Paphos, Cyprus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aronneke

Paphos, Cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 14:46

Beste mensen,

Ik heb een perfecte vakantie in Paphos op Cyprus gevonden. Zijn er bokkers die leuke ervaringen hebben met het eiland of de plaats? Wat moet ik zeker gaan doen qua excursies etc?

:D Hopelijk hebben jullie spannende reisverhalen voor me!

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:58

Ik ben net een week terug uit Cyprus. Ben naar Paphos gevlogen en daar 2 dagen geweest en toen doorgereden naar Nicosia en toen naar Larnaca en toen naar Limassol en weer terug naar Paphos!

In paphos kan ik zeker het archeologische park aanraden! (Als je er van houdt) Hele mooie mozaieken! Verder vond ik het eigenlijk de minst leuke stad met het slechtste weer :oo. Maar dat zal in de zomer wel niet gelden :D
Maar er worden veel excursies verzorgt door reisorganisaties. Zoals ezeltochten (was erg leuk) maar ook jeepsafari's. Ik hoorde dat die laatste niet erg aan te raden zijn!

Verder vind ik trouwens Cyprus echt geweldig! Bijna iedereen spreekt engels en ze hebben er gewoon de euro :D!
Het eten is erg nationaal en grieks. De natuur is vooral mooi in het Troodos gebergte. Verder een beetje kaal!

aronneke

Re: Paphos, Cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 11:45

Ja heb net geboekt voor 12 dagen bij Arke, dus die zullen genoeg excursies hebben :D Heb er zin in, dankjewel!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:27

Ik ben wel op Cyprus geweest, maar zaten in Larnaca. Wij zijn een dagje naar Nicosia geweest. Leuk voor de afwisseling.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:35

Ik ben er jáááren geleden geweest. Ik vond Paphos een erg leuk stadje. Wij hadden een reisgidsje van Thomas Cook waar ook (korte) wandelingen in stonden. Was leuk om te doen aangezien er in Paphos veel opgravingen te zien zijn. We zijn ook een dag met een boot langs de kust gevaren en nog een dag de bergen in gegaan. Beide zijn aanraders. Nogmaals het is jaren geleden, maar mij is het goed bevallen.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 13:38

Wij maken met het vliegtuig een tussenstop in Larnaca (geen idee why maar goed). Ik hoorde dat je met de boot naar Israel kon ook? Bedankt voor de tips meiden!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:42

Dat ik er was, is ook al jaaaaaren geleden, maar dat kon toen inderdaad wel. We hebben het alleen niet gedaan.

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:57

Ik ben in 2008 naar Paphos geweest! Leuke stad, veel leuke restaurantjes ed. Alleen vond ik de zee wel tegenvallen.
Wij moesten naar een heel klein privé stadje van een ander hotel omdat er heel veel rotsen in de zee zitten.

Ik kan je wel aanraden om met de bus naar Coral Bay te gaan. Ligt volgens mij iets buiten Paphos,
maar zou je even moeten informeren. Is prima te doen met de bus! Het is een baai, zonder rotsen en met heel helder water.
Je kan ook even googelen.

In ieder geval heel veel plezier! :)

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 14:49

Coral Bay ziet er inderdaad super mooi uit! Donderdag eindelijk geboekt, 12 dagen naar Paphos! :D