Paspoort, tickets, geld, koffer met kleren en toiletartikelen, camera en mijn ereader . Eten hebben ze ook wel (en vaak zelfs lekkerder) in de landen waar ik naar toe ga... Hoewel ik soms wel iets lekkers meeneem voor onderweg in de trein / het vliegtuig etc.
Maar dingen als (blaren)pleisters, pijnstillers (ja en meer medicatie als maagzuurremmers, norrit, etc.), tampons, en simpele dingen als haarstiekjes enzo, daar denk ik nou nooit aan maar is wel erg handig.
Als je diarree krijgt, dan verliest je lichaam vaak te snel teveel zout (en vocht)... en een zoutoplossing is dan wel erg goed. Erg jammer dat ik het met geen mogelijkheid mijn strot door kreeg toen ik in Tunesie zo beroerd was...
Yasmine
Geplaatst: 17-06-10 12:07
caj2008 schreef:
zoutoplossing? waar is het goed voor?
Door zout houd je vocht langer vast. Kan dus goed van pas komen als je naar hete landen gaat waar je heel veel zweet.
Ik neem ook altijd notitieboekjes mee om indrukken/verslagen enzo in neer te schrijven. En een paar goede leesboeken.
Cowgirl
Geplaatst: 17-06-10 12:26
1 ding wat ik zeker thuis laat is de telefoon...ben op vakantie hoor! Er bestaan nog steeds lokale telefoons en overal zijn wel internet cafe's om even een mailtje te sturen.
Wat ik naast de benodigde dingen nooit meer vergeet zijn oordoppen en vochtig plee papier. tenzij ik een luxe vakantie neem maar dat vind ik eigenlijk saai, geef mij maar een backpack trip.