Vakantie Gardameer; over Zwitserland of Oostenrijk rijden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annumarie

Vakantie Gardameer; over Zwitserland of Oostenrijk rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 09:18

Hallo,

Over een paar weekjes gaan wij op vakantie naar het Gardameer in Italie. We liggen op een camping aan de westkant van het meer in San Felice del Benaco.
Nu heb ik de reisroute eens bekeken en qua kilometers maakt het niet zoveel uit of je over Zwitserland of over Oostenrijk rijdt (30 km verschil). Ik zit dus nu in dubio wat te gaan doen.
Hier zijn vast een aantal ervaringsdeskundigen te vinden; wat vinden jullie fijner? Over Zwitserland of over Oostenrijk? En waarom?

Alvast bedankt!

Gr. Annemarie

Nadia
Oppermuts

Re: Vakantie Gardameer; over Zwitserland of Oostenrijk rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:21

LZP --> BEU

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:22

Oostenrijk want het snelwegvignet is voor Oostenrijk goedkoper dan voor Zwitserland
Voor Oostenrijk kun je het voor een aantal weken kopen voor Zwitserland moet je hem voor een heel jaar kopen

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:43

Mijn ouders gaan volgende week over Zwitserland. Ze hebben via marktplaats een vignet gekocht. Hebben ze vorig jaar toen ze naar Zwitserland gingen ook gedaan, en geen problemen mee gehad.

Edit: typfoutje :o

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 11:51

Het vignet voor Zwitserland koop je voor 1 maand, dat hebben we bij de anwb al nagevraagd, dat van Oostenrijk is idd goedkoper maar ik ben liever eerder op mijn bestemming dan dat ik vanwege een goedkoop vignet langer onderweg ben.
Iemand nog tips?

Gr.

Mendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:53

Wij rijden via oostenrijk, we gaan dit jaar ook naar het gardameer! naar piano di clodia ofzo?
oostenrijk is volgens mijn vader korter vanuit brabant? zo rijden we altijd naar italie en mijn vader is ook voor het kortste van het kortste!

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:00

Annumarie schreef:
Het vignet voor Zwitserland koop je voor 1 maand, dat hebben we bij de anwb al nagevraagd, dat van Oostenrijk is idd goedkoper maar ik ben liever eerder op mijn bestemming dan dat ik vanwege een goedkoop vignet langer onderweg ben.
Iemand nog tips?

Gr.

Oh, zal ik dan even zeggen tegen m'n ouders. Maar volgens mij staat er gewoon 2010 op, en geen maand?

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:57

Havanna__ schreef:
Annumarie schreef:
Iemand nog tips?

Gr.

Oh, zal ik dan even zeggen tegen m'n ouders. Maar volgens mij staat er gewoon 2010 op, en geen maand?

Naar mijn weten is het vignet voor Zwitserland gewoon een jaar geldig! Wij rijden al jaren door Zwitserland naar Italië (m'n vader vindt het daar fijner rijden) en wij doen de heen en terugreis met zes weken ertussen gewoon met 1 vignet :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:07

Wij rijden altijd over oostenrijk!;), zwitserland staan vaker file's voor de tunnels.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:40

Wij zaten in Sirmione en zijn ovefr Zwitserland gereden hadden een Vignet voor 32 euro dus dat valt heel erg mee :D

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:25

via Oostenrijk.
hebben wij ook 3x gedaan, mooie oomgeving, kun je ook leuk stoppen enzo.

wij hadden wel onze speedboot van 9 meter achter ons hangen, moesten ook overnachten

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 08:18

We zullen zien hoe het gaat. Wij hebben er ook een boot achter hangen, maar we zijn minder geinteresseerd in de omgevin en we rijden ook vooral 's nachts. Vanavond vertrekken we en we hebben besloten toch over zwitserland te gaan. Als we een beetje op tijd bij de tunnel zijn dan moet het wel lukken.

iig iedereen bedankt voor z'n reactie! Gr Annemarie

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:28

wij kopen het vignet altijd voor een jaar, kost 21 euro.

ook rijden we via zwitserland, onze ervaring is dat dit sneller is ;)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:29

Met aanhangwagen is Zwitserland zeker de beste route. Dat rijdt het gemakkelijkst. Is sowieso ook sneller (met of zonder aanhangwagen)
Je moet door de Gotthardtunnel, maar jullie zijn later in het seizoen, dan verwacht ik eigenlijk nauwelijks file en wachttijden.
Wij gingen ook vaak rond deze tijd van het jaar en konden altijd zo doorrijden...

Wij gingen meestal heenreis via Zwitserland en terug via Oostenrijk....met een tussenstop....nog even nagenieten. Oostenrijk vinden mooier om te rijden en dan pakten we daar vaak nog voor twee nachtjes een hotelletje om even na te genieten voordat we definitief naar huis gingen.