Paar maanden werken in de USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zarena

Paar maanden werken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 22:13

Hoi!

Ik ben me wat aan het oriëteren wat betreft voor een paar maanden naar Amerika gaan, om daar te werken.. Ik ben geslaagd voor mn VMBO diploma en ga dit jaar dus eigenlijk naar het MBO. Maar ik zit er over te denken eerst naar Amerika te gaan, voor het liefst 3/4 maand. Ik wil daar graag werken, ipv een high school.. Het werk zou ik dan het liefst zoeken in de paarden, of horeca (heb horeca ervaring, werk nu een jaar bij vd valk).. Ik kan me redden met de Engelse taal, maar dit kan nog zeer verbeterd worden, en ik vind Amerika heel interessant. De staten waar ik het liefst heen ga zijn: Alaska, Florida, Nevada of Californie..

Heeft iemand ervarinng met deze 'soort stages' en hoe realiseer je zoiets?

Lydia_

Re: Paar maanden werken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:14

Als je dit jaar net naar het MBO gaat, ben je 16/17?
Je moet minimaal tot je 18e naar school (volgens mij ook in Amerika)..

Fardau84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:18

Zonder visum kun je niet werken in Amerika. Je mag maximaal 90 dagen (3 maanden) zonder visum in Amerika verblijven, maar dan mag je niet werken.
Ik ben zelf inmiddels vier keer in Amerika geweest om te "werken" op een hengstenhouderij. Drie keer zonder visum en dus maar voor drie maanden en een keer zeven maanden met visum. Een visum krijg je niet makkelijk en is erg duur (ruim 1000 dollar) dus als ik jouw was zou ik drie maanden gaan en dan "op vakantie". Niet zeggen dat je gaat werken dus, want dan word je op het eerste vliegtuig terug naar Nederland gezet ;)

Engelse taal leer je vanzelf als je daar bent...paar weken en je droomt zelfs in het Engels ;)

De eerste keer dat ik naar Amerika ging zat ik trouwens nog op het MBO en was ik 17. Was verder geen probleem hoor. Ik ging gewoon met een vriendin drie maanden reizen en vrienden bezoeken :+

Zarena

Re: Paar maanden werken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 22:20

Oh ja inderdaad, over dat visum heb ik gelezen.. Best duur dus.. Dan zou ik idd eerst 3 maanden moeten doen...
Waar ben jij geweest dan in Amerika, en op welke leeftijd ging je, en hoe is het je bevallen? :)

Ik heb trouwens om bepaalde redenen vrijstelling gekregen, en ben ik niet leerplichtig meer..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:21

ik ben naar amerika geweest toen ik 17 was. wel als stage maar toch. dus volgens mij moet het kunnen.

er zijn veel mensen die contacten hebben in amerika (friese paardenhandelaren) en ze staan te springen om nederlanders.
zelf ben ik via het fjordenstamboek daar gekomen.
en we zijn 3 maanden -1 dag geweest. zonder visum. wel illegaal aan het werk dus,
we kregen geen geld, maar gewoon kost en inwoning of zo. en het ticket werd betaald

Fardau84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:25

Zarena schreef:
Oh ja inderdaad, over dat visum heb ik gelezen.. Best duur dus.. Dan zou ik idd eerst 3 maanden moeten doen...
Waar ben jij geweest dan in Amerika, en op welke leeftijd ging je, en hoe is het je bevallen? :)

Ik heb trouwens om bepaalde redenen vrijstelling gekregen, en ben ik niet leerplichtig meer..

Ik heb in Michigan gewerkt (http://www.friesianconnection.com), maar ben ook in Nevada en California geweest en dat is echt superrrrrr mooi!!!
De eerste keer was ik 17 jaar en ging ik voor mijn buitenlandstage. De jaren daarna ging ik voor vakantiebaantje/vakantie. Ticket werd dan betaald en ik had kost en inwoning. Nadat ik afgestudeerd was van mijn HBO opleiding ben ik zeven maanden gegaan. Het heeft bijna een half jaar geduurt voordat ik mijn visum eindelijk had en ik had het geluk dat mijn werkgever het betaalde ;)

Aangezien ik vier keer ben geweest en in September weeeeer terug ga blijkt wel dat het mij super goed bevallen is. Ik vind het een fantastisch land!!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:37

Ik ben net een paar weekjes terug uit Kansas :) Heb daar ook "gewerkt" (dus geen visum) voor 6 weekjes. Is me erg goed bevallen ;) Meer weten? Zie de link in mijn onderschrift :) Echt heel tof!