BALI 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

BALI 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 13:29

Dit jaar heerlijk naar Bali op vakantie, heb er zin in...
We zitten in Sanur en was eigenlijk benieuwd of er nog meerdere mensen zijn die dit jaar gaan?

Iedereen al geweest is en de ervaringen/tips met mij willen delen zijn natuurlijk ook welkom, ik ben benieuwd..!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:51

Wij gaan volgendjaar naar bali in sanur ook! Kan je even laten weten hoe 't was ? :D

Smart

Re: BALI 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 10:20

Ik zal in je pben als ik terug ben... :) Ergens halverweg augustus kom ik weer terug... :j

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:37

Hoi Hoi,,

Heel veel plezier alvast!! Echter vind ik Bali 3x niks maar dat komt omdat wij altijd naar java, manokwari gaan!! Houden niet van toeristen eilanden!! Ben 19 mei terug gekomen

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 11:18

Java lijkt me ook erg gaaf! Wij hebben bewust voor Bali gekozen, het is voor ons beide de eerste keer dat we buiten Europa op vakantie gaan en dus vonden we het wel zo prettig, de volgende keer zal ook minder toeristisch worden..

In ieder geval bedankt... :)

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:54

Hoi Smart,

Ooh het is jullie eerste keer, dan is het een goede optie! Kunnen jullie op het gemak aan de cultuur en warmte wennen met mensen in de buurt die engels en soms nederlands spreken!!!

Ja java is echt een aanrader voor de volgende keer!! Wij zijn weer over java wezen reizen per auto!! Onwijs mooi en de echte bewoners leren kennen is super!!!

Veel plezier op Bali

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:03

Zuslief is in mei naar Bali geweest, ook Sanur!
Ze vondt alles heel erg wennen!
Met name de taxichauffeurs :')

Ik wens je een hele fijne vakantie!!
En succes met de vliegreis (die volgens mijn zus echt HEL was, zo lang :') )

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 10:05

Nymphadora, gelukkig hebben we hier in NL al een gids gevonden die NL spreekt dus hebben we niet zo heel veel last van de taxichauffeurs.. ;)

In ieder geval bedankt... :)

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:27

gupje schreef:
Hoi Hoi,,

Heel veel plezier alvast!! Echter vind ik Bali 3x niks maar dat komt omdat wij altijd naar java, manokwari gaan!! Houden niet van toeristen eilanden!! Ben 19 mei terug gekomen

Bali is echt niet overal toeristisch hoor :n . Het is maar net wat je opzoekt denk ik.. We zijn namelijk ook in een soort minivakantiepark geweest waar maar zes huisjes waren, je at 's avonds gewoon wat de pot schaft (wat de bewoners dus kookten) en het was in de middle of nowhere, echt geweldig!

Ik ben nu twee keer in Bali geweest en ook op Java, maar mij spreekt Bali veel meer aan. Ik vind het eiland zo'n mooie natuur hebben en het waait er altijd wel wat dus je let niet zo op de hitte (een aandachtspuntje, vergeet de zonnebrandcrème niet :Y) ). Alvast heel erg veel plezier gewenst!

Op Bali zijn we o.a. naar Sanur geweest naar hotel Mentari dacht ik, tot tweemaal toe. Ik vond het een heel prettig hotel :j . We zijn ook in Lovina geweest, vooral de stranden waren erg mooi :j . We gingen ook naar Tulamben, een duikersplaatsje maar daar is het ook zo mooi met een hele gave berg.

Dit jaar gaan we niet jammer genoeg, de vliegtickets kosten ontzettend veel geld en aangezien we toch met ons drieën willen gaan..

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:37

Wij zijn een paar jaar geleden naar Bali geweest maar ik vond er niet veel aan. We hebben al veel reizen gemaakt en dit was echt de minste.
Echt niet de moeite om 16 uur in een vliegtuig te gaan zitten vind ik persoonlijk. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:05

ik ben tot nu toe 2 keer op Bali geweest.
het is wel het meest toeristische eiland van Indonesie waar we toen geweest waren.
maar goed, de andere eilanden zat je echt in de bush bush :=
Wel heb je echt meer dan genoeg echte tropen mogelijkheden daar :j
heeerlijk naar Sanur, of naar Ubud ( zo heette het geloof ik? een kunstenaars dorp in ieder geval)
prachtige stranden. Lovina beach zijn we ook geweest, kon je op zee in zo'n krakkemikkige kano naar hele scholen dolfijnen kijken en de zonsopgang zien :j
enne.. houdt er rekening mee dat 80% van de toeristen Australiers zijn := voor hun is Bali hetzelfde als Nederlanders die naar Spanje/Frankrijk gaan :Y)

wel raad ik het aan om andere eilanden een bezoekje te brengen. als je daar eenmaal bent, zijn de kosten daarvan echt niet zo extreem, maar wel absoluut de moeite waard qua cultuur, ( weinig) toerisme en prachtige regenwouden zoals je ze op Discovery ziet

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:46

Dewii schreef:
gupje schreef:
Hoi Hoi,,

Bali is echt niet overal toeristisch hoor :n . Het is maar net wat je opzoekt denk ik.. We zijn namelijk ook in een soort minivakantiepark geweest waar maar zes huisjes waren, je at 's avonds gewoon wat de pot schaft (wat de bewoners dus kookten) en het was in de middle of nowhere, echt geweldig!

Ik ben nu twee keer in Bali geweest en ook op Java, maar mij spreekt Bali veel meer aan. Ik vind het eiland zo'n mooie natuur hebben en het waait er altijd wel wat dus je let niet zo op de hitte (een aandachtspuntje, vergeet de zonnebrandcrème niet :Y) ). Alvast heel erg veel plezier gewenst!

Op Bali zijn we o.a. naar Sanur geweest naar hotel Mentari dacht ik, tot tweemaal toe. Ik vond het een heel prettig hotel :j . We zijn ook in Lovina geweest, vooral de stranden waren erg mooi :j . We gingen ook naar Tulamben, een duikersplaatsje maar daar is het ook zo mooi met een hele gave berg.

Dit jaar gaan we niet jammer genoeg, de vliegtickets kosten ontzettend veel geld en aangezien we toch met ons drieën willen gaan..

Hoi,,

Even om duidelijk te maken..

Dat is mijn mening.. mijn hele familie komt uit indonesie,,dus zoals ik al zei voor ons spreekt java, manokwari, sumatera etc meer aan!!.. Als ik aan Bali denk denk ik aan Scheveningen

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:37

Hoi.
Ik ga dit jaar ook naar Bali.
Eerst een week Bali, dan een week Java naar familie en dan weer een week Bali.
Ben al eens eerder op Java geweest, maar dan alleen Jakarta, en nog nooit in Bali.
Ik ga naar Ku-ta (- omdat er anders poedersuiker gaat staan :') ) Beach. :)
Ik ga dit jaar voor het eerst zonder me ouders erheen en met vriendlief, hij is er nog nooit geweest dus spannend allemaal.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:10

gupje schreef:
Hoi,,

Dat is mijn mening.. mijn hele familie komt uit indonesie,,dus zoals ik al zei voor ons spreekt java, manokwari, sumatera etc meer aan!!.. Als ik aan Bali denk denk ik aan Scheveningen

Ik wil nog even op mezelf terugkomen :Y) Bali is natuurlijk wel heel veel op toerisme ingesteld maar er zijn gelukkig ook wat rustigere plaatsen. Ik ben verder alleen op Java geweest in Semarang en Jakarta en dat zijn natuurlijk niet echt de mooiste plekken denk ik. Mijn moeder's kant van de familie is ook Indonesisch dus tsja, het is eigenlijk wel logisch dat ik me daar aardig thuisvoel :D . Sumatra lijkt mij ook erg gaaf. Ik wou je niet aanvallen als je het zo opvatte :o .

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:07

Dewii schreef:
gupje schreef:
Hoi,,

Ik wil nog even op mezelf terugkomen :Y) Bali is natuurlijk wel heel veel op toerisme ingesteld maar er zijn gelukkig ook wat rustigere plaatsen. Ik ben verder alleen op Java geweest in Semarang en Jakarta en dat zijn natuurlijk niet echt de mooiste plekken denk ik. Mijn moeder's kant van de familie is ook Indonesisch dus tsja, het is eigenlijk wel logisch dat ik me daar aardig thuisvoel :D . Sumatra lijkt mij ook erg gaaf. Ik wou je niet aanvallen als je het zo opvatte :o .

Ja ik wou alleen aangeven dat Bali niks voor mij is! Vond het leuk voor 1 keer 5 daagjes :D maar dan houd het ook echt op hahah... Als je van de echte cultuur houd en rust (vooral de plaatselijke bevolking) raad ik je vooral Nieuw-Guinea aan!! Prachtige natuur!! zou daar niet te lang blijven,, 5 daagjes maar echt een aanrader <3

Over Jakarta en ja ik moet zeggen elke keer sta ik weer met een mond vol tanden!! wat een drukte maar toch echt indonesie haha... wat ook aan te raden is op een doorreis.. Pangdandarang (2006 overstroming geweest (sunami,, hoe je dat ook schrijft) de oude resten van huizen staan nog voor een gedeelte (erg apart omdat te zien).

Groetjes 8-)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 19:52

Bedankt voor alle reacties, de meningen verschillen dus nogal..!!
Ik heb onwijs veel zin om te gaan en ben ontzettend benieuwd hoe mijn ervaringen zijn als ik terug kom...

Zijn er nog plekken/dingen die we echt moeten bekijken?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:32

Waterbom park schijnt heeeel gaaf te zijn, ik ga daar ook een bezoekje aan brengen. *D Wanneer ga je ?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 10:26

Ja, daar heb ik inderdaad ook over gehoord..! Ik ga 19 juli, jij?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:00

Haha ik vertrek ook de 19e, straks zitten we in het zelfde vliegtuig :P

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 11:01

Wat grappig... :j ;) Hoe laat vertrek je dan? En waar verblijf je?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:04

Nou de exacte tijd van vertrek weten we nog niet maar het is sowieso in de vroege middag, 12/1 uur. We verblijven op poedersuiker. Jij gaat naar Sanur hè ? Voor hoe lang? Wij blijven 7 dagen in poedersuiker gaan dan naar mijn familie in Jakarta, dus weer vliegen 8)7 daar verblijven we 6 dagen en daarna weer terug voor 8 dagen in poedersuiker.

miekkultje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:04

Hoi

Ik ben net terug uit bali ben drie weken naar het noorden van bali geweest en daar een villa gehuurd met zijn 4e.
Bali was echt helemaal top het eten.de mensen.de natuur,het klimaat :D
eerste paar dagen moet je echt ff wennen aan de warmte en het eten.....maar na drie dagen waren we helemaal gewent en zijn we op pad gegaan wezen mountain biken in de jungle ( apen slingerde over het fietspad ) wezen snorkelen op menjangan island ook een super mooie ervaring....wandeltochten gemaakt door de jungle met eindresultaat waanzinning uitzicht op 5 watervallen echt midden in de jungle geen mens of tourist te zien.....we zijn ook naar de natuur baden geweest in air panas heel bijzonder.We hebben verschillende tempels gezien waar je helemaal tot rust komt.we hebben heerlijke massage behandelingen gehad voor belachelijk weinig geld voor drie uur ook nog ff......je gaat je bijna schamen <3
We hebben dolfijnen gespot in lovina dat was echt zo mooi!!!! ( in de zee welteverstaan)
Met dolfijnen zwemmen in het hotel vlakbij lovina zou ik je echt afraden want die beesten zwemmen in veels te kleine zwembaden afijn ieder moet voor zich weten wat hij of zij doet natuurlijk......
Mocht je in lovina komen ga dan bij restaurant starlight eten lekker lekker en heel romantisch.
En als je wilt gaan shoppen moet je echt naar poedersuiker naar de Discovery Mall heel groot en heel veel leuke winkels.....

Veel plezier kijk uit met eten in achteraf restaurantjes want ik heb dat moeten bekopen met een fikse darminfectie }:0
Bali is super mooi en je kan onwijs veel doen ik weet zeker dat je het leuk gaat vinden :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 11:07

Ja, wij vliegen als ik het goed heb om 12:15 en komen daar dan om 12:05 aan ( kan ook anderom zijn haha )
Wij verblijven inderdaad in Sanur, 17 dagen... :j Ik weet nog niet of we nog naar een ander eiland gaan maar dat zien we daar allemaal wel.. We hebben al een gids die NL spreekt voor Bali, altijd fijn!

gratchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:12

Hi,

Wij zijn vorig jaar een maand in Bali geweest. Hebben o.a. in Sanur gezeten. Dus voor info stuur gerust een PB-tje....

Veel plezier alvast!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:13

Smart schreef:
Ja, wij vliegen als ik het goed heb om 12:15 en komen daar dan om 12:05 aan ( kan ook anderom zijn haha )
Wij verblijven inderdaad in Sanur, 17 dagen... :j Ik weet nog niet of we nog naar een ander eiland gaan maar dat zien we daar allemaal wel.. We hebben al een gids die NL spreekt voor Bali, altijd fijn!

Met welke maatschappij vlieg je. En op welk vliegveld kom je aan, Den Pasar ?