Leven en misschien wonen in het land Servië wie heeft info?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Leven en misschien wonen in het land Servië wie heeft info?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 17:47

Hallo ,
Nou ja de titel zegt het al een klein beetje . Ik wil gaan kijken hoe het leven daar is en er een tijdje gaan wonen of met de langere tijd emigreren :D Vraag me niet waarom maar ik hou van de muziek en het slag mensen en van wat ik op foto's en filmpjes heb gezien ziet het land er ook aantrekkelijk uit. Ik wil ook les gaan nemen in de taal en ben dus benieuwt naar ervaringen :D

Voor de rest hoef ik nu geen paard achterlaten of mee te nemen want die is in dec ingeslapen ik kan dus helemaal voor mezelf gaan vanaf nu :)

Nou ben benieuwt naar de ervaringen !
Laatst bijgewerkt door Storm op 11-06-10 18:29, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: typfout in titel

RelarDevi

Re: Leven en meschien wonen in het land Servie wie heeft info!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:58

Ben je al eens naar Servie geweest? Zo niet, dan zou ik echt aanraden om eerst een paar weken daar rond te trekken. Beetje mensen leren kennen en de land leren kennen.

shilady

Re: Leven en meschien wonen in het land Servie wie heeft info!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 17:59

Ja idd ben ik zoiezo van plan :D na de zomer ga ik want ik wil ook weten hoe het er is is als het wat minder mooi is :P

Ben je er zlef wellis geweest?

RelarDevi

Re: Leven en misschien wonen in het land Servië wie heeft info?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:39

Ja en ik zou dus zoals de situatie daar is echt niet willen wonen :n (behalve voor eventueel vrijwilligerswerk bijv. )

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:50

Oei, verhuizen naar Servie, ik vind het knap als je dat aandurft. Ik denk dat het wel een beetje te vergelijken is met Bosnie waar ik pasgeleden ben geweest, en dat is HEEL anders dan hier.
Het salaris van de basisschool directeur was 30 euro per maand, en de voedingsmiddelen zijn net zo duur als hier. Alles is dus of heel vet, of heel zoet, want vet en suiker zijn goedkoop en je kunt er op leven.

Ik zou daar echt nooit willen wonen, vond het prachtig om vrijwilligerswerk te doen voor mensen die het een stuk minder hebben dan wij, maar wonen := ?

Veel mensen hebben niet eens stromend water, een badkamer of ramen in hun huis. Het is echt Nederland na WO II volgens mij.

Ik zou je echt adviseren er eerst eens op vakantie te gaan, want het is er echt armoedig en heel anders dan hier. Je schrikt je echt wezenloos als je daar door die landen rijdt. Ik weet wel dat ik er erg van onder de indruk was. Die mensen hebben gewoon helemaal NIKS, echt ongelooflijk om te weten hoe goed wij het dan hebben in NL.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 17:18

oke maar er zullen vast ook wel moderne delen zijn in servie...
Ja wil idd eerst het land een aantal keer bekijken en meemaken voor ik besluit dat ik er een paar maanden wil wonen. Tis gewoon voor een tijdje dat ik er wat ga huren niet voor altijd . Dus ben niet echt van plan daar ook te gaan werken voor 30 euro :p

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:20

Ja hoor Belgrado heeft een hele moderne deel maar dan nog zou ik daar niet willen wonen. Maar dat is imo niet alleen servie, daarvoor moet je toch echt de binnenland in.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 17:29

Oke nou bedankt voor jullie eerlijke reacties! :D

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:04

Als de lonen 30 euro zijn en de voedingsmiddelen even duur, zou ik gewoon hier even flink sparen haha. Hoef je ook niet te werken daar...
Voor het geld tenminste!

Wanneer zou je willen gaan?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 16:27

Mikkk schreef:
Als de lonen 30 euro zijn en de voedingsmiddelen even duur, zou ik gewoon hier even flink sparen haha. Hoef je ook niet te werken daar...
Voor het geld tenminste!

Wanneer zou je willen gaan?

Nee idd maar dat was ik ook merendeels al van plan gewoon even sparen en dan daar bv kijken voor een apartementje wat je een paar maanden ken huren :)

Ja ik wil rond september gaan denk ik :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:29

shilady schreef:
Hallo ,
Nou ja de titel zegt het al een klein beetje . Ik wil gaan kijken hoe het leven daar is en er een tijdje gaan wonen of met de langere tijd emigreren :D Vraag me niet waarom maar ik hou van de muziek en het slag mensen en van wat ik op foto's en filmpjes heb gezien ziet het land er ook aantrekkelijk uit. Ik wil ook les gaan nemen in de taal en ben dus benieuwt naar ervaringen :D

Voor de rest hoef ik nu geen paard achterlaten of mee te nemen want die is in dec ingeslapen ik kan dus helemaal voor mezelf gaan vanaf nu :)

Nou ben benieuwt naar de ervaringen !

maar als je er nog nooit geweest bent (want dat maak ik op uit je reakties?) hoe weet je dan dat het slag mensen je bevalt?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 16:30

Ik heb een servishe vriend :D