sandro schreef:alvast bedankt voor de antwoorden. heeft er iemand ervaring met couchsurfing?
Ik heb een goeie week geleden 4dagen bij een Russisch koppel in Moskou verbleven, samen met een vriendin. Heel goed meegevallen, super vriendelijke en toffe mensen. Als je zoiets doet: wel in je aanvraag aangeven wat je bedoeling is (bij jou: het dagelijkse leven een beetje leren kennen), want de mensen waar wij bij verbleven waren bv echt niet zoveel thuis omwille van een drukke job. Voor ons (als toerist) helemaal geen probleem, maar voor jou zou dat vervelend zijn. Maar ik ken genoeg mensen die met dit principe rondreizen, en nooit anders meer willen. Een vriend van me heeft met CS drie maanden in Zuid-Amerika rondgetrokken.... daar wordt je bij veel mensen echt opgenomen in het gezinsleven, ze laten je de omgeving zien,... in ruil voor zijn verblijf kookte hij dan 's avonds telkens voor hen.
Je moet natuurlijk wel openstaan voor wat minder luxe dan je gewoon bent in hotel/B&B. Het is soms echt basic, je zit vaak niet in de sjiekste buurten van de stad,... That's the real life natuurlijk.