan je gewoon bent in hotel/B&B. Het is soms echt basic, je zit vaak niet in de sjiekste buurten van de stad,... That's the real life natuurlijk.