Waar wil je heen en wat wil je doen? Ik vond Laos echt supergaaf, maar zou dat wat aan het einde van het reizen plannen (of halverwege). Daar kan je wat meer de tijd nemen en is het allemaal wat relaxter en een plaatsje als Vang Vieng, da's pas tof als je het sight seeing moe bent. (luang prabang is ook heel mooi).
Het noorden van Cambodja ben ik niet geweest (Behalve in Kratie=dolfijnen spotten), maar ik hoorde viavia dat het daar ook heel mooi was. Minder toeristisch en echt prachtige natuur.
Vietnam heb ik wel gezien, ik ben er een maand doorheen gereisd, maar dat is best kort en ik heb ook dingen overgeslagen. Heel gaaf vond ik het om daar een fietsje te huren (scooter durfde ik niet
) en wat meer het platteland op te gaan. Je hebt in Vietnam veel mooie dingen. Als je twijfelt tussen Halong Bay en Sapa, doe dan Sapa. Ik ben naar Halong Bay gegaan en achteraf gezien had ik Sapa liever willen zien.
Wat eigenlijk het beste en makkelijkste is, daar heen gaan en dan horen van andere mensen waar die vandaan komen en waar ze heen gaan. Dan hoor je vanzelf wat de leukste plekken zijn. Ik ben ook zonder plannen naar Cambodja gegaan en heb toen met behulp van Lonely Planet en medereizigers de rest van de route uitgestippeld.
Veel plezier!