Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babel schreef:Ik ben er vorige zomer ook geweest, het is ontzettend mooi! Inderdaad de Dom en de Piazza del Campo
Maar ik zou me er niet een heel weekend kunnen vermaken hoor!
Misschien kun je beter een wat grotere stad kiezen, of meerdere steden daar in de omgeving bezoeken.

Je kunt haar graftombe bezoeken en ook naar het bekende balkonnetje. Je kunt er redelijk leuk winkelen ook. Heeft meer te bieden dan Siena denk ik! 

Alleen is dat meer 'grote stad' dan Siena. Siena heeft meer een knus dorpsgevoel, wat kleinschaliger en het grote voordeel boven Florence: in Siena is álles mooi, niet alleen de bekende trekpleisters die tussen de 'gewone' stad staan. Siena ademt historie, in Florence zie je toch meer hedendaagse stad om je heen. Maar juist omdat het groter is, heb je er wel meer mogelijkheden bijv. qua winkelen.
Tel daar een moeder bij op met acute migraine en geen enkele Engels sprekende art nóch passend medicijn, en onze 'OV-ervaring' was compleet!
De stenen zijn in gestreept wit en zwart, dit symboliseert blood and bones als ik me niet vergis!
Maar ga niet in Augustus dan zijn de Italianen ook pleitos op vakantie (naar Griekenland
)