Dure camera meenemen op vakantie, wat is handig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Dure camera meenemen op vakantie, wat is handig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 17:58

:wave:

Over 3 weken ga ik samen met een vriendin (Annemiekvm) op vakantie.

Nu wil ik uiteraard graag mijn camera meenemen. (Canon 50D + Canon 70-200/ F2.8 lens.)

Hoe ga ik dit organiseren. Ik wil 'm eigenlijk als handbagage meenemen, is dat mogelijk? Ik wil 'm sowieso niet bij de gewone bagage hebben, aangezien ze daar niet altijd al te netjes mee omgaan.

Hoe krijg ik mijn camera veilig mee?

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes,
Sanne

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 17:59

Mijn ouders hadden hem in handbagage gedaan. Ging allemaal goed. En hadden ook een dure camera!

tantethee

Re: Dure camera meenemen op vakantie, wat is handig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:01

ja in de handbagage. ik heb een grote rugtas voor mijn camera's waar ik nog wel wat spulletjes bij in kan proppen, en zo zou ik het meenemen

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:01

Als ik op vakantie ga met het vliegtuig neem ik mijn Canon altijd mee in de handbagage. Vind ik een stuk veiliger. :)

Ook als je de toerist uithangt gewoon in je tas houden, vooral niet om je nek hangen: dan laat je meteen zien wat je te bieden hebt. En natuurlijk wel goed op je tas letten. Het handigst is dan een schoudertas die je wat meer naast je/richting je buik draagt. Ziet er niet heel stijlvol uit maar met een rugzak of een schoudertas die je meer op je rug draagt ben je zo de sjaak.

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:14

Ik heb voor mijn spiegelreflex een tas waar deze goed in past. De lens kan ik op de body laten zitten (heb een nikon D40X met 18-200VR lens) De cameratas is 25x15x25 LxBxH. deze stop ik onder in een stevige rugzak met bodemplaat dan een handdoek of dikke trui erop. Ik heb hem zo al meegenomen naar oa Venezuela en Brazilie. Nooit problemen mee gehad. Op deze manier neem ik hem dan ook mee met uitstapjes. Op momenten van gebruik had ik de camera gewoon om mijn nek hangen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:16

Eén ding: neem een aankoopbewijs mee, zodat je kunt aantonen dat je het ding al had voordat je op vakantie ging. Je kunt anders goed de sigaar zijn bij de douane...

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 18:18

Ik heb deze tas;

Afbeelding

Ben bang dat die niet door gaat als handbagage tas.:= :+

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 18:18

Ibbel schreef:
Eén ding: neem een aankoopbewijs mee, zodat je kunt aantonen dat je het ding al had voordat je op vakantie ging. Je kunt anders goed de sigaar zijn bij de douane...

Oef dat is een goede. Daar zou ik nooit aan gedacht hebben! Bedankt!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:19

Toegestane afmetingen voor handbagage kan je vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:22

Kan gewoon mee met handbagage hoor, als tas maar aan de afmetingen en gewicht voldoet.

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:23

Ik neem geen aankoop bewijs mee. Die ligt veilig thuis. Stel dat ik die kwijt raak of dat het beschadigd. Dan ben ik bij eventuele garanties veel verder van huis. Bovendien komen er snel genoeg gebruikerssporen op een camera. De enige tip die ik je nog wel kan geven is neem een extra filter mee. Gewoon een simpele zodat bij veel wind aan zee (dus veel zout op je lens) je de filters kunt wisselen en deze goed kunt schoonmaken. Neem ook meerdere sd kaartjes mee zodat je deze om de dag kan wisselen. Wordt de camera gestolen dan heb je iig nog wat vakantiefoto's.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:25

ik zou m echt in je handbagage doen :j
in je koffer kan je hem nog zo goed inpakken, maar ze gooien die tassen echt alle kanten op... niet goed voor je camera :n

Ik kan bij menzis een hele handige kortlopende reisverzekering nemen, kan je een pakket samen stellen en hoe lang je m wil, super!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 18:28

Afmetingen; 55 cm x 35 cm x 25 cm
Gewicht; 5 kg

Qua gewicht moet het haalbaar zijn, maar of het ook haalbaar is qua afmetingen.. Ben bang van niet.

Hij gaat sowieso met mijn handbagage mee & niet met de gewone bagage. Dat durf ik niet aan.

Rabbeltje; filter zat ik idd ook al aan te denken & extra kaartje neem ik sowieso mee. :)

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:30

die tas mag als handbagage
de mijne kan zelfs mee als handbagage
heb ik toen ik hem kocht speciaal om gevraagd.
ik heb een rugtas / trolley

kwa kilo's zou ik wel een probleem hebben nu met de de 1ds die is wel lomp zwaar de tas weegt ook al een kilo.. :(:)

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:20

Ik spam even wat pics van mijn tasje. Kwaliteit is bagger, maar ze zijn dan ook even snel genomen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:28

Ik ben een tijdje terug met mijn vriend en een vriend van mijn vriend op vakantie geweest. Ze hadden allebei (dure) camera's en lenzen bij zich. Mijn vriend heeft zijn camera in een tasje dat precies om de camera paste in mijn handbagagetas gedaan. En die vriend had zo'n zelfde soort rugtas als de ts laat zien op de foto. Het meenemen van de camera's als handbagage was geen enkel probleem en is helemaal goed gegaan.

Die vriend had overigens een speciale camera-rugzak waarbij de rits tegen zijn rug aan zat en het onmogelijk was voor 'mensen met minder goede bedoelingen' de camera eruit te halen zonder dat de tas van zijn rug was.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:31

Ik neem hem ook altijd mee in mijn handbagage, meestal neem ik maar een lens mee (goedkoop kitlensje werkt het fijnst, groothoek en toch wat zoom.). Afgelopen jaar heb ik mijn 70-300 ook meegenomen, omdat we dolfijnen gingen spotten. Ik heb een rugzak waar best wat inpast. Daar doe ik ook mijn paspoort, portemonnee, eten en drinken en mobiel in. En ik heb ook een reistrolly. Als ik veel mee wil nemen als handbagage dan doe ik de lenzen en de camera los in deze tas (ingewikkeld in een dekentje).

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:32

Kan als handbagage hoor. Mn vader neemt hem ook altijd zo mee, net als alle andere elektronica (laptop bv).
Volgens mij gaat t in een gewone tas mee dacht ik.. Is verder niks mee gebeurd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:24

Ik neem mijn camera ook altijd als handbagage mee......... heb voor vakanties een andere lens gekocht. Ga mijn 70-200 echt niet mee nemen. Niet eens zozeer het risico, maar wel dat ik het onhandig groot en zwaar vind.