alleen of een groepsreis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

alleen of een groepsreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 11:16

Nadat ik erachter kwam dat lastminute boeken op schiphol ([LZP] last minute schiphol) niet meer mogelijk is, ben ik eens gaan denken.

Ik wil eigenlijk alleen op vakantie, alleen zou ik dan een reisje van 2/3 dagen maken, met een bestemming waar mensen gewoon engels spreken, en wat dus eigenlijk zo toeristisch is als ik weet niet wat :+
Ik denk dan dat dat lekker makkelijk is voor een paar dagen er tussenuit.
Alleen zie ik het al helemaal gebeuren dat ik in mijn eentje wat door de stad ga slenteren, foto's maak, hapje eten weer naar t hotel, en de volgende dag nog even slenteren, en weer naar huis.
Waardoor ik bij thuiskomst ga zitten balen dat ik niks nuttigs gedaan heb.

Toen las ik over groepsreizen, met bijv. shoestring, koning aap, enz.
is wel duurder, maar wel georganiseerd.
Je doet dan dus écht wat, en alles is al geregeld. Ook zijn de reizen vaak een stuk verder weg.
Stukken makkelijker dus, maar ook meer de moeite waard.
Echter; je gaat met een groep mensen weg, en ik ben niet zo'n groepsmens :+
Wanneer ik de groep niet leuk vind, wat dan? En hoe streng is de planning?
ook zijn de reizen minimaal 9 dagen. eigenlijk vind ik dat te lang.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het alleen of juist met een groep reizen hebben?
ik weet nog niet helemaal wat nou het leukste is....

Mootje

Re: alleen of een groepsreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:21

Kedrah, door de stad slenteren vind ik juist wel 'nuttig' Ik kom vaak op plaatsen waar je met de boekjes niet komt :D Ik durf eigenlijk niet in mijn eentje, en ik wil zo graag naar Rome -O-

Groepsreizen zijn ook niet mijn ding. Ik ga mij dan aan alles en iedereen irriteren. Wel weet ik dat de tijdsplanning bij groepsreizen redelijk strikt is. Naar mijn weten is 'even ergens langer blijven' er helaas niet bij!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 11:28

Ik wilde ook naar Rome of Napels. Zelfs al een leuk hotelletje gezien. Ik denk ook wel dat ik op veel plaatsen kom, maar heb dan het idee dat ik juist een hoop gemist heb.

Dat laatste wilde ik idd even weten. Dus je kan niet zeggen dat je liever vandaag aan het strand gaat liggen, terwijl de rest iets gaat bekijken? je moet dus verplicht mee doen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:32

Ik denk dat wanneer je een reis boekt wat vanuit 1 plek gaat, dus niet van hotel naar hotel, dit wel mogelijk is, maar dan kan je beter even de organisatie bellen/mailen!

Napels is ook erg mooi, net als Milaan, Florence, Venetië.... Pff, ik wil ook :D

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 11:38

Alle georganiseerde dingen welke ik gezien heb, is niet vanuit 1 plaats.. hooguit 2 dagen in 1 plaats.
Ook best logisch eigenlijk...

Oh Venetie! ja lijkt me ook zo gaaf!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:29

Wat bedoel je met 'écht wat nuttigs doen'? Musea, musical, opera bezoeken en een stadtour doen ofzo? Als je het juist lekker vind om zelf op stap te gaan, dan kun je toch best zelf wat plannen naast het slenteren? Gewoon even voorbereiden met een reisgids en internet, dan kun je je programma zo vol maken als je zelf wilt. :)