Hoe kom je aan werk in het buitenland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Hoe kom je aan werk in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 00:40

Hoi hoi! :wave:

Ik ben op zoek naar werk in het buitenland (wel binnen Europa) voor een half jaar tot 9 maanden, maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen met zoeken. De enige resultaten die ik krijg als in Google zijn werkvakanties, waarbij je dus moet betalen om te werken :? %)

Dat is dus niet wat ik zoek. Ik wil gewoon werk, in een winkel of in de horeca of weet ik het wat, maar dan in het buitenland. Ik wil liever geen au pair worden, ben namelijk op zijn zachtst gezegd geen kindervriend :n

Mijn voorkeur gaat hierbij uit naar Frankrijk, Duitsland, Engeland of Oostenrijk. Een Scandinavisch land is eventueel ook een optie.

Waar begin ik deze zoektocht?

Alvast heel erg bedankt! :)
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 03-07-10 00:49, in het totaal 2 keer bewerkt

TurdusMerula

Re: Hoe kom je aan werk in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:40

Wat voor een werk doe je hier?

En moet het nog aansluiten bij een bepaalde opleiding of richting?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 00:41

Momenteel werk ik bij het boekenfondsbeheer, hiervoor heb ik in de bediening gewerkt, maar ik ben erg leergierig, dus iets anders is ook welkom.

Ik heb mijn havo-diploma en het hoeft niet per se ergens bij aan te sluiten, omdat ik nog niet echt een idee heb wat ik wil gaan studeren. Ik wil gewoon even weg hier :)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 07:20

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:12

Tsja, gewoon gaan zou ik zeggen. :D Regel een hotelletje voor de eerste 2 weken en ga fanatiek op banenjacht.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:16

Zoeken je kan al zo veel baantjes vinden gewoon vanuit je luie stoel hier in Nederland, dat je daar nog niet achter bent geeft al blijk dat je nog niet gezocht hebt.
Verder kan ik je alleen adviseren om te gaan, en dan daar écht te gaan zoeken. Ga vragen, bij mensen of bedrijven langs. Het komt je echt niet zomaar aanwaaien terwijl je hier op bokt zit hoor!

Succes! (Werken in het buitenland is een geweldige ervaring!)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:21

Ik ben laatst met een site bezig geweest die hierin bemiddelt ! Op dit moment kan ik even niet meer op de naam komen, je hoort zsm van mij :)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:18

jodi schreef:

Lijkt me echt superleuk!

TS met de zoekfunctie vind je in deze rubriek meer topics met heel wat internet adressen van sites waar je verder mee kan.

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:20

Ik heb jááááááááren geleden via Homac gewerkt in Belgie (dressuurstal) en Oostenrijk (springstal). Maar da's natuurlijk wel als je in de hippische sector wilt werken :)

Veel succes en plezier! Werken in het buitenland is een superleuke ervaring :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 12:24

jodi schreef:

Ik hou in ieder geval al stukken meer van geiten dan van kinderen :+
Ik ben alleen op zoek naar werk vanaf over een paar maandjes of zo, en dan tot (en met) de zomervakantie van 10/11 :)

ELpatcho schreef:
Zoeken je kan al zo veel baantjes vinden gewoon vanuit je luie stoel hier in Nederland, dat je daar nog niet achter bent geeft al blijk dat je nog niet gezocht hebt.
Verder kan ik je alleen adviseren om te gaan, en dan daar écht te gaan zoeken. Ga vragen, bij mensen of bedrijven langs. Het komt je echt niet zomaar aanwaaien terwijl je hier op bokt zit hoor!

Succes! (Werken in het buitenland is een geweldige ervaring!)

Ik heb wel gezocht, maar ik vond dus voornamelijk die "werkvakantie" bedrijven en bedrijven waarbij het via een soort uitzendbureau werd geregeld, maar moet zeggen dat ik dat ook niet helemaal zie zitten.

Nathalie schreef:
Tsja, gewoon gaan zou ik zeggen. :D Regel een hotelletje voor de eerste 2 weken en ga fanatiek op banenjacht.
Dit vind ik dan wel echt een superplan, alleen wel een beetje risicovol. Maar het is zeker te overwegen :j

Luckymoon schreef:
Ik heb jááááááááren geleden via Homac gewerkt in Belgie (dressuurstal) en Oostenrijk (springstal). Maar da's natuurlijk wel als je in de hippische sector wilt werken :)

Veel succes en plezier! Werken in het buitenland is een superleuke ervaring :)

Ik ben niet op zoek naar werk in de paardensector, ik ben een waardeloze ruiter namelijk en hele dagen stallen uitmesten kan ik vast ook wel ergens in Nederland :')

Ik zal nog eens door BEU heenspitten, misschien heb ik gisteren nog iets over het hoofd gezien :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:29

Nathalie schreef:

inderdaad gewoon gaan. Zeker als je in een toeristische plaats gaat zitten vind je wel ergens iets in de horeca. je kunt ook grote campings proberen, horeca of entertainment (Eurocamp e.d.).
Of via internet gewoon zoeken naar grote campings, restaurants, bars in diverse aantrekkelijke plaatsen. Er zal er uiteindelijk vast wel eens zijn die personeel kan gebruiken.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:50

Ik ben zowel via een internetadvertentie aan werk in het buitenland gekomen als gewoon erheen gegaan en zo zoeken.

Via internet ben ik helaas verkeerd terecht gekomen. Ik kende niets of niemand daar in de buurt en zat afgelegen in de bergen dus kon niet zomaar weg, daarbij wilde ik de paarden niet zomaar achterlaten waar ik voor zorgde want als ik niet deed wie zou het dan doen :\ . Ik raad ook zeker niet aan om naar een land te gaan waar je de taal niet kent en waar de mensen engels weigeren te spreken :+ .
Mijn zusje had meer geluk, zij kwam via internet bij nederlandse mensen in frankrijk met een camping, dit jaar gaat ze er voor de derde keer heen om te werken :) .

Ook ben ik gewoon naar het buitenland gegaan en daar gewoon rondvragen in winkels en eerst veel mensen leren kennen, via via kom je dan wel makkelijk in het werkcircuit terecht. Dit is me een stuk beter bevallen en heb zo een hele leuke tijd gehad :j .

Het belangrijkste vind ik vooral om ervaringen van anderen te horen, dit kan je een hoop ellende schelen :j .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:53

Druiven plukken in Frankrijk? Staan ieder jaar advertenties voor.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 23:44

Dat lijkt me zomerwerk, Sizzle, of plukken ze die druiven ook in andere jaargetijden? Ik heb de ballen verstand van wijnteelt :+

Dat wat je zusje doet klinkt erg leuk, IcePrincess, ik ga eens goed de oren en ogen open houden :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:15

Melsh schreef:
Dat lijkt me zomerwerk, Sizzle, of plukken ze die druiven ook in andere jaargetijden? Ik heb de ballen verstand van wijnteelt :+

Najaar geloof ik (oktober) maar wellicht hebben ze daarna ook werk in het opwerken ervan?
Ik weet enkel dat ik regelmatig dit soort advertenties zag, weet er verder ook niets van.

In de winter zoeken ze vaak mensen in skigebieden voor horeca (en evt skiles). Verdien je niet veel mee, maar je hebt een leuke tijd.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 16:21

Ben geen wintersporter, vind dat doodeng, maar op zich is dat druiven plukken best een goed idee, kan ik terwijl ik dat doe ander werk voor daarna zoeken :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:26

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 16:28

Oh, dankjewel! :))

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:53

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 16:56

Ja, maar voorzover ik daar wijs uit kon, vond ik er niet zoveel geschikts...

Ik ben nu via de mail met de in Duitsland wonende dochter van een kennis aan het bekijken of er bij haar in de stad vacatures zijn :))

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:28

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:57

poeh er valt zoveel te doen :j
in veel steden zijn er op helpdesks wel native speakers nodig, of wat dacht je van het geven van fietstours aan toeristen, of horeca, etc. gewoon veel uitzendbureaus aanschrijven, eens een weekje heen gaan en je cv overal droppen, etc.
zo heb ik het gedaan in barcelona :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 23:58

Goed plan :))

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:59

heb nog wel een kamer te huur hier :+ :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 00:00

Ik denk niet dat je het overleeft met mij _O-