Van Bali naar australie.. Is dit mogelijk??????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

citroen

Van Bali naar australie.. Is dit mogelijk??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:42

Hoi hoi,

jawoor we zijn net een week terug uit thailand en me mams en ik hebben de volgende reis bedacht en die willen we ook gaan voorboeken voor de zomer 2011! We willen eerst naar hongkong, en daar 2 nachten verblijven. Daarna willen we doorvliegen naar java.
Omdat fox dit jaar zo goed was bevallen willen we volgendjaar rondreis java/bali doen met fox reizen! Met een verlenging van 4à5 dagen. Bij de reis zit al 2 dagen strand dus hebben we mooi een weekje strand! :) Maar nu zijn wij niet echt strand mensen en willen we ook natuurlijk wat van bali zien.

Maar; net zaten we op de wereld kaart te kijken en zagen dat australie er nieteens zo gek ver vandaan ligt. Weet iemand of het mogelijk is om van bali
naar australië te gaan voor 2/3 dagen? Dit lijkt ons namelijk helemaal super om er geweest te zijn en aangezien vanaf hier een retour ticket australië bestwel duur is..

Heeft iemand hier ervaringen mee? En zoja wat zijn dan de kosten ongeveer? :)

friendly

Re: Van Bali naar australie.. Is dit mogelijk??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:44

Ik zou hiervoor een reisbureau contacteren als ik jou was. Die kunnen hierover uitsluitsel bieden. Vermoed dat het wel mogelijk is maar veel geregel.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:51

Zoek op verschillende site's
(bijv momondo.com
http://www.qantas.com.au/travel/airlines/home/au/en
google anders ook op bijv bali airlines, indonesia airline, java airline o.i.d)

Wel zonde eigenlijk dat het dan voor maar 2 a 3 dagen is. Hoewel als het niks kost..... tja

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:05

Het moet vast wel kunnen, misschien alleen niet rechtstreeks vanaf Bali. Persoonlijk zou ik het zonde van mn geld vinden. Australie is zo groot en mooi, eigenlijk heb je er gewoon bijna niks aan om daar 2 a 3 dagen heen te gaan alleen maar zodat je er kan zeggen dat je er geweest bent ;) Zie het nut er niet zo van in om maar 1 stad te bekijken daar... Van Singapore naar Cairns en van Melbourne naar Hong Kong was beiden geloof ik nog wel iets van 7 uur vliegen. Zo dichtbij is het dus nog niet eens :P

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:11

Lijkt me inderdaad erg zonde om dit te doen. M'n ouders zijn 2 of 3 weken in Thailand en omgeving geweest en veel tours gedaan met een reisgezelschap. Dan pas krijg je een goede indruk van het land en zie je veel dingen. Dat raad ik je eerder aan, een tour met gezelschap.

Australie is zo groot en enorm, ik zou er niet voor 2 of 3 dagen heengaan. Ook hier moet je echt een paar weken naar toe en lekker rondreizen ofzo, zodat je wat ziet.
In die 2 dagen kan je amper wat doen en zie je haast niets.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:52

Of het vanaf Bali kan weet ik niet. Vanaf Hong Kong wel. Misschien een idee omdat dan niet als eerste te doen maar als tussen stap.

Daarbij moet je ook goed kijken waar je heen wilt in Australie en of het dan nog steeds wel dichtbij is....

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 19:40

[quote="bo0tjeee"]Lijkt me inderdaad erg zonde om dit te doen. M'n ouders zijn 2 of 3 weken in Thailand en omgeving geweest en veel tours gedaan met een reisgezelschap. Dan pas krijg je een goede indruk van het land en zie je veel dingen. Dat raad ik je eerder aan, een tour met gezelschap.quote]

Dit gaan we ook doen, we hadden thailand dit jaar gedaan met fox! En ja een super vakantie was het! :D :D

Java/Bali gaan we ook doen met fox reizen! ;)
leek me alleen leuk als extratje! :o

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:57

Vanaf Hong Kong is het nog een aardig eindje vliegen naar Australië, vergis je daar niet in. Been there, done that. Het is altijd nog ruim 5 uur naar Darwin en ruim 9 uur naar Sydney. Persoonlijk zou ik het zonde vinden om dat voor 2-3 dagen te doen. Australië is echt een land waar je minstens een paar weken voor zou moeten uittrekken en liefst een paar maanden, als je die tijd hebt. Voor een paar dagen zou ik het dichterbij zoeken.

Vanaf Bali kun je nog wel in 2.5 uur naar Darwin vliegen, maar of dat voor 2-3 dagen de moeite is vraag ik me ook af.

Kijk hier eens voor afstanden en vliegduur: http://www.happyzebra.com/distance-calculator/

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:04

Vanaf Bali kun je direct naar Australië.
Waar in Australië wil je heen? De oostkant is nog een pleuriseind vliegen. Weet ook niet waar allemaal op gevlogen wordt, maar in ieder geval wel naar Perth.
(En wat wil je in hemelsnaam doen als je daar 2/3 dagen bent, ben niet nieuwsgierig..... )

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 21:04

kamsel schreef:
Vanaf Bali kun je direct naar Australië.
Waar in Australië wil je heen? De oostkant is nog een pleuriseind vliegen. Weet ook niet waar allemaal op gevlogen wordt, maar in ieder geval wel naar Perth.
(En wat wil je in hemelsnaam doen als je daar 2/3 dagen bent, ben niet nieuwsgierig..... )

Ik wilde eerst weten of dit mogelijk was, inplaats van idereen lekker te zitten maken met wat je er allemaal kon doen,
maar de reis word al aardig duur met z'n 4è eerst 3dagen hongkong, daarna rondreis java/bali (15 dagen als k me niet vergis)
en dan nog 5dagen strand extra bij boeken.. Teminste strand.. Het word denk meer nog op bali rondreizen ! :+ We willen zo veel mogelijk zien van java&bali!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:37

Op Bali kun je je wel een paar dagen vermaken hoor..
Bali heeft mooie watervallen en rijstvelden, even een chauffeur aanschieten, goed afdingen en je wordt een hele dag heerlijk rondgereden.. Er zijn ook een heleboel tempels (vooral mooi met zonsondergang..) Ah, je hebt nog een hele tijd om je lekker voor te bereiden en alles op te zoeken. Duikcursus kan ook (moet je dan op Nusa Lembongan doen, echt superduikschool).
Krijg zelf helemaal zin..

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 05:17

net zoals karin zegt kan je beter een paar weken/maanden gaan naar oz ipv een paar dagen het is bijna het geld niet waard want een paar dagen is veel te weinig waar je dan ook heen gaat hier in oz...

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:54

Heejj, een vriendin van me woont in Yarloop, da's niet zo heel ver van jou (en dat was mijn reden voor een paar dagen Oz vanuit Bali)

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:29

Ik zou even kijken of je er kunt komen met garuda.. die hebben ook promo tickets dat is niet duur.

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:21

Je kan idd vliegen van bali naar oz. Maar wat de rest ook al zegt 3 dagen is veeel te weinig. Kun je nog niet eens heel sydney zien.
Ben zelf niet op Bali geweest, maar wel geweldige verhalen over gehoord. Zal Australie over laten voor een eventuele latere reis:D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:23

Mijn familie uit Melbourne gaat graag naar Bali op vakantie (maar ws niet voor 3 dagen) dus het moet mogelijk zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:10

Natuurlijk is het mogelijk om van Bali naar Australië te vliegen.

Maar voor drie dagen idd wat kort.