Zoals de titel al luid,, ik ga binnenkort emigreren naar spanje, ongeveer half september. Ik vroeg me af welke dingen er allemaal geregeld moeten worden hier in nedeland dingen die daar moeten worden geregeld weet ik voor zover wel en dat is het nu ook even niet
zijn hier al mensen met ervaring..?
bedankt alvast!
Elanor
Geplaatst: 22-07-10 21:37
Je gaat over een maand emigreren en je moet nog alles regelen hier? Dat lijkt me toch best heftig. Ik zou in elk geval denken aan verzekeringen, pensioen, belastingzaken, visa ed..
hahah oke!. maar is het ook zo dat je je hier in nederland moet uitschrijven? ik had voor me zelf een lijstje gemaakt wat er geregeld moet worden zorgverzekering telefoon abbonement andere abbonementen en ja wat verder nog meer?
je moet je inschrijven bij de spaanse gemeente en hier uitschrijven bij de nederlandse gemeente. verder alle abbonementen hier opzeggen, verzekeringen overzetten naar een buitenlandse of ook opzeggen. kan je volgensmij wel op internet opzoeken. verder is het wel handig dat spanje een eu land is, dus het is minder erg als je niet direct alle zaakjes voor elkaar hebt.
Ben twee keer geemigreerd naar spanje . Het lijkt ingewikkelder dan dat het is. Het is al gezegt alles opzeggen in Nederland en uitschrijven. Alvast heel veel plezier daar Waar ga je naartoe?
@ blensink, ik ga naar mijas, waar zit jij? en zit je ook nog in de paarden? en de taal? kon jij die al voordat je ging?
blensink
Geplaatst: 23-07-10 22:17
Ik zit in baskenland. En heb één paard =profiel! De eerste keer kon ik de taal niet en heb een beetje spaans geleerd. De tweede keer was ik de helft kwijt , maar spaans is niet zo moeilijk leer je zo als je een beetje onder de mensen blijft. Heb een HK topic voor je waar je je misschien ook aan kunt melden en ervaringen wilt delen.