Zweden backpacken , Trein ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lalunamyo

Zweden backpacken , Trein ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 14:45

Hoihoi

Hier gevraagd naar de ervaringen van mensen !

Wij gaan dus backpacken in zweden van 21 tot 12 aug. Nu heb ik daar een vraag over
We willen ook gaan treinen, maar hier hoor ik verschillende verhalen over.

Hoe werkt het daar ? en wat zijn de kosten er ongeveer van ? moet je iets reserveren ? iets speciaals aanschaffen ?
Ik hoor het graag, scheeld me weer een tripje naar de ANWB :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:12

Ik kan het je niet precies vertellen, maar mijn broer woont in Zweden en hem heb ik wel eens gehoord dat het treinverkeer in Zweden redelijk beperkt is en duur. Het fijne weet ik er niet van, misschien kunnen ze je er op een reisbureau meer over vertellen?

Zelf ga ik met de auto touren door Zweden. Met mijn zoektocht naar informatie kwam ik er achter dat een Scandinavische campingcard wel een must is als je wilt gaan kamperen. Deze moet je aanvragen via internet (www.camping.se) en heeft 2 weken levertijd.
Ook is een creditcard handig om mee te nemen.

http://www.visitsweden.com is ook een handige site met veel informatie.

Succes!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 18:00

hallo

bedankt voor je berichtje ! met zon campingkaart krijg je vaak korting toch ? Of is die echt vereist om op een camping te kunnen staan ?

creditcard is aanwezig, voor de noodgevallen :)

Ja, de treinen. Ik hoorde ook weer dat ze juist goedkoop zijn, MITS je ze reserveert van te voren

Ik ga dinsdag/woensdag wel even langs de reisbureau, even goed op de hoogte laten stellen

Mensen meer ervaringen / tips :D ?

gabyfedde

Re: Zweden backpacken , Trein ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:04

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:38

Treinen is duur daar! Hou daar rekening mee hoor. Beste vervoermiddel is een auto behalve als je een tijd in de grote steden verblijft

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:46

Ik vond op zich de trein wel relaxed daar :j Inderdaad niet heel veel trajecten, maar het is wel een fijne manier van reizen. De treinen zijn luxe, goed onderhouden. Alleen gaat het niet altijd even snel, ligt enorm aan het traject waar je op zit.

Het voordeel van de trein boven de auto vind ik altijd dat je toch wel redelijk uitgerust weer uitstapt. Terwijl je met de auto altijd het nadeel hebt dat de bestuurder na een lange rit best wel heel erg moe is.

Ik ben een fervente treinreiziger met vakantie, dat heeft gewoon mijn voorkeur. Vaak zijn er in de landen wel interessante formules voor toeristen, waardoor het ook nog eens behoorlijk betaalbaar wordt...