vakantiebestemming gezocht voor december

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rhinoooow

vakantiebestemming gezocht voor december

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 22:27

Beste bokkers,

wegens omstandigheden (vriend werkt aan de kust in de horeca en heeft enkel in december de hele maand vrij) ben ik genoodzaakt om dan met mijn vriend der op uit te trekken. We hebben al twee citytrips samen gedaan (Parijs en Londen) maar omdat we dit langzamerhand beu zijn, zijn we op zoek naar een nieuwe bestemming. Vereisten zijn:

- geen sneeuwvakantie
- het moet niet snikheet zijn
- vliegtuig is geen probleem
- kostprijs (rond de 1000 pp met een max van 1200 zonder activiteiten)
- (ongeveer) van 4/12 tot 19/12
- actieve vakantie (geen ik-slaap-in-een-hotel-en-verzet-voor-de-rest-geen-poot-van-het-zwembad). Wij zijn alle twee blij met een mix van sport en cultuur
- moet niet op dezelfde plaats zijn voor 14 dagen
- hotel= slaapplaats met ontbijt (we hoeven geen king-size bed en mini-bar)
- moet niet met een groep/organisatie zijn. Jokerreizen en reizen met explore en zo zijn redelijk duur!!
- moet geen hoofdstad of drukke stad zijn met uitgaansplaatsen.

We hadden beiden gedacht aan Indonesië of Kenya (omdat we hier mensen kennen) maar hadden toch graag een ruimer lijstje gehad dan deze twee. In het reisbureau hebben ze nog niets voor december maar we willen toch al wat uitkijken naar iets.

Oh ja, we wonen in België btw en zouden met vliegtuig vanuit Zaventem vertrekken... (ivm kosten reizen)

hartelijk bedankt voor nieuwe ideetjes!!!

RelarDevi

Re: vakantiebestemming gezocht voor december

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:29

1000 euro en dan met vliegtuig naar Indonesie of Kenia. Ik denk dat je budget dan al gauw enorm krap wordt. En ook zonde dat je er dan maar 14 dagen blijft, beter kun je dan een maand minimaal blijven. (maar ach ik vind dat altijd :P )

Niet te warm en niet te koud is Marokko. Er gaat van brussel charleroi vluchten naar fez, marokko. (ryanair) Als je op dit moment boekt ben je ong 120 euro per persoon kwijt, retour.
Er is heel veel te zien, vast ook wel sportieve activiteiten, zag eens in een hostel heleboel affiches voor verschillende activiteiten.
Je kunt ook een mooie rondtrip maken (Fez, Tanger, Casablanca, Rabat, Essaouria, Marrakesh bijvoorbeeld.. Je kunt ook de woestijn intrekken natuurlijk.)
Het mooie hier is; je ziet amper uitgaansgelegenheden :D

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:31

1000 euro Kenia ga je niet redden. Dat kost alleen je ticket al. Denk dat je je beter op iets in Europa kan richten. Kreta of Griekenland oid?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:35

Mijn ouders wonen in Belgie en zijn al een aantal keren met Carolus/Primatours op reis geweest. Ik heb ook een aantal reizen met ze mogen maken, echt eersteklas! Ze hebben een uitgebreid programma en bieden Stedenreizen, Verblijfsreizen en rondreizen aan. Zo onder andere ook Marokko, met vertrek vanuit Zaventem, voor het budget dat je aangaf. Welke data ze vertrekken weet ik niet, moet je even kijken.

Hun website:

http://www.carolus.be

Ik ben zelf met Carolus naar Praag, Wenen, Londen, Dresden en Berlijn geweest. Kan ze alleen maar aanraden!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:24

Kenia ga je indd niet redden.. M'n ouders waren voor kenia 10.000 euro kwijt voor 4personen..
Dit was dan trouwens wel voor 3weken..

Misschien is Egypte iets? :) Of Tunesie?

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 21:22

Kheb dit al nagekeken en de goedkoopste vlucht naar kenya (met één maal overstappen) was nu 650 euro. Indonesië was 850 maar is in drie maanden tijd wel honderd opgeslagen (logica van vroegboeken zeker??).

voor marocco hadden we al gekeken maar op de website van de hotels staat dat ze dicht zijn in december. daarom dat we die al uit ons lijstje hadden geschrapt.

europa... liefst geen sneeuw of koude.

We gaan eens kijken voor middellandse-zee gebied deel afrika. en bedankt voor die website! gaan we straks bekijken.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:23

Oh echt, wat raar. Ik was in begin februari in Marokko, alles was gewoon open. Of kijk anders voor hostels of moet je perse in hotels?

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 19:18

er zijn zo veel hostels te vinden!!! heerlijk idee! moet wel oppassen want vriend is dan 31. hartelijk bedankt!!!

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:31

dominicaanse republiek, kan je leuke excusies doen enzo,
echt een geweldig land

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:35

wij zijn een jaar of 6/7 geleden in december naar La Palma geweest. La Palma is een van de groenste eilanden van de Canarische Eilanden. Het is bij uitstek een wandel eiland mocht je daar van houden. Als je wilt kun je iedere dag een wandeling maken.

Wij hadden daar een casita gehuurd met huurauto erbij.

Dit jaar gaan we in de kerstvakantie naar de zon (hebben schoolgaande kinderen) en zitten er weer over te denken om terug te gaan naar La Palma.

Mocht je gaan, boek iets aan de westkant van het eiland, de oostkant, daar waar vliegveld en hoofdplaats liggen, is meestal natter en bewolkter.

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 19:00

la palma ziet er heerlijk uit! minder ver ook dan dominicaanse republiek. mmm dat wordt nog moeilijk om te kiezen :D

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:45

Ik zou echt naar de dominicaanse, het is daar echt zo mooi !

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 19:09

mijn vriend is daar al twee of drie keer geweest. voorlopig ziet hij la palma helemaal zitten. hebben even op internet gekeken... huisje voor twee personen op 200 meter van strand voor 38 euro per dag, auto voor 150 euro per week, vliegreis voor 410 euro... en de mogelijkheden om vanalles te doen.

hartelijk bedankt iedereen!!!!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:20

Let je wel even op de locatie? Aan welke kant van het eiland? Oostkant is echt niet leuk in december, daar is het bijna altijd bewolkt en nat.

Welk plaatsje had je gezien? Ff schieuwnierig :=

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 16:05

het is aan de westkant. Tiyarafe.
heb de huizen gevonden op oceaanzicht.nl, een website over la palma. en die foto's :D. heerlijk.

helaas verandert mijn vriend waarschijnlijk van werk en is het niet zeker of de vakantie door gaat. gelukkig nog niets geboekt. maar vraag mij af of dat te doen is op het laatste moment alles boeken.

iig een hele dikke merci aan iedereen voor de ideën!!!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:46

Tijarafe is mooi, omgeving ook en aan de goede kant van het eiland. Je zit niet zo ver van Tazacorte af, daar gingen wij vaak naar het strand en dan lekker bij een van de restaurantjes uitgebreid lunchen.

Verder zit je vlak bij Los Llanos, een redelijk grote plaats voor hun begrippen met wat supermarkten, een markt en wat andere winkeltjes.

Denk dat het wel te boeken is, mits je niet in de kerst vakantie gaat. Hoop dat het allemaal doorgaat. En volgens mij heb je bij de ANWB een boekje van La Palma, kost dacht ik 5 of 8 euro met diverse 2 autoroutes en 5 wandelroutes oid. Veel meer kan ook niet met de auto, in 1 dag ben je wel het hele eiland rondgescheurd 8-)