Etenswaren koel houden op de camping zonder stroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poepiej

Etenswaren koel houden op de camping zonder stroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 16:34

We gaan over 2 weken met de groep kamperen alleen zijn we er nog niet uit hoe we dat willen doen met het eten dat koel moet blijven.
We hebben geen stroom, we dachten zelf aan een koelbox met koelelementen en de overige spulletjes misschien in de schaduw of onder de auto maar dat is ook niet alles.
Er zijn vast meerdere kampeerders onder ons die dat ook hebben! Hoe lossen jullie dit op?
Groetjes Michelle

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:36

hoezo naar een camping zonder stroom?
Licht enzo dan?

poepiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 16:38

Dat is er wel maar dat willen de anderen niet.
Groetjes Michelle

__Elizabeth

Re: Etenswaren koel houden op de camping zonder stroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:41

Camperen met stroom is geen camperen ;)
ten eerste geen spullen kopen die je niet lang goed kunt houden. Altijd eten halen vlak voor je gaat eten dat werkt het beste :j En voor de rest kun je een koelbox halen die op stroom werkt maar dn in de auto. Dan kan hij aan als je met de auto rijd en ook nog even als je niets doen. Maar dat kan ook niet te lang want dan is de accu leeg ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:41

Ja heel veel meer opties heb je niet hé. Het lijkt me verschrikkelijk! Wij hadden een koelbox die je op stroom aan kon sluiten, een uitkomst! Koel drinken in de auto en bij de tent. Het is maar hoe primitief je op vakantie wil!

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:42

Bij de meeste campings kan je koelelementen daar in de vriezer leggen. dus ik zou zeggen neem genoeg koelelementen mee en verwissel deze dan regelmatig. Verder de koelbox zoveel mogelijk in de schaduw zetten. En drinken e.d. kan je ook koel houden in emmers met koud water.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:43

Die anderen zullen dan wel ervaring hebben met echt kamperen ;)
Er zijn nog echte campings zonder veel stroom (waar ook geen caravans staan en waar als het donker wordt het ook gewoon donker is ;) met zaklantaarn en leuke kaarsjes is veel nog op te lossen)

Zorg dat je niet teveel spullen hebt die je koel moet houden.
Beetje etenswaren die je ook snel gaat opeten is eigenlijk het enige. Daarvoor is een koelbox prima. Bier en wijn kan je ook beetje koel houden in een emmer water in de schaduw.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:43

Je neemt een koelbox die in de sigarette aansteker van je auto kan. Dan bestel je bij http://www.sjopze.nl/suncell een solar charger (zit net in de folder te bladeren). Dat is zo'n zonnepaneeltje die je overal kan gebruiken. 8-)

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:45

Er zijn ook koelboxen die werken op gas.. Nog makkelijker..

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:46

Je kunt ook een put graven, een soort van natuurlijke koelkast. Liefst onder een bosje of zo..
Maar idd, wat de rest zegt.. geen bederfelijke waar bewaren, alles direct opeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:48

Wij hadden inderdaad vroeger eerst een koelbox waar we elke ochtend en avond nieuwe koelelementen ingooiden (de andere set lag in de campingvriezer) en later eentje die op gas én in de sigarettenaansteker van de auto kon :j

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:50

Kamperen zonder koelbox kan ook! Gewoon elke dag alles vers halen en vlak voor het avondeten pas avondeten halen. Broodjes blijven wel goed. Drinken is misschien niet al te lekker, maar dat kun je goed in de schaduw zetten en zo min mogelijk op voorraad hebben. Hopen dat het 's nachts koel is en je hebt helemaal geen problemen, beetje ingraven en het is heerlijk koel. Ik heb het ook een week zonder koelbox overleefd en zelfs mijn komkommers die ik maandag kocht waren donderdag nog goed :):)

Maar zeker omdat je in een groep bent is het niet zo'n probleem, boter komt wel op, etenswaren voor op brood kun je ook hagelslag ed doen en anders met zn allen een pakje kaas/ham kopen en delen. Dan blijft het ook niet over en heb je ook niet dat het gaat stinken of iets!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:54

Ik kom ook niet verder dan:
- gat graven in de schaduw, bak erin, koud water erin, spullen erin.
- koelbox (kan ook goed als bak in voorbeeld hierboven)

Veel plezier...

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:56

Als er stromend water in de buurt is: In een afgesloten plastic zak in het water leggen en met touwtje vastbinden (anders drijft het weg), kratje bier ook het water in. Anders idd een put graven en daar alles in doen. Iig niet te veel lang op voorhand kopen.

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:57

en zilverfolie om flessen met water, doen een paar jongens die bij ons werken ook (geen idee of het ook werkt, maar zij zeggen van wel)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:59

Aluminium folie om blikken en flesjes doen, en verder een cementbak meenemen die je met koud water kunt vullen of je flesjes (bier) in een beekje gooien met een touw eraan. Werkt prima mits er water is :j

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:12

Ik ken wel een truck om drank in blik koel te krijgen.
Natte sok er rond doen, en dan in de zon leggen.. na een half uurtje heb je een koel drankje..

Ik geloofde het ook niet, maar het werkt echt..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:17

JJane schreef:
Je neemt een koelbox die in de sigarette aansteker van je auto kan. Dan bestel je bij http://www.sjopze.nl/suncell een solar charger (zit net in de folder te bladeren). Dat is zo'n zonnepaneeltje die je overal kan gebruiken. 8-)

daar heb ik idd ook eerder van gehoord. lijkt me ideaal. zou me geloof ik niet kunnen redden zonder koelkast oid... jeetje, dan kun je niks bewaren met dit weer...

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:18

ja klopt heeft met endotherme en exotherme reacties te maken
doen ze in winter ook
doordat ze water op de appeltjes ofzo sproeien bevriest het water mooi en zo blijven appeltjes ofzo warm :) weet niet precies hoe het zat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:41

Klopt, bij het bevriezen komt warmte vrij, en bij het verdampen wordt warmte onttrokken aan de omgeving.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:43

Onze campingkoelkast werkt ook op gas. Kan er zelfs ijsblokjes in maken.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:30

Als wij op festival gaan, graven wij altijd een put onder de tent en daar steken we drinken in. Iets onder het zeil van de tent plaatsen is altijd goed, want daar is het altijd koeler.
En gewoon geen dingen meenemen die kunnen smelten. Zoals chocolade of zo :Y)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:34

Gat graven, liefst in de schaduw, onder auto of caravan. Afdekken met isolatiemateriaal, koeltassen o.i.d.. Houd rekening met egels e.d. die lusten wel wat. :9

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:38

Wij gaan ook kamperen zonder stroom met een groep... Onze truc is zo min mogelijk bederfelijke zaken kopen en we nemen een kleine koelbox met koelelementen mee voor de hoogst noodzakelijke dingen. Als je erover nadenkt, zijn dat er overigens heel weinig :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:42

FitzChivalry schreef:
Je kunt ook een put graven, een soort van natuurlijke koelkast. Liefst onder een bosje of zo..
Maar idd, wat de rest zegt.. geen bederfelijke waar bewaren, alles direct opeten.

ja precies, goed diep graven :) en eigenlijk zorgen dat je dan een stalen deksel ofzo hebt :)