gewicht bagage...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

gewicht bagage...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 11:09

Hmmm... Toen ik hoorde dat je maar een bepaald gewicht aan bagage mee mocht nemen in het vliegtuig was ik al helemaal bang dat ik heel erg mijn best moest gaan doen om al het nuttige mee te kunnen nemen. Omdat we een binnenlandse vlucht hebben waarbij we `maar` 20 kg mee mogen nemen pp mag dat op de lange vlucht ook (i.p.v. 23 kg). Jeetje, het zweet brak me uit. En nu? Nu heb ik mijn koffer alvast ingepakt (Ik dacht: als ik nou ruim optijd begin met pakken, kan ik goed nadenken wat ik thuis kan laten etc...) en heb ik even gewogen. Ik kom op 6,9 kg. Ehm... Alleen mijn toilettas zit er nog niet in... Ben ik nou gek? Volgens mij vergeet ik ruim de helft ofzo. Of is 20 kg wel gewoon heel ruim? Of doet mijn weegschaal het gewoon niet? :P

Hoe zwaar zijn jullie koffers meestal?

Ik ga voor dik 3 weken weg... Iemand vergelijkbare reizen en bijbehorende gewichten? :P

Mootje

Re: gewicht bagage...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:14

Mijn koffers zijn afhankelijk van de bestemming tussen de 10 en 18kg. Voor mijn werk mag ik 2x 23kg meenemen en dat heb ik af en toe ook nodig ook :D

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:19

ik had vorig jaar een koffer van 30 kilo :o

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 11:23

misschien scheelt het dat wij in hotels overnachten? ik neem maar 1 handoek mee, en 1 badlaken. of neem jij dat ook nooit mee?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 11:24

aatjuh12 schreef:
ik had vorig jaar een koffer van 30 kilo :o

nou ben ik dus heel benieuwd wat jij allemaal mee hebt genomen... echt, dat is ruim 4 keer zoveel!!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:25

Als ik met een volle rugzak (55 liter) op reis ga, dan zit ik meestal op 15-17 kg.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 14:28

en dan pak je neem ik aan al minimaal in omdat het niet te zwaar moet zijn?

ik ga nu steeds meer twijfelen, maar kan toch niks verzinnen wat ik vergeet...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:45

Klopt. Als ik een paar dagen wegga met alleen handbagage in een (kleine) rugzak, dan zit ik op omgeveer de helft, gemiddeld zo'n 8 kg.

Als er niks is wat je nog kunt meenemen, dan is het toch goed? Je gaat niet naar onherbergzaam gebied, alles wat je eventueel nog nodig hebt kun je ook daar kopen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 15:07

daar zit wat in, maar t zit me dwars dat ik niet kan verzinnen wat ik nou te weinig meeneem of vergeten ben om in te pakken ;) dat is toch stom??? hihi. ben gewoon te lang niet met vakantie geweest. laatste keer pakte pappie en mammie de koffer nog zo ongeveer in (keken iig na wat we op bed klaar hadden gelegd ;) )

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:12

Laatste keer dat ik ging vliegen had ik rond de 18 kilo. Toen ik weer terug vloog naar Nederland 23 kilo... :o

Annemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:15

Ik zit zelf meestal voor 2 weken vakantie op ongeveer 17 kilo, maar daar moet ik wel bij zeggen dat mijn koffer leeg al zo'n 6 kilo weegt (moet toch maar eens op zoek naar een nieuwe) en ik altijd iets van 4 dikke leesboeken mee neem.

Een toilettas weegt vaak ook nog best wat, zeker als je normale groottes van verpakkingen mee neemt. Heb je wel voldoende schoenen mee? Daar zit ook vaak nog wel wat gewicht in, en als je 3 weken weg gaat is wel wel fijn om af en toe van schoenen te kunnen wisselen (ik weet natuurlijk niet wat voor soort reis je gaat ondernemen).

Als je verder alles hebt is het toch heerlijk dat je niet zo veel gewicht hoeft te sjouwen? En mocht je alsnog iets vergeten zijn dan kun je dat vast op je reis nog wel kopen.

Veel plezier in ieder geval!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:17

Ik heb altijd veeeel te veel :=. Ook als ik maar 1 of 2 weken ga :+.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 15:18

boek doe ik in de handbagage (op aanraden).

Schoenen doe ik aan. Misschien ook zomerschoentjes mee, maar die wegen niks. Ik hoef niet te lopen, dus dat scheelt misschien al heel wat. Hoef geen gympen EN bergschoenen mee te nemen ofzo... En mijn rolstoel telt niet mee aan gewicht ;) (ik had al verzonnen mijn rolstoel vol te pakken (zitten zakjes aan die je ook vol kunt stouwen natuurlijk) maar dat is dus niet nodig ;) )
Laatst bijgewerkt door ikenindi op 20-07-10 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:18

dit jaar had ik maar 12 kilo en ben 5 weken weg,
nu hoevde ik geen shampoo's handdoeken enzo mee,

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:19

Bij mij wordt het ook gewoon zwaar door de enorme beautycase die ik overal mee naar toe sleep. En wil graag wat verschillende schoenen bij hebben aangezien ik óveral mijn voeten in kapot loop.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 15:20

koeky schreef:
dit jaar had ik maar 12 kilo en ben 5 weken weg,
nu hoevde ik geen shampoo's handdoeken enzo mee,

kijk, dat stelt mij weer iets gerust ;) ik hoef dus ook geen shampoo mee. handdoeken ook niet. ga er van uit dat we dat in hotels wel krijgen.

Maargoed, mijn vriend is al lang blij, want hij kan nu mooi spul in mijn koffer proppen. Misschien scheelt het ook dat ik wat klein been, en zijn spijkerbroeken wss al 2 keer zo veel wegen bijvoorbeeld ;)

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:20

Dit jaar ben ik op vakantie gegaan met een koffer van 18.8 kilo heen en op de terugweg 21.3 (door natte handdoeken etc.) en dat was voor een week.
Moet wel zeggen dat ik veel te veel schoenen mee had, maar verder heb ik alles wel zo goed als gebruikt. Is denk ik ook wel het verschil dat ik en uitgaanskleding nodig had voor elke dag en gewone kleren. Maar meestal kom ik toch echt wel aan de 20 kilo..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 15:23

ja, ik heb zoiets van: schone shirts wil ik genoeg hebben, maar een broek kan best langer dan 2 dagen worden gedragen ;) heb nu 2 lange broeken voor 3 weken (en trek er ook 1 schoon aan als we weg gaan, dus 3 lange broeken mee) verder een korte broek en 3 jurkjes. Zat toch???

edit: Oja, en nog een trui en een vest (en ik neem een vest mee in handbage). misschien dat ik nog een extra vest meeneem als ik toch ruimte zat heb...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:26

Ik zou zelf wel meer broeken meenemen denk ik :j.

Annemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:33

Volgens mij heb je wel genoeg kleding mee, en eventueel kun je ook altijd nog een kleine tube wasmiddel mee nemen, zodat je, mocht het nodig zijn, je kleding kunt opfrissen/vlekken kunt verwijderen. Dan kun je voor 3 weken met evenveel kleding toe als wanneer je 1 week weg gaat. Ik vind dat vaak ook wel lekker voor het badlaken om even op te frissen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 15:34

Annemuts schreef:
Volgens mij heb je wel genoeg kleding mee, en eventueel kun je ook altijd nog een kleine tube wasmiddel mee nemen, zodat je, mocht het nodig zijn, je kleding kunt opfrissen/vlekken kunt verwijderen. Dan kun je voor 3 weken met evenveel kleding toe als wanneer je 1 week weg gaat. Ik vind dat vaak ook wel lekker voor het badlaken om even op te frissen.

wat bedoel je? die te wassen? We gaan op rondreis, dus badlaken wordt waarschijnlijk niet gebruikt ;)
maar wasmiddel is mss wel handig. aan de andere kant... in hotels mss ook wel te krijgen? en anders komen we vast wel een keer een winkel tegen ;)

Annemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:10

ik bedoelde inderdaad om je badlaken te wassen, ik vind 3 weken met 1 badlaken wat veel. Maar ik was uitgegaan van elke dag gebruiken, er op liggen op bijvoorbeeld zand, en liggen zweten etc. Als je op rondreis gaat is dat dus niet van toepassing.

En idnerdaad, mocht je het nodig hebben dan kun je onderweg ook wel wasmiddel kopen...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 16:12

hihi, we komen niet in de buurt van strand... wel wilde dieren ;)

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:15

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe zwaar je koffer is :))

Ik had dit jaar heen en terug ong 20 kilo. Maar ik kan behoorlijk veel toilletspullen mee, een radio, handdoeken, schoenen en veel kleren :j

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 17:46

tsja, die heb ik niet gewogen vantevoren, en alles ligt er nu strak in (o ik ben zo trots ;) ) dus ik ga het er niet uit halen om hem leeg te wegen ;) maar het is een stoffen. scheelt idd vast ook wel wat vergeleken met kunststof?