Reis naar Liverpool, Manchester en York... Tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stumper_

Reis naar Liverpool, Manchester en York... Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 12:57

Een vriendin en ik hebben onze reis geboekt naar de UK. Deze bestaat uit 3 dagen Liverpool, 3 dagen Manchester en 3 dagen York. We hebben veel leuke dingen over York gehoord en daar ben ik erg benieuwd naar, al klinkt de rest ook super leuk. In Liverpool gaan we onder andere naar een concert, daarop hebben we ook onze reis voor een deel gebaseerd. (We willen eigenlijk alles zien, heel onhandig. :Y) )

We zijn niet in het bezit van een rijbewijs en hebben bedacht om onze vervoersdagen met interrail te doen, dat zou het goedkoopst uitkomen. We slapen in youth hostels. Ehm, ja dat is de praktische informatie van dit alles denk ik.

Heeft iemand nog leuke tips over wat we kunnen gaan zien? We vinden cultuur leuk en interessant, maar ik vind het ook leuk om zo nu en dan naar een park te gaan of om op een andere manier de natuur te zien, aangezien het daar prachtig is. :+:

Ik ben benieuwd!

Narya

Re: Reis naar Liverpool, Manchester en York... Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:34

Voor busvervoer zou ik megabus.com eens checken. Rijdt sowieso tussen Liverpool en Manchester en als je op tijd boekt kost 't maar een paar pond. Ben verder nog niet in de plaatsen geweest, maar dat wilde ik je toch even meegeven.

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 23:22

Oké, dankjewel, ik zal er kijken! :) Hebben onze interrail nog niet geboekt, dus dat is waarschijnlijk goed dan. Bedankt voor de tip!

Als iemand anders nog tips heeft? :) Leuke dingen om te gaan zien, wat mag ik niet overslaan als ik er ben, wat juist wel?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 07:33

Ik ga ook naar Liverpool voor een concert in oktober! Het zal toch niet dezelfde zijn? :+

Ik ben ook wel benieuwd naar dingen die ik in de buurt van Liverpool kan doen! Ik ga in ieder geval al een dag naar de dierentuin in Chester (op bezoek bij stagelopende vriendin), maar verder weet ik ook nog niet zo goed wat er te doen is :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 07:49

Stumper_ schreef:
We zijn niet in het bezit van een rijbewijs en hebben bedacht om onze vervoersdagen met interrail te doen, dat zou het goedkoopst uitkomen. We slapen in youth hostels. Ehm, ja dat is de praktische informatie van dit alles denk ik.

Een InterRail goedkoop? 3 dagen door Engeland treinen is volgens de NS 126 euro... dat vind ik niet goedkoop :+

Gaan jullie met het vliegtuig of met de boot? Welke treinroutes moeten jullie dan afleggen?
Er vanuitgaande dat je met het vliegtuig gaat heb je de route Liverpool-Manchester, Manchester-York, York-Liverpool per trein.
Liverpool-Manchester - ong. 10 pond
Machester - York - ong. 22 pond
York - Liverpool - ong. 35 pond
De treintickets kunnen de helft goedkoper als je van te voren je kaartje al koopt voor een specifieke trein ('advance'). Zie website National Rail.

Deze treinkaartjes zijn bij elkaar ongeveer 80 euro. Dus veeel goedkoper dan een InterRail pas ;)
Ik denk dat dit ook goedkoper is dan een Engelse variant van de InterRail. Ik weet namelijk dat ik 4 dagen in Schotland vrij kon reizen (binnen 8 dagen) en dat kostte iets van 150 euro.

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 11:22

We komen aan op London Stansted en vliegen terug vanaf Edinburgh (waar we ook heel graag langer zouden willen blijven, maar we moeten ooit naar huis). Omdat we verwacht hebben dat die afstanden wel veel kosten, was interrail naar ons idee het beste. Maar je hebt gelijk, misschien kunnen we dit toch nog even beter uitzoeken. :) We hebben 4 reisdagen in feite: London - Liverpool, Liverpool - Manchester, Manchester - York en York - Edinburgh. Hmm, als ik het nu uitreken kom ik op 104 euro uit. Dat is inderdaad goedkoper dan 4 dagen Interrail. :) Toch niet zo goed over nagedacht dus, dank je wel!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:34

Vier dagen InterRail is zelfs 136 euro. Het enige voordeel daarvan is dat het vrij gemakkelijk is. Zo heb ik met een grote groep door Schotland gereisd en dan is het praktischer om alle kaartjes van te voren al te hebben dmv zo'n pas (daar heette die pas Freedom of Scotland).

Naar welk concert ga je in Liverpool? ;)
[edit]Ik zie het al, Elliot Minor. Ik ga 20 oktober naar Bowling for Soup in dezelfde zaal 8-)

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 12:11

Oeh, Bowling For Soup, die wil ik ook nog steeds een keer live zien! Je hebt een best goede muzieksmaak trouwens. ;)

Had laatst even met de manager van Elliot Minor gepraat, en die zei dat de zaal in Liverpool best klein was, dus dat we allemaal heel hot en sweaty zouden worden, haha. :P Volgens mij is het een best leuke zaal. :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:04

Ik ben ook naar The All American Rejects geweest in Londen in The Roundhouse. Dat was wel een prachtige zaal trouwens. Er konden iets van 1000-2000 mensen in, maar er was zooveel ruimte over, dat het eerder koud dan warm was (ideaal!). Wat een verschil met de rampzalige Melkweg ;)

En dan natuurlijk nog een tip voor je reis: http://liverpool.startpagina.nl/ :)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:36

Hoi,

Ik heb in september/oktober/november rondgereisd in Engeland en ik heb ondervonden dat reizen met de Greyhound bussen een stuk goedkoper is dan met de trein. Interrail ken ik dan eerlijk gezegd niet zo goed. Greyhound is best comfortabel, als je vroeg bij de 'gate' bent en je lekker een plekje naast elkaar kunt innemen.
http://www.greyhounduk.com/

Ben niet in Liverpool en York geweest, maar mocht je een hostel in Manchester zoeken, dan raad ik je 'Hatters' aan. Dat vond ik erg gezellig. Wel grote kamers, de kamer waar ik op lag had 16 bedden, maar er zullen vast ook andere opties zijn.
http://www.hattersgroup.com/index.php

Ik zie net dat Hatters ook een hostel in Liverpool heeft. :Y)

Heel erg veel plezier! Je zult er absoluut geen spijt van krijgen. Ik mis mijn Engeland tijd gigantisch! :+:

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:34

Ooh, wat leukk! Ik ben een paar jaar geleden in York geweest en ooit ook in Manchester maar dat kan ik me niet meer herrineren. Ik vond het echt super leuk! Echte tips heb ik eigenlijk niet. Het is gewoon allemaal leuk :P en het is ook echt die sfeer van die Engelse steden. York heeft een heel leuk centrum. (Kan je ook leuk winkelen) Wij zijn toen ook naar een museum geweest over vikingen en dat was helemaal nageboods met poppen en zo, als je dat soort dingen leuk vind is dat ook leuk om te bekijken.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:36

York is echt geweldig!!! :+: :+:
Heel veel plezier daar!!! En natuurlijk niet York dungeon vergeten he!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:38

Oh dat is wat ik bedoel met dat museumachtige ding! York Dungeon

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 19:50

Oké, York Dungeon, klinkt leuk! Ik heb me ook al een beetje geprobeerd te verdiepen in de geschiedenis van de stad, echt interessant. :) Lijkt me ook leuk om over het restje van de stadsmuur te lopen (al was dat geloof ik maar 3 km ofzo).

Bedankt voor je tip Unseen, in Manchester hebben we geloof ik al een ander hostel maar het wordt vast ook super. Ik heb er echt zo'n zin in! Verheug me er nog meer op nu jullie allemaal zeggen hoe leuk het er is. :D