Ik ben inmiddels terug van Costa Rica en het was echt prachtig
Ik zal even een verslagje maken mocht het voor iemand handig zijn.
Wij zijn aangekomen in San José , de hoofdstad , een paar musea bezocht.
Dan 3 dagen Tortuguero , zoals al gezegd is het echt meer dan de moeite waard om daar naar toe te gaan. Wij hebben er veel apen, vogels , leguanen enz.. gezien.
Dan zijn we naar de Caraïbische kust gegaan , ook de moeite waard. Daar leeft echt nog een reggae styl
Lijkt net of je in Jamaica bent aangekomen
En natuurlijk een prachtig strand
Dan Arenal , mooi om te zien en s'avonds zie je er idd de lava uitstromen als je geluk hebt. En natuurlijk de warm water baden zijn zalig.
Daarna verder naar Monte Verde mooi om te wandelen en wij hebben er ook canopy gedaan en dat was echt prachtig over de bergen.
Dan Manuel Antonio , zijn we zondag aangekomen en we wouden maandag het park bezoeken maar dan is het gesloten
Daarna Ricon de la vieja , we zijn er gaan paardrijden en je kan er mooie wandelingen maken
We zijn ook nog even gaan uitrusten aan de kust voor we naar Nicaragua gingen
We zijn 3 dagen in Nicaragua geweest en dat was echt een cultuurshock , Nicaragua is veel armer dan Costa Rica en dat valt meteen op als je de grens over gaat! Het is wel een mooi landschap en er zijn ook veel vulkanen om te bezichtigen
Uiteindelijk zijn we nog 5dagen naar Tamarindo gegaan om aan het strand te liggen
(en ik heb er leren surfen wat helemaal geweldig was
)
Ik denk dat dit het zo was
Het eten viel al bij al nog wel mee alleen de gaollo pinto (rijst en bonen) als ontbijt kreeg ik na 2 weken echt niet meer binnen
Ik heb veel arroz (rijst) con mariscos (zeevruchten) gegeten dat smaakt een beetje naar paella
en veel pasta met vanalles op.
Het is er idd niet erg goedkoop , wel iets goedkoper dan hier vind ik. We hebben zelf een auto gehuurd en daarmee rond gereden en dat is heel goed te doen.
Een beetje spaans spreken is toch een must vooral in restaurants waar de meeste geen Engels kennen/kunnen.
Gewoon de basis woordjes.