paardrijden in USA en Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

paardrijden in USA en Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 08:57

Hoi,
Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen...

Wij gaan voor een aantal weekjes naar Amerika en Canada. De route is helemaal geplant, en de hotels geboekt. Nu gaan we langs verschillende parken, die allesbehalve rolstoelvriendelijk zijn... Oplossing voor dat probleem: Te paard door het gebied. Bij sommige weet ik dat het kan, bij anderen HOOP ik dat het kan ;)

Heeft er toevallig al iemand ervaring? Weten jullie waar ranches zitten waar je paarden kan huren?

Onze reis ziet er als volgt uit:

Eerst een nacht in Seatle
Dan reizen we met huurauto naar Canada. 1 nachtje in Vancouver
Dan gaan we naar Victoria
Dan naar Tofino
Dan door naar Clearwater
Vervolgens gaan we naar Jasper
Dan naar Lake Louise
Dan naar Banff
Vervolgens gaan we naar Calgary
Dan naar Kalispell
Dan naar Gardiner
Dan gaan we naar Teton Village

Het komt iig neer op de volgende parken: Glacier Park, Banff National Park, Jasper National Park, Yellowstonepark.

Zoals bij het Yellowstonepark kom ik overal wel via google op sites terecht dat je kunt paardrijden in de buurt en paarden kunt huren, maar nergens WAAR dat kan... En ik wil het t liefst van tevoren een beetje weten, zodat we daar onze tijd niet aan hoeven te verspillen als we daar zijn ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:35

In de hotels staan altijd standjes die volgestouwd zitten met flyers van plaatselijke attracties. Daar kan je al eens kijken of er iets tussen zit van paardrijden. En anders kan je het navragen aan de balie van je hotel, die kunnen vaak meer info geven over zo'n dingen. En in ieder hotel heb je ook een Yellow Pages (telefoonboek), als je daar kijkt zal je waarschijnlijk ook al meer info kunnen vinden.

Vaak kan het wel, maar dan zijn het trail rides die echt voor pure beginners zijn. Aan wandelingen voor gevorderde toeristen (dus met draf en galop) doen Amerikanen niet vaak, kwestie van verzekering. En het is praktisch altijd begeleid, want vaak willen stallen hun paarden niet toevertrouwen aan mensen die geen lid zijn en waarvan ze de rijcapaciteiten dus niet kennen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:38

in het yellowstonepark heb ik ook gereden alleen dat was enkel een rondritje en meerendeel had nog nooit op een paard gezeten(gaf vreemde gezichten toen alles ervantussenging op een bergweggetje van nog geen 40 cm breed) maar waar het precies was weet ik dus niet meer.

zap

Re: paardrijden in USA en Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:48

Oohh, Jaspers is zoooooo mooi! Ik zal eens even vragen (vrienden van familie zitten daar met een ranch :) ).

Een vriend van mij zit nu in Canada en ging ook knolliebolliehobbelen daar. Ik zal hem ook even vragen als hij weer terug is :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 14:06

O zap, dat zou super zijn :)

Wij kunnen beiden wel rijden. Maar alleen stap heb ik geen problemen mee hoor. Zonder begeleiding is altijd leuker, maar als het niet anders kan is wss alles beter dan met de rolstoel over onrolstoelvriendelijke paadjes :P

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:37

Bij de touristinfo's vindt je volop informatie, want niet iedere ranch vindt je op internet.
Vaak kom je ze ook tegen tijdens het autorijden, gewoon even stoppen en vragen.
Wij hebben gereden in Well´s Gray, maar dat ligt niet op jullie route.
Wel is het zo dat volgens mij de meeste ritten voor beginners zijn, vanwege het tourisme en er gewoon veel mensen zijn die eens een keertje willen rondhobbelen.
Niet echt spectaculair dus.

Misschien hebben anderen hier andere ervaringen? Wat Yellowstone betreft houd ik me aanbevolen, daar gaan wij ook heen volgende week!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 03:18

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 04:02

Ik weet dat bij Lake Louise er geen paarden zijn om daar mee te rijden. Er zijn wel rolstoelvriendelijke wegen, alleen kan je geen rondje lopen en is het nog best een beetje steil. Verder is in Banff wel een grote manege maar weet ik niet of je die mee kunt krijgen.
Zelf hebben wij wel in de omgeving van Lake Louise gereden, ik weet niet precies meer hoe dat heette en het was er erg mooi.
Dus ik denk dat de meeste toeristische plaatsen die niet heel groot zijn ( lake Louise bijvoorbeeld) niet met een paard te doen zijn maar de
grote parken zoals yellow stone wel.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 04:51

je kan ook even in de yellowpages kijken bij riding stables oid en daar kunnen ze je ook vaak verder helpen.

De meeste trailrides zijn inderdaad voor beginners omdat het verzekeringstechnisch heel lastig is.

Wij hebben hier wel een paar gevorderde trails, maar die doe ik alleen zelf of met mensen die ik ken en zeker weet dat ze kunnen rijden :-) maar niet met gezinnen en kinderen bijv.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 12:33

waikiki_6 schreef:
Ik weet dat bij Lake Louise er geen paarden zijn om daar mee te rijden. Er zijn wel rolstoelvriendelijke wegen, alleen kan je geen rondje lopen en is het nog best een beetje steil. Verder is in Banff wel een grote manege maar weet ik niet of je die mee kunt krijgen.
Zelf hebben wij wel in de omgeving van Lake Louise gereden, ik weet niet precies meer hoe dat heette en het was er erg mooi.
Dus ik denk dat de meeste toeristische plaatsen die niet heel groot zijn ( lake Louise bijvoorbeeld) niet met een paard te doen zijn maar de
grote parken zoals yellow stone wel.

Wij hebben gewoon bij lake louise gereden hoor. tegenover de parkeerplaats daar zitten 2 ranchen... Verder waren er idd in de hotels genoeg folders :)