Ik ga met een vriendin samen. Tegen die tijd zijn we allebei 23, en ik heb dan bijna 5 jaar mijn rijbewijs. We staan voor alles open, willen het liefst 4 a 5 weken. Onze voorkeur gaat uit naar een reis van kust tot kust, met een paar punten die we toch wel willen bezoeken (Grand Canyon, Niagara Falls, Florida). We houden van gezelligheid maar zijn geen feestbeesten, we gaan om het land te zien, niet om 5 weken te feesten en op het strand te liggen. Natuur bekijken, cultuur opsnuiven, pretpark in.

Er zijn verschillende organisaties die rondreizen aanbieden, je bent echter afhankelijk van de route die zij aanbieden (en ben nog niks tegengekomen dat al onze punten aan doet). Het o.a. gekeken bij Djoser, komt het dichtst in de buurt van wat wij zoeken. Dit zijn dan groepsrondreizen, groepen van ong. 15 personen in een busje, en dan de keuze tussen slapen op een camping of in een hotel.
Ook gekeken voor een rondreis met een camper. Veel vrijheid, maar niet de gezelligheid van een vaste groep, niet de ervaring van een gids/reisleider, etc. Andere mogelijkheid is het rondreizen met een auto, maar daar komen dan weer de kosten van een hotel voor 5 weken boven op.
Mijn voorkeur gaat uit naar een groepsreis, echter een rondreis voor 4 weken is moeilijk te vinden (we plakken er dan zelf eventueel nog wat dagen New York oid achteraan). Ook wil ik beslist alle dingen kunnen doen die ik daar wil zien (niet later spijt hebben, 'had ik dat maar gedaan...'), maar ik ben nog student en kan geen 10.000 besteden voor een maandje vakantie.

Iemand ervaring met een rondreis Amerika, een groepsreis, of zelf rondtrekken met de auto of camper?