Alleen op vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Alleen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 16:32

Omdat mijn ouders niet op vakantie gaan, wil ik toch graag eens zelf op vakantie. Een weekend lang (stedentrip). Ik ben wel in het buitenland geweest, maar nog nooit alleen. Mag je als 17 jarige eigenlijk wel alleen op reis in een vliegtuig? Nu heb ik op wat websites gekeken, bij de prijs zit dus de vliegreis en overnachtings in het hotel. Zit daar ook het eten bij in? Of moet je dat meestal zelf betalen? Hoe kom je bij het hotel, met een taxi of bus? Zit dat ook bij de prijs in? En hoe zijn de vliegtijden, als je 1 nacht daar blijft, neem ik aan dat je 's ochtens vertrekt en de volgende dag laat op de middag of in de avond weer teruggaat neem ik aan, of is dat niet zo?
Wie kan mij hier meer over vertellen?

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:35

Wou je echt helemaal alleen alleen gaan?
Als 17 jarige mag je wel alleen vliegen, maar ik weet niet of je dan ook buiten europa mag. Verder lijkt het me verstandig om toch met een vriendin of iemand te gaan. Bij de meeste reizen die je kan boeken zit de vliegreis vanaf schiphol of een andere luchthaven, de reis met de bus vanaf de luchthaven daar naar het hotel/appartement, het hotel/appartement en de terugreis met de bus en de terugvlucht.

Of er eten bij het hotel zit ligt aan het hotel zelf, of het allin is soms heb je met alleen ontbijt en je hebt ook hotels/app waar je echt alleen slaapt en zelf voor je ontbijt en avondeten moet zorgen.
Laatst bijgewerkt door Deesiej op 24-07-10 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:38

Ja, als 17-jarige mag je alleen vliegen. Ik vloog voor het eerst op m'n zestiende alleen, geen problemen mee gehad.
Als er bij je hotelboeking maaltijden inbegrepen zijn, is dat meestal alleen het ontbijt. Als je wilt dineren/lunchen in het hotel kan dat meestal alleen tegen bijbetaling. Vaak is er ook wel een optie om aan te vinken of je je ontbijt inbegrepen wilt hebben bij je verblijf als je tenminste online boekt.
Vervoer naar het hotel zit er meestal niet bij inbegrepen en hoe je er komt hangt van de stad zelf af. Steden als Londen en Parijs hebben een heel uitgebreid metrosysteem. Vaak staat er op de site van het hotel wel welke metrostations/bushaltes er in de buurt stoppen.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:40

ja je mag inderdaad alleen vliegen op je 17 voor 2 weken terug ook alleengevlogen naar aruba,
dus je mag ook buiten europa alleen vliegen

en ik ben 16,

Shadow0

Re: Alleen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:44

Je mag vliegen hoor, geen probleem :j
Tijden van de vluchten hangen er maar net vanaf. Je kunt de tijden zien bij het boeken, en aangeven dat je op een bepaalde tijd wilt vliegen. Vervoer naar het hotel is vrijwel altijd op eigen rekening en zelf regelen, tenzij je een volledige reis boekt (bv via een reisbureau.)

Bij de meeste hotels kun je ontbijt boeken, en vaak ook diner. Uiteraard tegen meerprijs (regel nummer 1 bij reizen: niets is gratis, en overal waar men wat kan verdienen aan toeristen zal men het proberen.)

Maar eh, misschien is een jeugdherberg wel leuker. Je deelt dan vaak een slaapzaal, kunt er eten, het is een stuk goedkoper en je maakt veel makkelijker contact met anderen, over het algemeen ook leuke mensen.
En ook de trein kan een leuk alternatief zijn voor steden dichterbij, vooral ook omdat het veel tijd scheelt die rondbrengt met het wachten op luchthavens (zelfs als je alleen handbagage hebt, wat ik je beslist kan aanraden voor een korte trip, kost het vaak erg veel tijd - en de meeste luchthavens zijn veel verder buiten de stad dan de treinstations.)

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:47

Raar dat iedereen zegt dat vervoer voor eigen rekening is, ik boek altijd reizen via neckermann, sudtours enz. en dit zijn altijd volledige reizen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:58

Als je een reis met hotel erbij boekt, wordt je ook naar het hotel vervoerd.
Als je een vliegreis boekt en een of meerdere hotels apart boekt, moet je zelf in dat hotel zien te komen, want een vliegreid gaat tot het vliegveld. Er is dus een verschil tussen een vakantie reis (hotel met vlucht heen en weer), en een vliegticket kopen en hotel boeken.
Overigens moet je hotels (als je die los geboek hebt) over het algemeen 'smorgens verlaten (voor een bepaald uur, bv 10.00 of 11.00). Je kunt dan wel je bagage nog bij de balie inleveren als je nog de stad inwilt ofzo, tot je naar het vliegveld gaat.
Als je een vakantie met heen en terugvlucht geboekt hebt, wordt je op een bepaalde tijd van het hotel opgehaald.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:54

Niet naar hotel gaan, naar een hostel/jeugdherberg is hartstikke leuk en veel goedkoper. Vaak is de ontbijt ook inbegrepen bij hostel (kijk dit wel even na). En heeeeel sommige hostels bieden ook diner aan maar dat is bijna nooit.

Ik kan je zeker Sofia aanraden (www.wizzair.com) en hostel Mostel of anders hostel Sofia.