Inpak tips gevraagd!!! Aarrghh

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Preddy

Inpak tips gevraagd!!! Aarrghh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 00:45

Pfff %) Ik draai langzaam door hier. Okay de feiten op een rijtje!

* 1 week vakantie naar de zon
* Een officieel te kleine koffer (het is nl een soort van middelmaat)
* Een schoenenverslaving
* Een jurkjes verslaving
* Mega strandlaken
* Max 20 kg.

HELP!!! -O- Wie heeft er tips voor het effectief inpakken van een koffer? Ik heb de neiging om mn hele kledingkast mee te nemen. Ook rijzen de vragen: "Spijkerbroek zoja hoeveel?" Of "Jasje mee?" of "hoeveel vestjes/hempjes??"

Ik geloof niet dat ik eerder zo'n inpakdilemma heb gehad, het komt echt omdat de koffer kleiner is dan ik gewend ben denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 01:15

wanneer moet je weg dan? Je hebt van die zakken, kan je vacuum zuigen en dan neemt alles minder ruimte in beslag :')

Ik heb die gebruikt toen ik met school 3 dagen in de belgische ardennen ging ' backpacken ' >;) :D en voor 4 dagen bagage in een veels te kleine zware rugtas moest proppen :P

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 01:18

Dat lijkt me toch niet zo lastig? aangezien je wel wat wilt zien van het land zou ik makkelijke schoenen meenemen die overal bij kunnen 1 paar in je koffer.. 1 aan je voeten verder 2 shirtjes me korte mouwen, 1 met lange een dun jasje 1 rokje/korte broek 1 lange. En natuurlijk 1 badlaken en een bikini...

voordeel van weinig mee? zo kun je wat mee terug nemen. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 01:21

3 shirtjes :oo , in een warm plak land....
Dat zou ik dan weer niet doen... :P Tenzij je geld vrij hebt gehouden om daar te shoppen natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-06-10 01:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 01:21

Ik snap het probleem ook niet helemaal, ik ga meestal 2 of 3 weken weg en mag ook maar 20 kilo meenemen. Je gaat een week dus kan hooguit 7 paar schoenen en 7 jurkjes meenemen.

Als zelfs dat niet past denk ik dat de beste optie toch is om een nieuwe koffer te kopen. Al dan niet voor een prikkie bij de v&d ofzo.

Anna

Re: Inpak tips gevraagd!!! Aarrghh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:52

Je gaat naar een warm land, en je zegt dat je een jurkjesverslavind hebt. Dan zou ik een stuk of 4 jurkjes meenemen, kun je daar dragen en nemen weinig ruimte in. Ik doe altijd 1 paar aan en neem 2 paar schoenen mee. Een strandlaken en bikini natuurlijk. 2 shirtjes en een korte broek eventueel (je gaat er toch vanuit dat je veel in jurkjes loopt, maar je weet maar nooit) en een lange broek en een vestje voor als het weer iets omslaat.
Klaar :Y)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:54

Hahaha! Hoeveel jurkjes kunnen in 1 koffer? 30?

Je gaat maar 1 week. Dan hoef je maar een paar jurkjes en een paar schoenen mee te nemen. Mensen nemen altijd veeeeeel te veel mee.

Ik ben een maand naar afrika geweest met 9 kg. Geen centje pijn hoor.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:58

Als je je kleren niet opvouwt maar oprolt nemen ze ook minder ruimte in beslag :))

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:02

Menino schreef:
3 shirtjes :oo , in een warm plak land....
Dat zou ik dan weer niet doen... :P Tenzij je geld vrij hebt gehouden om daar te shoppen natuurlijk.

In een warm land is een shirtje ook weer heel snel droog als je het even op de hand uit wast... :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:06

Mijn voorgangers doen er wel erg makkelijk over. Ik neem naar dat soort bestemmingen vaak ook veel mee. Daarbij heb je vaak meer dan eens andere kleren aan. overdag en 's avonds iets anders. Bij zo'n vakantie hoort voor mij ook een beetje het leuk aankleden.

Denk een beetje in combi's. Neem dingen mee die goed met elkaar te dragen zijn. Laat dat de shirtjes thuis die stiekem toch te kort/strak/fel etc. zijn. Schoenen idem: fijne slippers, leuke hakjes die goed te combineren zijn en niet die schoentjes die zo leuk staat bij dat ene jurkje. 1 of 2 lange broeken moeten genoeg zijn. Die zul je niet te veel dragen. Trui en/of jasje moeten de volume test doorstaan. Kies een neutraal item uit wat weinig ruimte in beslag neemt maar toch warm genoeg is. Eventueel kun je dit op de heenweg al aantrekken.
Probeer een aantal verzorgingsproducten te combineren me je reisgenootjes. De één neemt de shampoo mee, de ander de zonnebrand. Doe de rest van je spullen in kleinere flesjes.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 18-06-10 09:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:07

De ervaring leert, dat je iig de helft van je spullen weer schoon mee naar huis neemt :+ !
Eigenlijk is het dus wel prettig dat je geen grote koffer hebt, want dan ben je al gedwongen om een hoop "onnutte" spullen thuis te laten ;) .
Ik neem aan dat je een strandvakantie gaat houden?
Ik zou iig een paar slippers inpakken (daar loop je toch de godganse dag op op het strand), dan twee paar schoenen om uit te gaan (als je graag op hakken loopt: 1 paar met hakken, een paar wat minder hoog).
Jurkjes nemen niet veel plaats in beslag, dus 4-5 jurkjes. Dan een paar shirtjes + 2 korte broeken (passen ook die schoenen zonder hakje weer onder), ondergoed, bikini en strandlaken en vergeet je make-up tasje niet ;) .
Evtl. een tube vloeibaar wasmiddel, zodat je onder de douche een shirtje uit kunt wassen.
Spijkerbroek en jasje doe je gewoon tijdens de reis aan, dat scheelt dan alweer heel wat kilootjes in je bagage. Als het warm is op de plaats van bestemming draag je dat ding toch niet meer, dus die is dan nog schoon genoeg voor de terugweg.
(Ik ben in feb/mrt 3 weken naar Thailand op vakantie geweest met man en vrienden. Ik had de grootste koffer mee met iets meer dan 20 kg :o . De andere 3 hadden iets van 13 kg p.p. mee en dat was ruim voldoende :D .)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:29

LZP --> BEU

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:03

pol013 schreef:
Mijn voorgangers doen er wel erg makkelijk over.

Hoezo, ik heb topic de ideale tip? Koop een grotere koffer.
Dan ben je meteen van al je zorgen af en kan je alles meenemen wat je wilt.
Ik begrijp heel goed dat je veel mee wilt nemen en dat je er leuk uit wilt zien in een warm land, daarom juist :D

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:01

Een warm land, dus neem dunne t-shirtjes mee. Als je ze oprolt passen er meer in (en die passen overal tussen). Trek een paar dichte schoenen aan voor als je nog een safari oid wilt doen en verder 1 paar slippers en een paar hakken mee.
Spijkerbroek, 1 en die doe je aan in het vliegtuig. Net als een hip vest voor in de avond. Neem ook nog een of twee dunne bloesjes mee en qua jurkjes. Als je er drie hebt is dat toch wel genoeg? Verder een zo'n hip kort broekje (als je die hebt ;) ), badlaken, toilettas en ondergoed.

O en boeken ed kunnen vaak ook prima in de handbagage ;)

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 16:56

Bedankt so far! :D De oproltip daar kreeg ik zelf een helder moment in gister, het scheelt echt in ruimte! Van vorig jaar weet ik dat we ca 3 keer per dag aan het omkleden waren en toen was alles gebruikt.. De volle 20 kg gedragen mee terug! ;)
Heb dit jaar ook een fles drank mee, goed ingerold in schuimrubberachtig papier en een plastic tas. Hoop dat deze gaat overleven.. Jullie verklaren me vast voor gek maar er gaan 7 paar schoenen/slippers mee :D En iets van 8 jurkjes.. Gaat goedkomen denk ik zomaar!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:45

Als je het nou hebt over ruimtetekort, neem dan geen fles drank mee, die hebben ze daar ook wel :?
Daarbij, als die fles door de douane gezien wordt, wordt hij alsnog uit je koffer gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:17

na de douane kun je drank kopen, die je gewoon mee mag nemen in je handbagage... Lijkt me persoonlijk een iets beter plan :P Maar dat ben ik

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:51

Goof schreef:
Als je het nou hebt over ruimtetekort, neem dan geen fles drank mee, die hebben ze daar ook wel :?
Daarbij, als die fles door de douane gezien wordt, wordt hij alsnog uit je koffer gehaald.

Als je je koffer incheckt, mag dat gewoon mee hoor :) .

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:55

Klopt, wij nemen ook altijd drank mee vanuit Griekenland naar huis toe en dat mag gewoon! In je koffer wel, handbagage niet!

Maargoed wat betreft de ruimte is het natuurlijk verstandiger het weg te laten en daar te kopen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:00

Ah ik dacht juist dat je dat aan moest geven bij je handbagage...
Neemt niet weg dat ik het alsnog zonde van de ruimte in de koffer vind ;)

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:38

- zwaare kleding aan doen (jas), kan in het vliegtuig wel weer uit.
- handoek weg gooien laatste dag van vakantie.
- toiletspullen in je koffer, te grote dingen met inhoud wordt anders weg gegooid.
- en hou ruimte over voor gekochte dingen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:49

Ben net 2 weken in italie geweest, mijn bagage was maar 9 kg. En ik had genoeg mee (misschien zelfs al te veel, ik had namelijk ook een kampeermat (1,5 of 2 kg) mee wat uiteindelijk toch niet nodig was)
Wassen kun je heel gemakkelijk doen in een warm land, het is in no time droog. En doe 'warme' kleren aan voor in vliegtuig.
En strandhanddoek kun je ook vervangen door een dun kleed en een gewone badhanddoek.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:56

Wil je daar niet shoppen? :D Neem dan 4 jurkjes mee, scheeld voor de heen reis al een hele hoop, en zo kan je nog shoppen ook! :D

Vergeet je jezelf niet? :D
Geniet er van!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:00

Tip: om te voorkomen dat je shirtjes en jurkjes gekreukt uit de koffer komen moet je ze niet opgevouwd erin doen maar moet je ze oprollen, het meest efficient is er meerderen op elkaar leggen en dan strak en zo glad mogelijk oprollen.
Daarnaast scheelt het enorm in de ruimte.

Tip: neem een klein flesje wasnmiddel mee zodat je een shirtje ofzo even uit kunt spoelen.

Spijkerbroek? max. 1, maar kijk voor je gaat even op weer.nl en kijk of je hem qua temp echt nodig zult hebben, mocht je er beslist eentje willen dragen daar dan zou ik hem aandoen als je weggaat zo ook met een jasje.

Tip: maak in de computer een lijstje met dingen die mee moeten, sla het lijstje op en vul het zonodig aan.
Bekijk het lijstje en ga dan kijken wat toch eigenlijk overbodig is, daarnaast mocht je met kleding in de knoei komen, winkels zat daar, toch?

Schoenen? neem mee waar je met warm weer het fijnste op loopt + evt. een paar slippers ofzo.

Fijne vakantie :)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:17

Ik ging een jaar weg met 20 kilo. Dus een weekje Italie moet dan wel lukken lijkt me. :+

Veel luchtige dingen doen, en oprollen! En met 2 paar schoenen (1 x sneaker en 1 x nette schoenen ) red je het prima!