Noorwegen: van Oslo richting Trondheim

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ookami

Noorwegen: van Oslo richting Trondheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 21:37

Ik vertrek eind juni naar Zweden. Daar ga ik twee weken op een boerderij werken. Omdat het me wel leuk lijkt om Noorwegen ook te zien vlieg ik eerst naar Oslo. Voorlopig is het plan om in een 6tal dagen richting de boerderij in Zweden te reizen. Deze ligt net over de grens in Undersaker, ongeveer ter hoogte van Trondheim.
Ik ben nu volop informatie aan het zoeken ivm de route door Noorwegen die ik zou kunnen nemen. Ervaringen lijken mij enorm interessant. Wie heeft tips en handige info ivm vervoer en overnachtingen voor mij?
Alvast bedankt :)

RelarDevi

Re: Noorwegen: van Oslo richting Trondheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:10

http://www.nsb.no/?lang=en_US Treinen..

Ik kan wel aan een Noorse vriendin vragen hoe het zit met bussen omdat dat zoveel goedkoper is en eventuele website.

Over overnachtingen kan ik niet veel zeggen, ben namelijk nog niet in Noorwegen geweest en als ik wel ga slaap ik bij vrienden. Weet wel dat de kosten wel heel erg hoog zijn net als uit eten. Je kunt dus beter eten kopen in supermarkt en zelf bereiden, ik weet de kosten niet precies maar het eten is iig wel iets goedkoper dan in Denemarken. (hoorde van een vriend dat een pizza in restaurant o.i.d omgerekend 40 euro heeft gekost :oo )

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:19

ik zou norway_girl op bokt een pb sturen, die woont aan de E6, de weg van oslo naar trondheim.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 11:39

Bedankt voor de link MoonChloe. 40€ is wel heel veel!

En bedankt voor de tip casperrr, ik ga haar een berichtje sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:40

Ligt er heel erg aan wat je gaat eten :-) Vlees is vooral heel erg duur. En alcohol uiteraard.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:43

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:43

vis is overigens juist goedkoop. Luxe dingen zijn duur de "normale" producten als brood valt wel mee.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 13:53

Ik ben vegetariër dus vlees en vis zal ik daar niet kopen en alcohol drink ik ook niet. Iemand zei mij dat ze daar in de winkels een goedkoop toastachtig iets verkopen dus ik denk dat ik een paar tubes groentenpaté ga meenemen. Maar eten moet ik alleen de eerste zes dagen kopen, op de boerderij werk ik tegen kost en inwoon.

Bedankt voor de link Sjimmy, ik ga het verslag zeker lezen :j