Waar kun je particulier een gastgezin uit Amerika vinden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Waar kun je particulier een gastgezin uit Amerika vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 08:39

:wave:

Ik ben er al een tijdje over na aan 't denken om voor een of twee maanden naar Amerika te gaan, en daar voor die maanden in een gastgezin te wonen.

Ik wil zonder organisatie gaan, dus eigenlijk 'op eigen houtje' gaan. :j

Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?
Hoe hebben jullie dat aangepakt?

En last but not least.. Op welke websites vind je betrouwbare adressen van mensen die zichzelf opgeven als gastgezin? :)

Alvast bedankt!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:01

Mag ik vragen wat de reden is om het buiten een organisatie om te willen doen?

Op één of andere manier denk ik dat je dan nog lastiger van te voren kunt oordelen of het gezin niet één of ander stel idioten is bij wijze van (met idioten nog als understatement)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 11:03

Bienotje schreef:
Mag ik vragen wat de reden is om het buiten een organisatie om te willen doen?

Op één of andere manier denk ik dat je dan nog lastiger van te voren kunt oordelen of het gezin niet één of ander stel idioten is bij wijze van (met idioten nog als understatement)

Ik heb wel eens op websites van organisaties gekeken, waaronder bijvoorbeeld 'Travel Active', en de prijzen die daar staan, vind ik werkelijk absurd. En dat is nog zachtjes uitgedrukt.. 8)7

Anoniem

Re: Waar kun je particulier een gastgezin uit Amerika vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:09

Tja, je kunt het hebben over de prijs, maar ook over je eigen veiligheid.
Ik heb via Travel Active in de USA gezeten. Dat is een zeer betrouwbare organisatie, die samenwerken met prettige mensen daar die de gastgezinnen ook echt screenen. Zelf was dat me nooit gelukt. En mensen kunnen zich via internet wel heel betrouwbaar voordoen, maar hoeven dat in werkelijkheid niet te zijn. Daarbij komt nog dat jij een 'betrouwbare' website zoekt, maar dergelijke sites bieden hun diensten doorgaans niet voor nop aan.

Waarom wil je eigenlijk in een gastgezin gaan zitten? Bedenk je wel dat dit je vrijheid ontneemt. En welk gezin heeft er nou 2 maanden vrije tijd? Doorgaans werken veel mensen. Dus bedenk je goed dat je iets lastigs hebt bedacht.

Als het gaat om het low budget willen reizen, kun je ook naar hostels gaan. Deze zijn in de VS vaak uitstekend.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:13

Er is niet zoiets als een gastgezin waar je gewoon kunt gaan wonen. Er zit altijd een doel achter, je bent au pair, of je doet een taalstudie, of je werkt op de boerderij etc.

Als je met een organisatie gaat scheelt dat je een hoop regelwerk, en je veiligheid wordt gegarandeerd. Ik zou absoluut niet particulier in je eentje naar Amerika gaan. Binnen Europa wel, maar naar een ander continent... nee

edit: of dat eerste klopt weet ik nu even niet meer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:21

Lieveli: volgens mij klopt dat inderdaad, ik zat er ook met een doel :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:27

Ja ik zal al te zoeken maar je kunt in Amerika idd alleen taalreizen doen, summercamp werk, highschool en au pair.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:27

Je kunt kijken of er in Amerika een website is als marktplaats waar je een oproep kunt plaatsen.

Daarbij zijn die organisaties idd erg duur, maar het garandeerd wel je veiligheid. En met je ouders 9000 kilometer verderop is het wel prettig om zeker te weten dat iig je gastouders geen gestoorde maniaken zijn...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:31

Waarom wil je in een gastgezin verblijven en wel je niet op een andere manier daar verblijven??

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:31

Ik vertrek morgen naar Canada en zit ook in een gastgezin. Het verschil is wel dat ik daar persoonlijk ben gaan vragen of ik er kan blijven. Ik ga daar voor 4 maanden werken op een fokkerij. Alleen slaap ik op een heel ander adres. Ik heb het eerst alleen via internet gedaan maar dan kom je er toch achter dat de mensen anders zijn als dat ze zeiden. Ik zou het echt via een organisatie doen :j

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:43

je hebt een PB :)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:15

LZP --> BEU