Helemaal alleen naar London

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Helemaal alleen naar London

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 14:15

Hallo bokkers!!

12 juli ga ik naar een vriend in London. Ik ben 19, ga voor het eerst vliegen en dan ook nog eens helemaal alleen!! Mijn ouders hebben beide geen tijd om me naar schiphol te brengen. Ik ben dus reuze zenuwachtig! Ik vlieg met British Airways om 18.15 's avonds.
Ik heb een hoop dingen door gelezen, het enige waar ik maar niet uit kom is de bagage check-in. Als ik online incheck (wat ik van plan ben) zou er de mogelijkheid moeten zijn naar een fast drop off punt te gaan en daar je bagage in te checken. Hoe werkt dit? Hier kan ik niks over vinden! Krijg ik bij het inchecken van de bagage een bagage label? Moet ik daar zelf voor zorgen? Is het automatisch(net als self sevice check in)? Waar moet ik zijn?
Het zijn vast vrij stomme vragen, maar gezien ik helemaal alleen en voor het eerst ga ben ik dood zenuwachtig!

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom :)

Annash
Blogger

Re: Helemaal alleen naar London

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:11

Ehm... ik heb dat met RyanAir ook wel eens gedaan en dan moest ik mijn koffer gewoon bij de incheckbalie afdumpen.... :)
Maar met British Airways weet ik dat niet zeker. Je kunt altijd op het vliegveld even naar een informatiebalie lopen!

En hee, goede keus, Londen ;) Veel plezier!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:44

Je kunt inderdaad van te voren thuis inchecken. Dan krijg je je boarding pass al, die je uitprint, en je kan ook al een stoel kiezen. Op de website van british airways staat een heel duidelijk demo filmpje over online inchecken! Dan ga je op de dag zelf gewoon lekker op tijd naar schiphol (rekening houdende met eventuele vertragingen van treinen etc), en kijk je op de borden welke incheckbalies er voor jouw vlucht zijn. Dan ga je daar heen, en is er meestal 1 balie waar bij staat dat het alleen bagage drop-off is, en die moet jij dan hebben. Maar tegenwoordig kan je ook zelf inchecken bij al die blauwe machines op schiphol en hoeven de meeste mensen bij de balie alleen nog bagage te droppen, is dus hartstikke normaal en simpel en anders gewoon even stewardess vragen die daar overal staan. :j

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 10:53

Bedankt allebei :)

Het zijn inderdaad nogal stomme vragen maar ik ben dood zenuwachtig. Schiphol is voor dummies, nou je al zien dat deze dummie het toch nog voor elkaar krijgt te verdwalen :+

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:40

Nee joh dat komt echt goed. Gewoon een vertrekhal binnenlopen (maakt niet eens uit welke) en op de borden kijken die ophangen (kan je ook niet missen). Jouw vlucht opzoeken, en dan de balie opzoeken met jouw nummer. En anders even aan een stewardess vragen, die weten het precies. :)