Costa Rica &Nicaragua

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nova3

Costa Rica &Nicaragua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 10:01

Hey :D

Wij vertrekken over een weekje alweer naar Costa Rica , helaas vliegen over New York.
We zijn er nog nooit geweest maar het lijkt ons een erg mooi land!
We hebben een auto gehuurd en al enkele hotels geboekt maar verder dus helemaal vrij!
Iemand tips met wat we zeker moeten gaan bekijken? Lekker eten (ik vrees dat het na 3x Azië , waar het SUPER lekker is , een beetje gaat tegenvallen) ?

Groetjes!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:47

Tips heb ik helaas niet, maar ik vertrek zelf medio september naar Costa Rica, dus ik zou het heel leuk vinden als je jouw belevenissen (en tips) hier zou willen posten.

Een kleine voorbereidende tip: Als je een Iphone hebt kun je een gratis app. downloaden. Daarin staat info over Costa Rica wat betreft natuur, maar ook wat betreft eten. Van alle maaltijden staan er foto's op. Zelf vond ik dat heel handig, want als ik dan de menukaart niet snap, dan zoek ik gewoon de foto erbij en de NL vertaling en kan ik makkelijker bepalen of ik iets wel lust of niet. :o

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:19

Ik ben in 2007 bijna een maand naar Costa Rica geweest. Echt een geweldig land maar wat je zegt, het eten gaat tegenvallen, haha Ik ben namelijk ook 2 x in Maleisië geweest waar het eten dus inderdaad heerlijk is dus die vergelijking snap ik wel. Wat misschien ook een beetje gaat tegenvallen zijn de prijzen (ook weer in vergelijking met Azië). Reken voor een maaltijd, excursie en alles maar gewoon op Hollandse prijzen
Maar... Costa Rica is een fantastisch mooi land. Ze zeggen niet voor niks dat het één groot natuurpark is.
Wat zeker een bezoek waard is, is de stad La Fortuna waar je de El Arenal kunt bekijken, een nog werkende vulkaan. Als je 's avonds gaat kun je daar de lava nog zien stromen. Wij hebben een excursie geboekt bij Mr. Lava Lava in La Fortuna. Hij garandeert dat je lava stromen ziet en anders krijg je je geld terug.
Parismina vond ik ook erg mooi, dat ligt midden in de moerassen, je kan er alleen per boot komen. Manuel Antonio National Park ook een aanrader! Quepos, leuk stadje om een paar dagen te blijven. Daar zitten ook wel wat goede restaurantjes en verder is langs de kust eigenlijk gewoon alles mooi. Het plaatsje Cahuita is ook erg leuk, heeft ook weer een National Park en ik heb daar bij Big Joe een fantastische paardrijtocht gemaakt!
Tortuguero schijnt ook fantastisch te zijn maar helaas zijn wij daar niet geweest omdat het lastig te bereiken is. Wij hadden geen huurauto maar deden alles met de bus, wat op zich goed te doen is hoor.
Nou, dat was Costa Rica in het kort. Ik kan je aanraden een Lonely Planet te kopen, dat is op mijn reizen toch echt altijd mijn bijbel en eerlijk gezegd maakt het niet zoveel uit waar je in Costa Rica naar toe gaat want zonder overdrijven; echt alles is mooi!
Wat ook wel fijn is, de meeste Costa Ricanen spreken goed Engels (dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Mexicanen) dus als je een beetje Spaans spreekt dan red je je verder prima in het Engels.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 11:33

Ik ben inmiddels terug van Costa Rica en het was echt prachtig :)
Ik zal even een verslagje maken mocht het voor iemand handig zijn.

Wij zijn aangekomen in San José , de hoofdstad , een paar musea bezocht.
Dan 3 dagen Tortuguero , zoals al gezegd is het echt meer dan de moeite waard om daar naar toe te gaan. Wij hebben er veel apen, vogels , leguanen enz.. gezien.
Dan zijn we naar de Caraïbische kust gegaan , ook de moeite waard. Daar leeft echt nog een reggae styl :) Lijkt net of je in Jamaica bent aangekomen ;) En natuurlijk een prachtig strand :D
Dan Arenal , mooi om te zien en s'avonds zie je er idd de lava uitstromen als je geluk hebt. En natuurlijk de warm water baden zijn zalig.
Daarna verder naar Monte Verde mooi om te wandelen en wij hebben er ook canopy gedaan en dat was echt prachtig over de bergen.
Dan Manuel Antonio , zijn we zondag aangekomen en we wouden maandag het park bezoeken maar dan is het gesloten :o
Daarna Ricon de la vieja , we zijn er gaan paardrijden en je kan er mooie wandelingen maken
We zijn ook nog even gaan uitrusten aan de kust voor we naar Nicaragua gingen ;)
We zijn 3 dagen in Nicaragua geweest en dat was echt een cultuurshock , Nicaragua is veel armer dan Costa Rica en dat valt meteen op als je de grens over gaat! Het is wel een mooi landschap en er zijn ook veel vulkanen om te bezichtigen ;)
Uiteindelijk zijn we nog 5dagen naar Tamarindo gegaan om aan het strand te liggen :Y) (en ik heb er leren surfen wat helemaal geweldig was :D :D )

Ik denk dat dit het zo was :) Het eten viel al bij al nog wel mee alleen de gaollo pinto (rijst en bonen) als ontbijt kreeg ik na 2 weken echt niet meer binnen :P Ik heb veel arroz (rijst) con mariscos (zeevruchten) gegeten dat smaakt een beetje naar paella ;) en veel pasta met vanalles op.
Het is er idd niet erg goedkoop , wel iets goedkoper dan hier vind ik. We hebben zelf een auto gehuurd en daarmee rond gereden en dat is heel goed te doen.
Een beetje spaans spreken is toch een must vooral in restaurants waar de meeste geen Engels kennen/kunnen.
Gewoon de basis woordjes.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:48

Hé, wat leuk ElineBungle, jouw reis toont erg veel overeenkomsten met mijn reis toentertijd! :D
Ik krijg gelijk weer zin om terug te gaan! Ik kan mij nog herinneren dat wij toen met Pasen in San Jose aankwamen en dan is er dus echt helemaal niks open! Omdat Pasen daar een heel belangrijke feestdag is, is echt iedereen vrij en er reden dus ook geen bussen e.d. Wij waren daarom min of meer verplicht 3 dagen in San Jose te blijven en dat is best lang als er niets open is :o Maar de rest van de reis heeft dat meer dan goed gemaakt!