vakantie vraagje over België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antwerpen of brussel?

ANTWERPEN!!!
22 (84%)
BRUSSEL!!!
4 (15%)

Totaal aantal stemmen: 26

PrinsesJ

vakantie vraagje over België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 21:00

Vriendlief en ik willen deze zomer een weekendje weg..
Nou is Nl ook maar gewoon NL :P ..

Dus nou wouden wij graag een keer België ontdekken.

Nou willen wij dus graag naar een plek waar je wel leuk een drankje kunt gaan drinken (en voor mij eventueel leuk shoppen ;) ).
En als wij weer naar huis gaan wouden wij graag de laatste dag naar een attractie park of iets in die buurt.
Dus nou mijn vraag:
Welke stad komt hiervoor in de aanmerking, En welke attractie park ligt hierbij eventueel in de buurt?

Oja de franse taal beheren vriendlief en ik absoluut NIET :P

EDIT: Vriendlief en ik zijn er al uit dat het of Brussel of Antwerpen word
Laatst bijgewerkt door PrinsesJ op 07-07-10 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacky91

Re: vakantie vraagje over België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:02

brugge, dit is een hele mooie stad
veel cultuur enzo

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:06

Ik zou zeggen, Antwerpen en met als afsluiter Bobbejaanland.
Tenzij je natuurlijk iets grootst zoekt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:07

Brussel net geweest daar heb je mini europe bij het atomium een echte aanrader en het koninklijk paleis van belgie, je kan er shoppen en het is een mooie stad natuurlijk ook nog manneke pis.n gewoon de bus instappen om daar de boel te ontdekken, koop een 3dagen kaart voor 9,50 kan je overal instappen bus en metro atomium ligt buiten het centrum maar met metro en tram goed te bereiken.

PrinsesJ schreef:
Vriendlief en ik willen deze zomer een weekendje weg..
Nou is Nl ook maar gewoon NL :P ..

Dus nou wouden wij graag een keer België ontdekken.

Nou willen wij dus graag naar een plek waar je wel leuk een drankje kunt gaan drinken (en voor mij eventueel leuk shoppen ;) ).
En als wij weer naar huis gaan wouden wij graag de laatste dag naar een attractie park of iets in die buurt.
Dus nou mijn vraag:
Welke stad komt hiervoor in de aanmerking, En welke attractie park ligt hierbij eventueel in de buurt?

Oja de franse taal beheren vriendlief en ik absoluut NIET :P

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 21:13

ja we zitten inderdaad te twijfelen tussen Brussel en Antwerpen. Maar omdat wij er zelf nog nooit zijn geweest, toch maar even om informatie vragen :P

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:18

Gent is zeker een aanrader!

We zijn één van de top tien meest historische steden ter wereld! (als ik me niet vergis zelfs 2de)
Kan je heerlijk shoppen, terrasjes doen, eventueel gaan zwemmen en zonnebaden in de Blaarmeersen. Koetsritjes met toeristische info, een bruisend nachtleven! Ik kan wel blijven doorgaan :D

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:21

Brugge.
Volgens een toeristenenquete is het een van belgie's mooiste steden.
Met de Brugse reien,de zwanen,het kant,de chocolade en de mooie kerken én winkels :)

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:28

Probleem met Brugge is dat het nachtleven er echt miniem is, en de mensen er zodanig met een dialect spreken dat ze bijna onverstaanbaar zijn voor jullie Nederlanders :')

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:30

Als je weet naar waar je moet gaan heb je echt wel nachtleven hoor :P

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:37

Na 3,5 jaar uitgaan in Brugge verkies ik nog steeds Gent, en geloof mij; heb zo goed als alle plekjes in Brugge gezien. (vriendlief heeft er 24 jaar gewoond, en is kok, dus kent zowat alle café's/discotheken, ik vind er niks aan, maar dat hoeft daarom natuurlijk nog niet zo voor een ander te zijn! :) )
Gent is meer mijn ding, de studentenbuurt ook hé :)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:38

TS kiest tussen Brussel of Antwerpen..
Ik zou voor Antwerpen gaan.
Brussel is nogal veel franstalig & tis niet zo boeiend vind ik..

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:24

Ja en Brussel heeft bijkomend probleem, als je daar nederlands praat maak je het jezelf wat moeilijker... ;)

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:30

bedankt voor de reacites :) ..

@ LauEef: Hoezo maak je het je eigen daar moeilijker door nederlands te praten?? Ik kan maar echt een heeeeel klein beetje frans

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:55

Ja in Brussel heerst dat taalprobleem een beetje he. Ze vertikken het daar zo ongeveer om nederlands te spreken. Het is niet overal hoor, we hebben ook ergens gezeten waar de ober zijn best deed om Nederlands te praten, maar we hebben ook op plekken gezeten waar ze, zodra ze door hebben dat je Nederlands praat, je niet echt zo aardig meer aanzien wordt :Y)
Misschien is dat anders als je met een nederlandsaccent praat, maar als je naar Brussel gaat zou ik er zeker rekening mee houden. Verder is Brussel een hele mooie stad hoor, meer te zien dan bijvoorbeeld Antwerpen.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:56

en duits praten dan ?? :P praat ik gewoon nl met een duits accent :P

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:57

Uhm Duits weet ik niet, maar denk niet dat het een probleem oplevert. Of misschien eventueel engels. Haha, je kan natuurlijk altijd gewoon Nederlands praten hoor, je moet je niet aanpassen omdat zij moeilijk doen ;)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:59

klopt,in brussel is er veel te zien.
maar ik ben op schoolreis geweest in antwerpen met een gids & het was ook wel mooi :)

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 18:03

ja ik ben dus echt serieus een ras echte nederlander. Woon (serieus!!) 5 min van duitsland af.. en kan pas zins 2 jaar een béétjjee duits .. Enigste taal waar ik echt goed in was was engels .. Ik probeer me eigen toch altijd wel aan te passen. Omdat ik er ook altijd zo'n hekel aan heb dat de toeristen die naar nederland komen het gewoonweg vertikken om ook maar te proberen zich aan te passen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:14

Ja, maar van een toerist kun je nu niet verwachten dat ze direct de taal leren é. Maar engels kunnen spreken kan altijd handig zijn natuurlijk. Je kunt ook aangezien wat er gebeurt als je Nederlands spreekt.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:35

Ik vind Brussel & Antwerpen allebei leuk, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Antwerpen. Vooral omdat je zegt geen Frans te spreken, wat in Brussel toch wel een plus is. Ik weet niet of je dat wilt, maar als je 's avonds graag uitgaat, zou ik ook eerder voor Antwerpen kiezen. Ik vind dan Brussel niet meer zo gezellig..

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:47

antwerpen heeft zeker mijn voorkeur, ik vind dat echt een stad waar voor ieder wat wils is (ik ben waarschijnlijk ook een van de enige niet-autochtone antwerpenaar die de antwerpse mentaliteit leuk vind, maar ik vind hun rechtuite manier dus net leuk)

in brussel loop je inderdaad het risico om wel eens iets in de aard van 'c'est Bruxelles, c'est en français ici!' te horen. ik heb daar ook altijd de indruk dat je niet meer zo welkom bent trouwens als je je buiten de typische toeristische plekken begeeft... in winkels enz zul je in brussel niet meteen een probleem hebben nochtans hoor, in principe moeten ze je in beide talen verder kunnen helpen; tis meer op straat enz.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:56

ik ga met mijn vriend binnenkort naar antwerpen.
ben er al eens eerder geweest en beviel heel goed:)
regelrecht naast het station zit de dierentuin en er zijn een heleboel musea. qua shoppen weet ik niet hoe het zit :o (ben niet zo van het shoppen)

wij hebben een hotel zowat in het centrum voor 3 nachten+ontbijt, totaal 200 euro incl stuur maar een pb als je site wil weten;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:59

Ik rijd elke nacht een dik anderhalf uur door gent voor werk. Gent is erg mooi en heeft heel veel oude dingen. Buiten dat is er volgende week een week lang gentse feesten, dus heeeeeel erg veel te doen dan.

Brugge is geweldig omdat het een middeleeuwse stad is. Dus ontzettend veel te zien.

Antwerpen is gaaf om te winkelen en terrasjes te doen. Is erg veel te doen en heb je de ZOO en veel diamant zaakjes

Brussel is erg groot en erg veel te zien en niet voor niets de hoofdstad etc...

(woon in belgie op twee plekken, de ene is een 20 min van antwerpen, gent en brugge en de anders is 20 min van Brussel... dus makkelijk zat)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:49

Rintah schreef:
ik ga met mijn vriend binnenkort naar antwerpen.
ben er al eens eerder geweest en beviel heel goed:)
regelrecht naast het station zit de dierentuin en er zijn een heleboel musea. qua shoppen weet ik niet hoe het zit :o (ben niet zo van het shoppen)

wij hebben een hotel zowat in het centrum voor 3 nachten+ontbijt, totaal 200 euro incl stuur maar een pb als je site wil weten;)

Vanaf station is het een dikke 5 minuten wandelen naar de grote winkelstraat van Antwerpen (de meir) :D Als je de meir voorbij loopt, richting groenplaats, heb je ook allerlei leuke kleine straatjes met winkels, voor als je eens wat anders zoekt als H&M, Zara, Kruidvat,.. En vanaf de groenplaats is het ook niet ver richting de kaai waar je enorm leuk en gezellig kan dineren!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:20

mijn beagle die heeft vannacht weer gent verkent in zijn eentje. Stapte uit om bij het hotel wat af te leveren en toen besloot hij weer even een blokje om te doen. Dus ik weeeeer moeten fluiten en wachten. Gelukkig is het best een brave vent en komt hij snell terug als ik fluit. Maar daar bij het hotel zijn ze het beu dat ik altijd fluit, soms dan gaat de beagle samen met mn duitse herder wandelen. Vannacht zat die vast, dus beagle in zijn eentje...
Gent heeft een historisch gedeelte en dat wou hij dus duidelijk gaan bekijken ( zoals alle andere keren). En qua uitgaan zit je daar helemaal geweldig. Gent is een studente stad en de charlatan is elke avond druk, druk, druk... rijd er elke nacht langs en de straat staat dan tjokker blok vol met feestgangers... elke nacht!