Vliegtijden vakantie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lavitabella

Vliegtijden vakantie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 13:34

Wie heeft hier nog meer last van? Van die achterlijke vliegtijden. Ik krijg net de tickets binnen, we vertrekken op een woensdag, gaan 12 dagen, en komen op zondag terug. We vliegen woensdag pas om 10 over 10 in de avond! Nou weg hele vakantie dag. We komen daar dus rond 2 uur aan.. En op zondag vliegen we om 8 uur in de ochtend! Weer een hele vakantie dag weg.. Hier baal ik toch wel flink van.. :(
Wie heeft nog meer van die achterlijke vliegtijden?!

Malima

Re: Vliegtijden vakantie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:35

tja, dat is heel vaak zo. laat heen en vroeg terug. je hebt echt mazzel als het andersom is, komt bijna niet voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:36

Euh... ik neem aan dat je de reis zelf geboekt hebt, dan informeer je toch naar de vliegtijden zodat je daar rekening mee kan houden?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:36

Dat is wel heel zonde inderdaad. Meestal zit er toch wel een dag tussen dat de tijden wel meevallen en dat je nog wat aan je dag hebt.

Ik heb mijn vliegtijden nog niet maar hoop ook echt dat ze meevallen. :=

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 13:36

Ja, dan moet je echt mazzel hebben ja. Vind het toch allemaal maar stom.. hadden we beter 14 dagen kunnen boeken..

@ Anc de vliegtijd was nog onbekend ;)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:37

kon je niet kiezen? wij hebben gekeken voor gunstige vliegtijden, nu gaan wij volgende week donderdagochtend om iets voor 7 vliegen (rond 2 uur in appartement en gaan terug om half 12 in de avond. bij verschillende vliegmaatschappijen kun je kiezen uit vliegtijden (wel de meer reguliere vliegroutes dan ;))

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 13:37

Pasamba schreef:
Dat is wel heel zonde inderdaad. Meestal zit er toch wel een dag tussen dat de tijden wel meevallen en dat je nog wat aan je dag hebt.

Ik heb mijn vliegtijden nog niet maar hoop ook echt dat ze meevallen. :=

Dat hoop ik ook voor jou :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:37

Uhmm.. ik kon mijn vliegtijden zelf bepalen? Dat kan altijd als je boekt, is altijd een knopje kies beschikbare vliegtijden.

Kwestietje eigen fout?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:38

leandrotje schreef:
tja, dat is heel vaak zo. laat heen en vroeg terug. je hebt echt mazzel als het andersom is, komt bijna niet voor!

Dat is niet heel vaak. Goed oppassen wat je boekt, dan hebt je geen probleem.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 13:38

MieLo schreef:
kon je niet kiezen? wij hebben gekeken voor gunstige vliegtijden, nu gaan wij volgende week donderdagochtend om iets voor 7 vliegen (rond 2 uur in appartement en gaan terug om half 12 in de avond. bij verschillende vliegmaatschappijen kun je kiezen uit vliegtijden (wel de meer reguliere vliegroutes dan ;))

Wij gaan met transavia. We konden eerst alleen kiezen uit half 6. Dat zat toen al vol. De andere vliegtijd was onbekend. Nu ook maar hopen dat we dan géén vertraging hebben die avond..

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:38

LZP --> BEU

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:39

Als ik geen vliegtijden heb, zou ik zo'n reis gewoon niet boeken.
Ik wil precies weten waar ik aan toe ben.

Tot nu toe kon dit ook altijd bij de vakanties die ik geboekt heb.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 13:39

Unwritten schreef:
Uhmm.. ik kon mijn vliegtijden zelf bepalen? Dat kan altijd als je boekt, is altijd een knopje kies beschikbare vliegtijden.

Kwestietje eigen fout?

De vliegtijd was onbekend.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:40

wij vliegen ook met transavia, wanneer heb je geboekt? raar dat ze die tijd dan alsnog aangeven als hij al volgeboekt is. Wij hebben relatief laat geboekt, maar boffen in dat opzicht echt met de vliegtijden

edit: waar ga je trouwens heen? want sommige reizen vertragen, andere willen nog weleens inlopen (laatst vanwege de stakingen in griekenland, dat een andere vlucht voorrang kreeg)
Laatst bijgewerkt door MieLo op 22-07-10 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 13:40

Anc schreef:
Als ik geen vliegtijden heb, zou ik zo'n reis gewoon niet boeken.
Ik wil precies weten waar ik aan toe ben.

Tot nu toe kon dit ook altijd bij de vakanties die ik geboekt heb.

Dat gaan wij de volgende keer ook zeker doen :j

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 13:42

MieLo schreef:
wij vliegen ook met transavia, wanneer heb je geboekt? raar dat ze die tijd dan alsnog aangeven als hij al volgeboekt is. Wij hebben relatief laat geboekt, maar boffen in dat opzicht echt met de vliegtijden

Wij hebben vorige week geboekt. Ook vrij laat dus. Ja wij willen niet verspreid over het vliegtuig gaan zitten. De ene voor, de ander weer achter enz. Er zat dus verder niks anders op. Anders kon de een dalijk zelfs niet mee :+

edit: Wij gaan naar Mallorca!
Laatst bijgewerkt door Lavitabella op 22-07-10 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:44

Wij hadden ook van die achterlijke vliegtijden. Wij vlogen op de heenreis 5 uur en kwamen daar dan 9 uur aan, uiteindelijk rond 10/11 uur kwamen we aan in het appartement dus dat was nog wel te doen, maar dit werd wel berekent als hele dag die meteen al weer voorbij was.

En de terugreis moesten we 12 uur uit ons huisje terwijl de bus ons pas half 9 kwam halen en vlogen we uiteindelijk om 5 voor 12. Ik geloof dat we rond 3/4 uur pas in Nederland waren.

Wij konden voor zo ver ik weet niet zelf de vlucht kiezen, de terugvlucht is zelfs nog veranderd net voor de vakantie. Maar wel fijn om te weten voor volgend jaar, dan ga ik daar zeker even naar kijken! :)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:45

bij alle vluchten geldt dat de meest gunstige vliegtijd het duurste is. Reisbureaus maken "goedkope" pakketten, en zoeken dus de meest prijsgunstige vluchten uit.

dit kun je voorkomen door zelf je reis te boeken/samen te stellen, dan beslis je zelf over de vliegtijden. Is wel duurder. Maar dan heb je wel je extra vakantiedag

dus: dokken, of niet mauwen :D

fijne vakantie!

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 13:50

vanLotje schreef:
bij alle vluchten geldt dat de meest gunstige vliegtijd het duurste is. Reisbureaus maken "goedkope" pakketten, en zoeken dus de meest prijsgunstige vluchten uit.

dit kun je voorkomen door zelf je reis te boeken/samen te stellen, dan beslis je zelf over de vliegtijden. Is wel duurder. Maar dan heb je wel je extra vakantiedag

fijne vakantie!

Wij hebben ook zelf geboekt. Er was geen keuze van vliegtijden. Er stond dat die onbekend was ;)
Dankjewel :D

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 13:51

Deesiej schreef:
Wij hadden ook van die achterlijke vliegtijden. Wij vlogen op de heenreis 5 uur en kwamen daar dan 9 uur aan, uiteindelijk rond 10/11 uur kwamen we aan in het appartement dus dat was nog wel te doen, maar dit werd wel berekent als hele dag die meteen al weer voorbij was.

En de terugreis moesten we 12 uur uit ons huisje terwijl de bus ons pas half 9 kwam halen en vlogen we uiteindelijk om 5 voor 12. Ik geloof dat we rond 3/4 uur pas in Nederland waren.

Wij konden voor zo ver ik weet niet zelf de vlucht kiezen, de terugvlucht is zelfs nog veranderd net voor de vakantie. Maar wel fijn om te weten voor volgend jaar, dan ga ik daar zeker even naar kijken! :)

Wij gaan hier volgend jaar ook zeker op letten want we betalen nu voor 2 dagen waar we niks aan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:54

Malissaa schreef:
vanLotje schreef:

fijne vakantie!

Wij hebben ook zelf geboekt. Er was geen keuze van vliegtijden. Er stond dat die onbekend was ;)
Dankjewel :D

Maar ik neem aan dat jullie wel een pakketreis hebben, dus vlucht en accomodatie samen via een organisatie?
Anders moet je namelijk van te voren je vluchttijden kiezen.

Volgende keer kun je dus zelf een vlucht en de accomodatie apart boeken, heb je meer keuze uit vliegtijden ;)

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 13:55

@ Anc
Zo hebben wij dat inderdaad gedaan. Bedankt voor de tip!
Laatst bijgewerkt door Lavitabella op 22-07-10 13:57, in het totaal 2 keer bewerkt

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:56

Malissaa, oow, sorry...dan heb ik je verkeerd begrepen.
Heel irritant, dan!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:59

wij hadden dus ook zo'n pakket ;) zelf gaan wij naar kos (als er maar geen stakingen meer zijn := ) en wij hadden dus in dat opzicht nog geluk, maand geleden geboekt geloof ik.
Wel is altijd nog de vraag of je naast elkaar kan zitten, maar als je online incheckt kon je toch ook plaatsen kiezen?

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:02

@ Mielo. Ik hoop voor je dat die er niet meer zijn haha! Wij gaan meestal naar Kreta maar dat doen we dit jaar toch maar niet.. Volgens mij kun je dat inderdaad doen, vorig jaar konden wij dat wel.