Ik heb super veel zin om een paar dagen te gaan liften naar -weet-ik-veel-wat. Wie heeft hier ervaring mee?!
mimeslosydy
Geplaatst: 15-07-10 10:23
ik niet straks kom je bij een of andere enge viezerik in de auto die je eerst verkracht en daarna vermoord waarom niet gewoon met het openbaar vervoer?
YDWINE
Geplaatst: 15-07-10 18:23
Ik heb hier zeker ervaring mee. Heb in mijn leven zo'n 50 verschillende lifs genomen, zowel in de auto, als op het water (in een boot). Dit komt mede doordat ik 10 jaar op scouting heb gezeten, en op verschillende hikes, zowel in Nederland als Duitsland als Engeland heb ik gelift. Veel mensen raden dit af, om verschillende redenen. Ik denk dat ook dat het heel onverstandig is om alleen te gaan liften. Zorg er dus altijd voor dat je met z'n tweeën gaat liften. Verder ben ik nooit bang geweest voor de eventuele gevolgen, wellicht omdat ik avontuurlijk ben ingesteld. Ik weet niet wat je verder over liften wilt weten. Ik vind het simpelweg het geweldig! Kosteloos reizen en je maakt vanalles mee en ontmoet heel veel, vriendelijke, leuke mensen die je soms hun hele levensverhaal vertellen of een heel betoog houden over hoe gevaarlijk liften wel niet is (dit zeg ik uit eigen ervaring, gheheh). Ik heb eigenlijk nooit langer dat tien minuten op een lift hoeven wachten, wellicht het voordeel van een meisje zijn? Mocht het niet zo snel lukken dan werkt altijd dat een van jullie zitten/liggen (uitten van vermoeidheid of eventuele verwondingen) en de ander blijft staan met haar/zijn duim omhoog.
Houd er wel rekening mee dat er niet overal gelift mag worden.
Als je toch met een veiliger en zekerder gevoel wilt liften dan is dit ook wel een hele grappige site. Hier bieden mensen door heel de wereld een zitplaats aan in hun auto naar een bepaalde bestemming, vaak vragen zij hier wel een kleine vergoeding voor. http://www.hitchhikers.org/
Mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel!