Zuid oost azie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soph12

Zuid oost azie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 14:05

Het is bijna zover! Over precies 3 dagen stap ik in het vliegtuig om de komende 4,5 maand in zuid oost Azië te vertoeven. Ik zal 2 maanden stage gaan lopen in Kuala Lumpur en 2,5 maand rondreizen. En dat laatste is waarom ik het topic heb geopend! Wie heeft er tips over must-see's, hoelang naar welk land enz enz! Ik ben vorig jaar al een week in Bangkok geweest als stop-over voor mijn reis naar australië (hihi ik heb enorm het reisvirus te pakken, ben nog geen half jaar thuis!) dat is dus al bekend gebied, maar de rest staat helemaal open. ahhhh ik kan niet wachten te gaan :D :D :D

Fenn

Re: Zuid oost azie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:07

Waar wil je heen en wat wil je doen? Ik vond Laos echt supergaaf, maar zou dat wat aan het einde van het reizen plannen (of halverwege). Daar kan je wat meer de tijd nemen en is het allemaal wat relaxter en een plaatsje als Vang Vieng, da's pas tof als je het sight seeing moe bent. (luang prabang is ook heel mooi).

Het noorden van Cambodja ben ik niet geweest (Behalve in Kratie=dolfijnen spotten), maar ik hoorde viavia dat het daar ook heel mooi was. Minder toeristisch en echt prachtige natuur.

Vietnam heb ik wel gezien, ik ben er een maand doorheen gereisd, maar dat is best kort en ik heb ook dingen overgeslagen. Heel gaaf vond ik het om daar een fietsje te huren (scooter durfde ik niet :o ) en wat meer het platteland op te gaan. Je hebt in Vietnam veel mooie dingen. Als je twijfelt tussen Halong Bay en Sapa, doe dan Sapa. Ik ben naar Halong Bay gegaan en achteraf gezien had ik Sapa liever willen zien.
Wat eigenlijk het beste en makkelijkste is, daar heen gaan en dan horen van andere mensen waar die vandaan komen en waar ze heen gaan. Dan hoor je vanzelf wat de leukste plekken zijn. Ik ben ook zonder plannen naar Cambodja gegaan en heb toen met behulp van Lonely Planet en medereizigers de rest van de route uitgestippeld.

Veel plezier!

_Michelle_

Re: Zuid oost azie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:40

Gaaaf, heel veel plezier! Ik ben in Thailand en Maleisie geweest dus alleen tips daarvoor :P
Maleisie: absoluut Perhentian Islands!! Zoo mooi :D Verder Cameron Highlands en Taman Negara. Ga niet naar Pulau Pangkor, daar is niks aan. Ik denk dat Borneo ook heel gaaf is maar ben ik niet geweest.
Thailand: Koh Phi Phi is leuk en mooi. Phuket vond ik stom en velen met mij. Chiang Mai is denk ik leuk maar ben ik niet geweest. Ko Phangan voor full moon party?

Als je nog meer vragen over deze landen hebt hoor ik het wel ;)