En dan staat je koffer nog op Schiphol..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GummyBear

En dan staat je koffer nog op Schiphol..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 23:53

Hee Bokkers,

Ja, de titel zegt het eigenlijk al..
Op 10 juli vloog ik samen met een vriendin naar Rimini voor een weekje zon, zee en strand en natuurlijk feesten. Het was de bedoeling dat we om 21.10 uur zouden vliegen, maar eenmaal aangekomen bleken we een uurtje vertraging te hebben. Jammer, maar is te overzien dachten we. Dus wij inchecken, door de douane, al dat gedoe..
De vlucht was vertraagd naar 22.05 uur, rond half 10 zouden we mogen boarden. We stonden netjes op tijd bij de gate, begint het toch ineens te storten en te onweren! Niet normaal, we konden gewoon niet meer naar buiten kijken. Het personeel riep om dat we door het weer nog niet mochten boarden. Verbaasde ons niks en we vonden het zelf toch ook niet zo prettig om met dat weer ergens hoog in de lucht te zitten..
Nou, half 10 werd half 11.. half 11 werd half 12.. en om kwart over 12 eindelijk boarden. Jammer van de vertraging, maargoed.. We hadden al niks meer aan de dag, omdat we pas om 21.10 uur zouden vliegen, dus zo'n ramp was het niet. Maar toch wel een beetje chaggerijnig door het wachten.
Rond half 3 kwamen we aan in Rimini. Op naar de bagageband.. Er kwamen een stuk of 10 koffers vanaf en daarna stopte ie. Wij wachten totdat ie weer verder ging.. na een kwartiertje werden we toch wel een beetje ongeduldig. We hoorde verderop een vrouw zeggen: 'De rest staat nog op Schiphol..' Haha, dachten we, grappig! :+ '
Maar helaas bleek ze toch gelijk te hebben. We moesten onze namen en accomodatie doorgeven bij de informatiebalie en dan zouden de koffers naar ons appartement worden gebracht.. Hoelang het zouden duren wisten ze niet.

En zo kwam het dat we 4 dagen zonder koffer zaten.. :') We hebben een bikini, een badhanddoek, 2 jurkjes, zonnebrand en nog wat andere dingen gekocht en daar moesten we het maar mee doen. Geen leuke kleding om in uit te gaan, geen pumps, geen eigen handdoeken..
Op dag 5 ging de bel van ons appartement, een mannetje van het appartement kwam vertellen dat onze koffers aangekomen waren. Heel blij waren we wel, want we waren toch wel een beetje bang dat ze kwijt zouden zijn!

Achteraf kan ik er wel om lachen.. Hebben we toch mooi weten vol te houden. :D En het voordeel is dat mijn moeder amper iets hoefde te wassen bij terugkomst, want 3/4 had ik natuurlijk niet aan gehad of gebruikt!

Sorry voor het lange verhaal, maar ik wilde het ff met jullie delen!
Groetjes Michelle

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:01

Kan me voorstellen dat je flink baalde op zo moment!
Wat slordig geregeld.. Hebben ze nog hun excuses aangeboden bijvoorbeeld..?! of iedergeval iets laten weten?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:02

Oeh gelukkig heb je em terug gehad, een stagaire bij ons ging in december naar Parijs, uiteindelijk werd door de sneeuw de vlucht gecancelled, maar ja koffers waren wel al ingechecked. Die heeft ze dus nooit meer terug gehad, maar ze had zo'n beetje haar hele garderobe erin gedaan, dus die had niks meer.
Ze heeft wel geld gekregen als vergoeding, maar ja dat heeft zo'n 3 maanden geduurd ofzo. Dus gelukkig heb je em uiteindelijk nog terug gekregen.

xShanty

Re: En dan staat je koffer nog op Schiphol..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:13

Hebben wij ook eens gehad :j 2/3 dagen in Sri Lanka met de kleine koffer, en ik had al mijn kleren in de grootste gedumt. Die was op Heathrow blijven staan.. (schiphol-heathrow-sri lanka)

Dan baal je echt :j Wij hadden toen vertraging op schiphol, en vertraging naar de gate waardoor het wss niet meer paste met het overdoen van de koffers.. Terugweg hebben we door vertraging daadwerkelijk het vliegtuig gemist :+ Denk je dat 4 uur ertussen genoeg moet zijn, niet dus..

Vind het wel slordig dat ze hem helemaal niet meer terug kreeg, snap ik ook niet zo goed eerlijk gezegt. (want ook als je zelf niet board worden als het goed is je koffers nog uit het vliegtuig gehaald)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:34

Ik heb ook geen idee hoe het heeft kunnen gebeuren, volgens Schiphol was de koffer wel in Parijs beland en stond die daar op het vliegveld, maar inmiddels is die koffer nooit terug gekomen, vind dat toch bijzonder, want de koffer van haar vriend heeft hij wel terug gehad en die zijn tegelijkertijd ingechecked.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:53

Wat raar!! Wel fijn dat je koffer gewoon achter je aan is gekomen!

Wij hadden het ook toevallig afgelopen maandag.
Wij in Amsterdam, koffer nog in Londen.
Werd wel netjes de volgende dag thuis bezorgd!

Voor je vakantie je koffer kwijt zijn lijkt me echt naar :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:04

4 dagen is echt lang... Mijn vader vliegt erg veel, en daardoor is zijn koffer ook regelmatig niet met het goede vliegtuig mee gekomen :D Dit duurt altijd maximaal 24 uur voordat hij er weer is.
Ik heb het 2 jaar geleden nog gehad, op de terug weg. Toen was ik 's avonds om 2200 thuis, en de volgende avond werd mijn koffer al thuis bezorgd.

Ik denk dat als het zolang duurt, je best iets kan claimen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:25

Vreselijk! :oo

* Propt direct bikini's jurkjes lens-spullen etc in handbagage

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:28

Het zal je maar gebeuren :o
Gelukkig dat je wel wat kon kopen.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:32

hmmm :\ (krabt zich acht her oor)
ik vertrek volgende week zondag naar IJsland om daar paard te rijden.
Als ik geen spullen heb kan ik niet rijden :\

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:51

Jeetje dat is dan banketstaaf! Maar wel fijn dat je hem naar ene paar dagen wel kreeg :).

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:14

Ach, dat lijkt me echt vreselijk :=.
Ik zou echt niet zonder me spullen kunnen.

Maar ik zou idd proberen iets te claimen, bijv het geld voor de spullen die je daar genoodzaakt hebt moeten kopen), want 4-5 dagen is idd wel erg lang!

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 23:16

We gaan idd claimen.. heb daar uit noodzaak spullen moeten kopen, dus wil dat geld wel graag terug. :) Het schijnt dat je minimaal 50 euro per dag vergoed krijgt, het precieze bedrag ligt aan je verzekering.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:20

Oh lekker banketstaaf dan! Maar wel mooi dat je, je koffers uit eindelijk nog had! ;) Beter iets dan niets! En dan was je alles kwijt je kleren je pumps je bikini alles! ;). Altans dan was de vraag nog maar zou je het ooit nog terug krijgen! :).

Jetske

Wij hebben dit ook wel eens gehad, maar toen waren wij weer thuis en stonden onze koffers nog in ons overstappunt in Chicago (USA).
Andersom, zoals jullie is overkomen lijkt me vervelender := Gelukkig hebben jullie de koffers alsnog gekregen. Wel lang, 4 dagen ..

Kim14

Lotgenoot!!

Wij zijn vorige week zaterdag naar Cork gevlogen. Eenmaal daar bleek mijn broertjes koffer vermist te zijn. Koffer opgegeven, werd 2 dagen later gebracht naar ons vakantieadres.. Nafijn, kan een keer gebeuren. Zijn we gisteravond geland in schiphol vanaf Cork, waren de koffers van ons er allemaal niet (6! man). En die van 30 andere ook niet.. Uren in de rij gestaan om weer de koffers als vermist op te geven. En nu hebben we bericht gekregen dat er 5 van onze 6 koffers gevonden zijn. Wanneer ze gebracht worden? Geen idee...

Fijn! zo'n 1e x vliegen...

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:26

Ik ben een keer een hele koffer vol spullen kwijtgeraakt door een slordigheidje van Olympic Airways in 1996... het is nu 2010 en ik heb em nog steeds niet........... Ingecheckt op Kreta en in Amsterdam dus geen koffer... Ik heb er van geleerd, doe nooit dingen in je koffer waar je erg aan gehecht bent en neem voldoende handbagage mee! Ik prop mijn bikini, wat ondergoed en jurkjes plus slippers in mijn handbagage..

Ik wil nog steeds graag weten welke Griek er in mijn kleding rondloopt!!!!!!!!!!! Grrrrrrrrrrrrrr...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:31

Vervelend als dat gebeurt maar helaas gebeurt het wel af en toe.
Onze baggage heeft een keer moeite gehad de weg naar New York te vinden. Het ergste vond ik de eerste avond want dan ben je vies van de reis en heb je geen schone spullen.
Daarna het belangrijkste even gekocht en dan kom je de eerste dagen wel door.
Sindsdien doe ik altijd schoon ondergoed en een shirtje in m'n handbagage.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:25

ai ai ai, propt over 2 maandjes ondergoed en kleding in handbagage ;)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:28

Erg is zoiets. :=

Mijn koffer is ooit helemaal niet aangekomen. Lekker zeg. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:35

Oh jee ben je helemaal lekker mee zeg... de mijn was wel aangekomen maar wel lichtelijk beschadigd

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:35

hebben wij ook al eens gehad allleen is het toen direct met de volgende vlucht mee gekomen dus hadden we het naar een half dagje ook alweer
maar dan baal je echt wel
wij hebben ook altijd een handbagage tas vol met kleren nu xD

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:57

Dit is toevallig!
Wij vlogen ook 10 juli naar spanje. Om 8 uur zou onze vlucht gaan, maar we hadden een uurtje vertraging dus rond half 9 gingen we het vliegtuig in. Dus we zaten er helemaal klaar voor.. en toen begon het te regenen en onweren. Daar zit je dan.. We mochten er niet uit en er werd maar een filmpje opgezet. Rond 10 voor half 1 zijn we de lucht in gegaan en rond half 3 landen we in spanje. Dus wij naar de bagageband, alles koffers van ons waren er dus op naar de bus. Wij waren de enigste die de koffers hadden dus de bus moest langer wachten. Rond half 5 gingen we eindelijk rijden, met een hele bus met boze mensen die geen koffers meer hadden. Later hoorde we dat er 6000 koffers zoek waren geraakt alleen al richting spanje die nacht. Wat waren wij blij dat we hem hadden.