Bulgarije Zonnestrand wel veilig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Bulgarije Zonnestrand wel veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:08

Pfff ik ben aan het snuffelen naar vakanties maar weet niet zo goed waar heen te moeten.

Nu las ik over Bulgarije wat slechte dingen qua bevolking/criminaliteit... is dat zo?

Ik heb een gaaf hotel (Majestic) gezien maar ook weer op mallorca. Alleen Bulgarije lijkt er zo 123 mooier uit te zien...mallorca is dichterbij.

RelarDevi

Re: Bulgarije Zonnestrand wel veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:46

SunnyBeach bedoel je?

Als je van toeristisch houdt, is SunnyBeach echt geschikt. Het is een soort ehh Lloret/Salou.. Allemaal jongeren die feesten in de nacht en overdag op strand liggen.

Dan kun je i.m.o beter naar Varna. Toen ik daar was, vond ik het niet super toeristisch. Geen stadje met alleen maar hostels/hotels. (als je overweegt om hierheen te gaan, weet ik een hele leuke hostel)
Van criminaliteit heb ik van de 4x dat ik in Bulgarije was niks gemerkt. Maar het schijnt wel dat je wel moet oppassen voor Russen op de strand maar dat is vooral in Roemenië heb ik gelezen.
(http://www.edreams.com/flights/amsterdam-varna/ of www.wizzair.com met overstap Sofia)

Bulgarije is ook goedkoper dan Mallorca denk ik, nog een voordeel.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:47

Toen ik er was heb ik er helemaal niets van gemerkt. Ik had ook allerlei verhalen gehoord, maar ik heb me geen moment onveilig gevoeld.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:51

@Moonchloe: ik wil wel toeristisch maar ook niet te extreem maar wel een luxe hotel. Beetje lastige combinatie :+. Hostel klinkt niet als mijn ding...

Maar het onveiligheidsgevoel valt dus wel mee?

Wat doet de keuken daar? Ik ben van vlees en aardappels/frietjes etc. haha.

Ik kan moeilijk vinden hoe lang je er op vliegt. Ik las ergens van amsterdam 3 uur? Bijna net zo lang als naar mallorca. En vanaf Eindh kan je ook naar bulgarije, is voor ons wel makkelijk.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:58

Ehmmm, het rotte is dat ik eigenlijk nooit de vliegtijden onthou.
Heb even gecheckt, wist niet dat het zo lang was (heb die vlucht alleen maar geslapen), Brussel-Sofia is 3,5 uur. Dus zou denken Ams-Varna 5 uur misschien?

(eeeeh wat raar, ik zie ook terugvlucht en die duurt maar 1,5 uur. http://wizzair.com/skylights/cgi-bin/sk ... cgi?step=1 )

Ehh wat ze daar eten, toch vooral vlees. Weinig groente en aardappeltjes vond ik. Maar frietjes/aardappels kun je vaak wel erbij bestellen.
Als voorgerecht zie je heel vaak komkommer met witte kaas (erg lekker) of komkommer/tomaten. Of ook echt bulgaars is soort van koude yoghurtsoep, ik weet niet zo goed meer wat er in zit, iig wel dille :r

Aan de kust is er vaak ook wel vis aanwezig maar had begrepen dat het niet echt zo was (uit blik := )
Ze eten ook (i.m.o) overal dille erbij :P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 14:12

Praten ze wel engels??

Op suntips stond er een transer van 17.15 uur tot 21.15 uur. Ik neem aan dat het NL tijd en dan BUL tijd is?? En het is daar toch 1 uur later? Dus dan zou die 3 uur kunnen kloppen...? Dat was van Eindhoven af gezien. Ik weet niet waar je dan naar toe vliegt.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:24

Geen idee of ze engels spreken, spreek zelf namelijk ook geen engels :P Nou, in de meeste restaurants is er wel een engels menukaart aanwezig, hotels/hostels hebben vast en zeker wel engelssprekend personeel.

Oja dat tijdsverschil zou idd heel goed kunnen :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 14:26

Eigenlijk stom dat je nergens DUIDELIJK kan vinden wat de transfertijden zijn, stond ook niet op de site bij de tijden op wel vliegveld je vloog.

In het hoogseizoen (half aug) kost dat hotel met HP 665 euro. Dat valt me alles mee... Dan kan je ook nog een keer ergens gaan eten als het hotel niet bevalt.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:08

Ik ga in augustus naar Sunny Beach. Vlieg vanaf Eindhoven en aan de tijden te zien is het 3 uur vliegen :j Transfer is een half uurtje heb ik gehoord.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:11

Wat betekent transfer (tijd)?

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:14

De tijd vanaf het vliegveld naar je bestemming :)

In Bulgarije is het inderdaad een uur later. En ze hebben ook een andere munteenheid.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:15

Ahh, bedankt :)

Leva idd, het is daar wel lekker goedkoop vind ik :D