Thailand!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Thailand!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 13:49

Beste bokkers!

Van 7 t/m 30 oktober ga ik met 2 vriendinnen backpacken in Thailand.
De tickets naar Bangkok zijn geboekt, verder is alles nog blanco! :D wel een beetje spannend hoor
We hebben natuurlijk wel een idee wat we allemaal willen zien. Ik ben dan vooral op zoek naar gouden tips: wat MOETEN we zien en MOGEN we niet overslaan? Wat is heel bijzonder om te doen? Wat is handig om mee te nemen? Of wat kun je wel thuis laten?
Hebben jullie je laten inenten? Noem maar op.

Ik sta overal voor open :) 8-)

Fenn

Re: Thailand!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:27

Ik ben niet in Thailand geweest, (behalve in Bangkok drie dagen), maar wel in Laos, Cambodja en Vietnam. In Thailand kan je heel makkelijk reizen met de trein. Als je in Bangkok de nachttrein naar Shang Mai neemt zit je daar zo. Daar natuurlijk olifanten rijden en de jungle in en de eilanden in het zuiden, zou er eentje uit kiezen en daar de laatste paar dagen lekker gaan chillen (beetje duiken :) ). Als je tijd hebt, kijk of je de Gibbonexpierence kunt doen, die heb ik helaas moeten overslaan, maar is vanuit Thailand prima te bereiken en heb er erg goede verhalen over gehoord!

Neem geen spijkerbroek mee, dat zit daar niet lekker, droogt niet snel en is hartstikke zwaar in je backpack. Een paar goede slippers is wel handig, en het is regenseizoen als jij er zit dus een poncho is ook wel relaxt :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 14:33

Bedankt voor de tips. Een poncho had ik inderdaad al opgeschreven :j

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:35

Oh en je kunt daar overal toffe kleding kopen. Als je terugvliegt over bangkok zou ik een dag eerder al naar Bangkok gaan. Er zijn heel veel leuke winkeltjes en het kost er een stuk minder!

edit: en ik weet niet of jullie een beetje sportief zijn, maar ik heb in Bangkok nog een boksles gevolgd. Die wordt dan gegeven door echte thaiboksers en dat is heel kicken. In een Dojo achter Khao San road. Je kunt elke dag inlopen om drie uur en krijgt dan twee uur een training.

lovestobias_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:36

ik zou is aan me vader vragen, hij komt er 2 x in het jaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:40

Mijn teamleider is net geweest en die heeft een overnachting gedaan in een drijvend hotel, ziet er wel heel gaaf uit!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:27

Bangkok is een wereldstad waar je zeker een paar dagen rond moet lopen (en je moet zéker naar de Chatuchak market, de grootste weekendmarkt van Azië). Verder naar het Noorden, Chiang Mai, en naar de eilanden. Koh Samui is erg mooi, of bv naar Koh Phi Phi. Khao Sok national park is leuk, de echte jungle. Verder Erawan national park, met 7 steps waterfalls, ook leuk om te zien. :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 21:48

Mocca schreef:
Verder Erawan national park, met 7 steps waterfalls, ook leuk om te zien. :)

Dit is toch ook bij de Bridge over the River Kwai in de buurt? Staat ook op het lijstje! :D

Duurt nog 4 maanden maar heb er echt al onwijs zin in!!

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:50

ik ben er vorig jaar drie weken geweest... probeer niet te veel te plannen vooraf, je kunt daar alles zo makkelijk regelen. vervoer per trein of per bus (luxe en kost weinig)
Wat ik echt super vond: zwemmen met olifanten! echt een onvergetelijke ervaring!!!!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:51

_Noor schreef:
Mocca schreef:
Verder Erawan national park, met 7 steps waterfalls, ook leuk om te zien. :)

Dit is toch ook bij de Bridge over the River Kwai in de buurt? Staat ook op het lijstje! :D

Duurt nog 4 maanden maar heb er echt al onwijs zin in!!

Ja Erawan is vlakbij Kanchanaburi. Ook een aanrader inderdaad. Je kan een tour boeken van een dag die je langs alle hoogtepunten meeneemt. Kost haast niks en is heel leuk.

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:01

ik ben er ook geweest!
wat ikzelf heel gaaf vond was een drijvend hotel aan/in de river kwai
(als ik het zo goed spel)
je ziet hoe ze s'ochtends de olifanten wassen en je kan met de stroming lekker dobberen, een echte aanrader!
veel plezier, het is er echt super mooi!

xxsoofxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:22

Leuk! Ik ga ook naar Thailand van 30 juni tot 23 juli :D
Dus ik ga al bijna, heb er echt zin in! We gaan eerst 3 dagen naar Bangkok en dan rondreizen en ook naar die eilanden, de jungle en op olifanten rijden enzo :D
Ik ben al ingeënt voor DTP en ik had een combinatie hepatitis A en B gehad en vlak voor vertrek moet ik dan nog een hepatitis B prik zodat ie levenslang wordt :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 20:47

Leuk!
DTP hoef ik volgens mij niet meer, die is sowieso 10 jaar 'geldig' volgens mij. Alleen nog wel hepatitis halen :j
Veel plezier alvast!! Tips zie ik graag tegemoet als je weer terug bent :D

@ Sannnneee: zo'n drijvend hotel lijkt me wel wat!!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:04

Oeh, wat ook erg leuk is in Bangkok (wel wat prijzig, maar het zeker waard) een covankessel fietstocht. www.covankessel.nl (volgens mij).

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:03

Wat gaaf joh!
Gaat vast en zeker een hele bijzondere ervaring worden!
Ik wens je alvast een ontzettend fijne en veilige vakantie!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:16

Je moet zeker de fiets tocht doen bij Co van Kessel en neem dan wel de dag tour!
Echt heel leuk, goed eten, leuke gidsen. Ik heb het ook gedaan mijn tocht genoten waren allemaal nederlanders maar het was ontzettend gezellig. Op de teug weg op het vliegveld spraken we elkaar weer. http://www.covankessel.com/ (de juiste site)

Andere tip: Boek van te voren een hostel in Bangkok zodat je bij aankomst niet hoeft te zoeken en gewoon lekker naar je bedje kan.
Vraag wel van te voren of je direct je kamer op mag(ivm schoonmaak). Ik kon dat nog niet en dat was niet echt fijn na een vlucht van 12 uur + 3 uur in de bus van vliegveld naar Hostel(Bangkok is vreselijk chaotisch). Uitendelijk werd ik wel gematst en mocht ik erop en ik zat in een zeer goed hostel. iets duurder dan gemiddelt maar schoon en dat is in Thailand wel erg fijn. Ik heb gehoord dat de hostels op Koh san road nogal vies kunnen zijn, de straat is ook enrom druk.
http://www.hostelbookers.com/hostels/th ... kok/37535/ (hier zat ik)

* Neem een pakje (of 2) vochtig plee papier mee, ik had het in een soort heuptasje zitten zonder riem eraan. Vele wc zijn gewoon een gat in de grond en hangt er geen plee papier. ik was zo blij dat ik dat mee had helemaal als je op trektocht gaat.

*Ik ben vorig jaar een krappe 3 weken gegaan en had de eerste 1,5 week vooruit gepland, dus een paar hostels geboekt en een binnelandse vlucht, was erg fijn reist een stukje rustiger dan wanneer je alles nog ter plekke moet boeken, zeker als je niet teveel tijd hebt.

*neem niet teveel kleding mee, je kunt je daar helemaal ongans shoppen. Ik had oude zooi mee en gaf dat aan het eind van de reis aan een tuk tuk mannetje. Mijn tas zat vol kleding en souvenirs. In de handbagage had ik mijn dagrugzak en een enorme houten kat :D die ik gewoon niet kon laten staan daar.

nou ik krijg alweer zin om weer terug te gaan..... :P
Wil je nog iets weten stuur je maar een pb.

Oh nog 1 ding: Als je met een backpack reist zorg voor een zak die je om je rugzak heen kan doen en waar je een slotje aan de rits kan maken. In dit soort landen wil je niet dat er ook maar iets in je tas wordt gestopt!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:53

Zo, cowgirl bedankt voor de tips!!!
Een hotel voor de eerste nacht waren we inderdaad van plan, we komen dan we 's ochtends aan maar dat is toch wel fijn!
Ik heb inderdaad een flightbag gekocht voor mijn backpack. Die kan op slot!

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:43

ik wil ook graag naar thailand toe!
nu heb ik in september 2 weken vakantie, maar ben bang dat dit tekort is?
wat is jullie ervaring, hoe lang zouden jullie minstens gaan?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 00:16

Thailand, tof!
Blanco erheen gaan is heerlijk! Je kunt lekker per dag beslissen waar je heen wilt, kan daar heel prima.

WC-papier (vraag om zakdoekjes als je het daar moet kopen ;)) is inderdaad een goede tip. Houd er rekening mee dat de wc's daar meestal niet ingesteld zijn op het doorspoelen van papier, die emmer water ernaast is bedoeld om je *** mee schoon te maken... Op 'toeristenplekken' staat er meestal wel een mand bij waar je papier in kan gooien.

Een tas voor om je backpack met een goed slotje is wel aan te bevelen, zeker als je echt budget wil gaan reizen.

Als je tempels wilt bezoeken, zorg dan voor mouwtjes en wat langere broek/rok. Ze laten je vaak ook wel binnen met een simpel topje oid uit beleefdheid, maar het is eigenlijk ronduit onbeschoft.

Ik vind het altijd leuk om wat van de taal te leren. Thais is pittig, verwacht ook niet dat je het kunt lezen, maar na een maand was ik wel zo ver dat ik de weg kon vragen en dingen kopen op een markt. Simpel 'dankjewel', 'alsjeblieft', 'hallo/hoe gaat het' wordt al zeer op prijs gesteld (in welk land dan ook).

Heel veel plezier en geniet ervan!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:22

deniejs schreef:
ik wil ook graag naar thailand toe!
nu heb ik in september 2 weken vakantie, maar ben bang dat dit tekort is?
wat is jullie ervaring, hoe lang zouden jullie minstens gaan?

2 weken kan wel hoor, mijn ouders hebben ook 2 weken met mij meegereisd. Begonnen met een paar dagen Bangkok, toen naar Koh Samui, vervolgens naar Khoa Sok, en daarna paar dagen Kanchanaburi. Eindigden met weer even Bangkok.

Raya, inderdaad, gewoon Hallo en Dankjewel zeggen is heel basis en ze stellen het zoo op prijs als je dat doet, je ziet de mensen daar gewoon stralen omdat jij je probeert aan te passen (al is het maar met twee woordjes). :j

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:26

oh ik ben jaloers...ik wil mee :)

Enten: ja zeker. DTP en havrix. Even de huisarts bellen of de ggd.

Wij zijn van Bangkok met de bus (en 1x met een minibusje) naar Trat gegaan, dat ligt aan de kust. Deze reis was al een avontuur op zich, compleet met thaise karaoke in de bus.

Vervolgens een boot (gewone boot 6 uur, speedboot 2 uur) naar Koh Mak gevaren en daar een week gebleven. Niet te vergelijken met Koh Samui of Koh Pipi, heel klein, licht / electra gaat om 10 uur uit , maar paradijs (www.baankohmak.com)

Have fun!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:38

Heee,

wat leuk thailand! Ben vandaag terug gekomen uit thailand! Was echt supergaaf! :D *nu al heimwee :(:)
Wij hebben rondreis van fox gedaan door noord thailand! Maar wat je zeker moet zien is natuurlijk Bankok! Ook een aanradar is een hele hoge toren
in bangkok, er zit een restaurant boven op. Dan heb je meteen een super uitzicht! Ook het paleis van de koning is de moeite waard!! :D En natuurlijk even door
chinatown!! :) :)

verder is de drijvende markt echt helemaal geweldig om een keer te hebben gezien! http://i28.tinypic.com/ip4ozk.jpg
De dode spoorlijn vonden wij ook echt onwijs leuk om daar geweest te zijn! je kan ook met de trein een stuk over de spoorlijn rijden. Je heb er ook een museum bij zitten een stuk verderop waarbij je meer ook ziet over de oorlog met japan. Ayutthaya is ook een mooie plaats om te bezoeken ! ( vonden wij dan. )

En natuurlijk chang rai hier kan je veel oude paleizen en boeddha beelden vinden!
De goude 3hoek is ook erg leuk om te zien ! Hier komen Birma, Laos en Thailand samen. Met de reis zijn wij ook met de boot even op Laos geweest!

In Chang mai heb je ook heel veel ambachten die echt onwijs leuk zijn om te bezoeken! De zeide en zilver fabriek bv, maar ook waar ze waaiers en parasolletjes maken.
Je kunt daar ook voor een klein bedrag ( 50bath ongeveer) een tekening laten maken op bv je broek, slipper mobiel enz. Super mooi!
http://i27.tinypic.com/svndb8.jpg >> Mijn mobiel laten pimpen :D
http://i28.tinypic.com/2ur82vk.jpg >> Me mam's mobiel

Ook heb je in Chang mai een tempel die heel hoog op een berg ligt. De tempel heeft 300 trap tredens omhoog,
hierop is ook een stuk van de film beautifull boxer opgenomen. Als je geen zin heb om te lopen ken je ook de gondel pakken! :)

Oja vanuit chang mai kan je terug naar bankok met de nachttrein! Dit moet je gewoon doen! Zo fantastisch! Het
is zo gezellig met het personeel daar in het ''cafe''. De ramen staan daar helemaal open en de deur naar buiten is ook niet altijd dicht! :Y)

Misschien een idee om te kijken bij rondreizen en daar je eigen plan uittrekken ! :)

Alfast fijne vakantie! :D :D