Wat voor een label op je koffer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Wat voor een label op je koffer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 11:53

Hallo,

Weer een vraagje :o
Mijn moeder had het over een label die je op je koffer moet doen, zodat de koffer ook op het vliegveld de goede kant op gaat.
Ik met mijn geen vliegervaring vraag me af wat voor een label er op mijn koffer moet.
Alleen mijn naam en thuisadres of ook de plaats waar we naar toe gaan?

Wie weet dit?

rabbeltje

Re: Wat voor een label op je koffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:55

Dat hoeft niet, ze plakken er op het vliegveld een label op. Wel kan je er een label aanhangen zodat ze wanneer de koffer zoek raakt hem snel kunnen naleveren. Zet hierop alleen nooit je hele huisadres, maar alleen postcode en huisnummer. Anders weten dieven ook waar ze spullen kunnen halen. Ze op dit label wel de naam van de plaats en het hotel waar je heen gaat.
Fijne vakantie!!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 04:39

Vaak krijg je die labeltjes ook bij je ticket :)

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:26

Ik heb een eigen label aan mijn koffer hangen met mijn naam + huisadres. Dit ook ter herkenning van mijn koffer + als mijn koffer ergens strandt, dan weten ze waar die heen moet.
Ook hang ik er een label van het reisbureau aan en daar op vul je je naam + huisadres + bestemming op.
Op het vliegveld hangen ze er nog een label aan met een streepjescode, dit om er voor te zorgen dat de koffer in het juiste vliegtuig komt.

Misschien dubbel van mij om er 2 labels aan te hangen, maar ik ben van mening: liever te veel dan te weinig. Ook heb ik een donker blauwe koffer (zoals zo veel mensen), dus is mijn eigen label (+ de band om de koffer heen) vrij opvallend (zodat niet iemand mijn koffer mee neemt).
Wel zal ik sowieso een band om je koffer doen. Vorig jaar hebben ze op het vliegveld zo hard met mijn koffer gegooid dat nu mijn slot stuk is..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 11:37

Dat is een goede tip! Dank je wel.

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:14

Echt zet niet je hele adres op het label. Op elk vliegveld lopen "spotters" die op deze manier erg makkelijk aan mooie spullen kunnen komen...
Elke zomer stijgt het aantal inbraken enorm.

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:05

AnnemiekvM schreef:
Hallo,

Weer een vraagje :o
Mijn moeder had het over een label die je op je koffer moet doen, zodat de koffer ook op het vliegveld de goede kant op gaat.
Ik met mijn geen vliegervaring vraag me af wat voor een label er op mijn koffer moet.
Alleen mijn naam en thuisadres of ook de plaats waar we naar toe gaan?

Wie weet dit?

Hier ben ik het niet mee eens. Je hebt namelijk van die labels te koop met een 'flapje' over je naam heen. Hierdoor kunnen ze niet zien waar je woont.
Op die van het reisbureau zit geen 'flapje'. Toch heb ik deze er om, maar hem zo gedraaid dat het adres naar beneden zit. Bovendien ben ik, tot ik me ingecheckt heb, de hele tijd bij mijn koffer en kan hierdoor goed kijken of mijn adres naar beneden blijft.

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:08

Zoals eerder aangegeven niet je adres vermelden!!
Heb de geweldige tip gekregen om het adres van het dichtsbijzijnde politiebureau (bij je thuis dus :P ) erop te vermelden!! Mocht hij dus kwijt raken, sturen ze hem daarheen terug en (na het maken van een melding uiteraard...) kun je hem daar weer op halen!